Сөз байлығы және мәтін

Сабақтың тақырыбы: Сөз байлығы және мәтін Сабақтың мақсаты:

а)  білімділік: оқушыларға әдеби тілдің лексикалық нормасы жайлы толық
мәлімет бере отырып олардын ой-пікірін қалыптастыру.

ә) дамытушылық: ой-өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту, сөздік қорын молайту.

б)  тәрбиелік; елін, жерін, Отанын қадірлеуге, адамгершілікке, адалдыққа,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қалыпты сабақ.

Сабақтың әдісі: түсіндіру, суреттеу, салыстыру, сұрақ-жауап, сөздікпен жүмыс, бағалау, бекіту, қорытындылау.

Сабақтың көрнекілігі: дид. материалдар, кестелер, кеспе қағаздары, тірек сызбалар.

Сабақтың формалары: жеке баламен, топпен, сынып үжымымен жүмйс жүргізу.

Сабақтың типтері: үйымдастыру кезеңі, үй тапсырмасын сүрау, жаңа сабақты түсіндіру, қорытындылау, бағалау.

Сабақтың барысы:

а)  Үйымдастыру кезеңі.

  1. Сәлемдесу.
  2. Кезекші мәлімдемесі.
  3. Журнал бойынша түгелдеу.
  4. Жаңа сабаққа дайындық.

ә) Үй тапсырмасын сурау.

  1. Өткен сабақта өтілген ережені сүрау.
  2. Жаттығу жүмысының орындалу барысын дәптерлерінен тексеру.
  3. Дәптерлерін алмастыру.
  4. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалау.

б)  Жаңа сабақты түсіндіру.

Бүгінгі жаңа сабақта оқушыларға «Әдеби тілдің лексикалық нормасы» тақырыбы жайлы түсіндіремін.


Жаңа сабақты түсіндіріп болған соң жаттығу жүмыстарын орындатамын. Алғашқы орындалатын тапсырма: 12-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Мәтіннен туынды сөздерді теріп жазыңдар.мәтінге ат қойыңдар. Мәтіндегі негізгі идея туралы өз пікірлеріңді айтыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма: 13-жаттығу жүмысының шарты: Көшіріп жазып, омоним сөздердің астын сызыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма: 14-жаттығу жұмысының шарты: Мәтінді оқыңдар. Ондағы сөйлемдерден синоним сөздерді топ-тобымен бөліп жазыңдар. Синонимдердің ойды қалай әрлендіріп тұрғанын көрсетіңдер.

Келесі орындалатын тапсырма: 15-жаттығу жүмысының шарты: Өлең шумақтарын көшіріп жазып, антоним сөздердің мағынасын түсіндіріңдер. Антонимнің сөйлемдегі ойды білдіру ерекшеліктеріне назар аударыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма: 16-жаттығу жұмысыньщ шарты: Мәтінді оқи отырып, көп нүктенің орнына тиісті термин сөзді қойыңдар. Төмендегі сұрақтарға жауап беріңдер. 1. Көп мағыналы сөздер мен омнимдерді қалай ажыратуға болады? Ойларыңды диаграмма арқылы көрсетіңдер. 2. Олардың ойды білдірудегі ерекшеліктері қандай?.

Сабақтың қорытындысы:

  1. Сұрақ қою аркылы жаңа сабақты қорытындылаймын.
  2. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
  3. Үйге тапсырма: 17-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: «Қазақ
    тілінің түсіндірме сөздігін» пайдалана отырып, 5 көп мағыналы және 5 омоним сөз теріп
    жазыңдар.