Ауызша және жазбаша тіл

Сабақтың тақырыбы: Ауызша және жазбаша тіл. Сабақтың мақсаты:

а)  білімділік: оқушыларға мәтін және сөздің мағынасы, ауызша және жазбаша
тіл жайлы толық мәлімет бере отырып олардың ой-пікірін қалыптастыру.

ә) дамытушылық: ой-өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту, сөздік қорын молайту.


б)  тәрбиелік; елін, жерін, Отанын қадірлеуге, адамгершілікке, адалдыққа,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қалыпты сабақ.

Сабақтың әдісі: түсіндіру, суреттеу, салыстыру, сұрақ-жауап, сөздікпен жүмыс, бағалау, бекіту, қорытындылау.

Сабақтың көрнекілігі: дид. материалдар, кестелер, кеспе қағаздары, тірек сызбалар.

Сабақтың формалары: жеке баламен, топпен, сынып үжымымен жүмыс жүргізу.


Сабақтың типтері: ұйымдастыру кезеңі, үй тапсырмасын сүрау, жаңа сабақты түсіндіру, қорытындылау, бағалау.

Сабақтың барысы:


а) Үйымдастыру кезеңі.

  1. Сәлемдесу.
  2. Кезекші мәлімдемесі.
  3. Журнал бойынша түгелдеу.
  4. Жаңа сабаққа дайындық.

ә) Үй тапсырмасын сұрау.

  1. Өткен сабақта өтілген ережені сұрау.
  2. Жаттығу жүмысының орындалу барысын дәптерлерінен тексеру.
  3. Дәптерлерін алмастыру.
  4. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалау.

б) Жаңа сабақты түсіндіру.

Бүгінгі жаңа сабакта оқушыларға «Ауызша және жазбаша тіл» тақырыбы жайлы түсіндіремін.

Жаңа сабақты түсіндіріп болған соң жаттығу жұмыстарын орындатамын. Алғашқы орындалатын тапсырма: 24-жаттығу жүмысының шарты: Азық-түлік, тағам атауларына қатысты диалект сөздерді көшіріп жазыңдар. Мүғалімнің көмегімен түрмыстық заттарға байланысты өздерің білетін диалектизмдерді естеріңе түсіріп айтыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма (ауызша түрде): 25-жаттығу жұмысының шарты: Төмендегі сөздердің қандай кәсіпке, қандай мамандыққа байланысты қолданылатынын айтыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма (ауызшатүрде): 26-жаттығу жүмысының шарты: Төмендегі көнерген сөздердің мағыналарын анықтап, бір бағанға архаизмдерді, бір бағанға историзмдерді бөліп жазыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма: 27-жаттығу жұмысының шарты: Төмендегі сөздерді оқып, тілде мұндай сөздерді не деп атайтынын және оның себебін түсіндіріңдер.

Келесі орындалатын тапсырма: 28-жаттығу жүмысының шарты: Мәтінді оқып, неологизмдерді теріп жазыңдар

Сабақтың қорытындысы:

  1. Сүрақ қою арқылы жаңа сабақты қорытындылаймын.
  2. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
  3. Үйге тапсырма: 29-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Берілген
    неологизмдерді қатыстырып сөйлем қүрастырып жазыңдар.