Сан есімнен өткенді қайталау

Сабақтың тақырыбы: Сан есімнен өткенді қайталау. Сабақтың мақсаты.

  1. білімділік: оқушылардың сан  есімнен  алған  білімдерін тиянақтау,  теориялық
    білімін практикамен үштастыру.
  2. дамытушылық: деңгейлік тапсырмалар жүйесі арқылы оқушылардың ойлауын,
    елестету және есте сақтау қабілетін, ынтасын, белсенділігін арттыру; танымдық тапсырмалар
    арқылы тапқырлық, ізденімпаздық қасиетін қалыптастыру, шығармашылыққа баулу.
  3. тәрбиелік: елжандылыққа,еңбекқорлыққа, тіл өнерін күрметтеуге тәрбиелеу.
    Сабақтың түрі: деңгейлеп окыту.


Сабақтын әдісі: сүрақ-жауап, талдау.


Сабақтын көрнекілігі: кодоскоп, күйтабак, граммафон, схемалар, билердің портреті.

Сабақтың барысы:

  1. ¥йымдастыру кезеңі.
  2. Сәлемдесу.
  3. Кезекші мәлімдемесі.
  4. Журнал бойынша түгелдеу.
  5. Сабақка дайындық.
  6. Үй тапсырмасын сурау.

Сан есімнің емлесін пысықтау сүрақтары

Реттік сан есімдер араб,рим цифрларымен берілгенде жазылуында цандай ерекшелік болады ?

Күн, жыл аттары араб цифрымен берілгенде цалай жазылады? Есептік сан есімге ау, -еу журнақтары жалганганда ңандай өзгеріс балады ?


181 -жаттығуды талдау.

  1. Сан есімді қайталауға арналған сұрақтар

Сан есім деген? Ол зат есімнің цандай магыналъщ белгілерін білдіреді? Сан есімнің цүрамы туралы айт. Курделі сан есімдер цалай жасалады? Сан есім магынасына царай цандай түрлерге бөлінеді? Жеке-.жеке тоцталып өт. Схемамен тацтага орналастыр. (Дайындалган әісеке схемалар).

  1. Деңгейлік тапсырмалар орындату.
    (Оқушыларға жеке-жеке таратылады).
  • — деңгей. Мемлекеттік стандарт деңгейіндегі бекіту сұрақтары.
  • — деңгей. Сан есімнен алған білімін тереңдетіп дамыту сұрақтары.
  • — деңгей. Шығармашылық тапсырма. (Қабілетіне карай өзі құрастырады).
  1. Тақырыптарға тапсырма.

Халық даналығындағы 3,5,7 сандарына байланысты ұғымдарды айтыңдар. Цифрларға байланысты мақал-мәтел, жұмбақтар айту.

  1. Оқулықпен жұмыс.

Алғашқы орындалатын тапсырма: 182-жаттығу жұмысының шарты мынадай: Берілген есептік сан есімдерден реттік, топтау, жинақтық, болжалдық сан есімдерді жасап, сөзбен жазыңдар.

Келесі тапсырма: 183-жаттығу жұмысының орындалу шарты төмендегідей: Дара сан есімдерді бір бағанға, күрделі сан есімдерді екінші бағанға жазыңдар.

Келесі тапсырманы ауызша түрде орындатамын: 184-жаттығу жүмысының шарты: Мәтінді оқып шығып, үзіндінің қай ертегіден алынғанын айтыңдар. Сан есімнің сүрағына көңіл аударыңдар.

Куй тыңдату. Дина Нұрпейісова» 16 жыл».

Күйші Дина Нұрпейісова туралы кадоскопқа жазылған мәтіннен сан есімді тапқызу (ауызша).

  1. Тақтамен жумыс.   Мәтіндегі   «Домбыра»   сөзіне  дыбыстық  талдау  жасатып,
    математикалық өрнекке түсірту.

Келесі тапсырма: 185-жаттығу жұмысының шарты мынадай: Қүрамындағы сан есімдерді цифрмен жазыңдар.

Сабақтың қорытындысы.

191-жаттығуды негізге ала отырып, билер сөзіндегі сан есіммен сабақты бекіту. (Схема келесі-бетте).

  1. Білімдерін бағалау.

Үйге тапсырма. 189-жаттығу жүмысының орындалу барысын түсіндіремін: Төмендегі сан есімді сөз тіркестерін қатыстырып сөйлем құрастырыңдар. Сан есімдердің мағыналық, қүрамдық ерекшелігін айтыңдар.

  1. 190-жаттығу жүмысы. Ідеңгей.
  2. Өздері оқыған көркем

әдебиеттен сан есімі бар 5 сөйлем жазып келу.       II деңгей.


  1. «Егер мен бизнесмен болсам…». Математикалық

есептен тұратын мәтін қүрастырып келу.                              III деңгей.

I деңгей.

  1. I) Төмендегі сан есімдерді мағыналарына қарай топтап сызбаны толтыр.

Сексен. Тоцсандай. Он-оннан. Алпыс-жетпіс. Он бір. Елу-алпыс. Алтау. Жетпістей. Мыцыншы. Біреу.Бес-бестен. Екіжүз цыръщ екі. Бірер. Қырьщтан. Отызшацты. Бесжүз. Бір мың тогыз жүз жиырма төрт.Жетінші. Екеу. 1,5. Онгатарта. Тоцсандай. 0,25.

Есептік          Реттік           Жинақтық       Болжалдық       Топтау        Бөлшектік

2) Берілген мақал-мәтелдің екінші сыңарын жаз.

Жүз теңгең болғанша,…………………….

Жүздің атын білгенше,……………………

Жеті атасын білген ер,……………………

II   деңгей.

1 .Мақал-мәтел қү_рамындағы түсіріліп айтылған сан есімді жаз.

Қызға…….. үйден тыю.

………… ала болса, ауыздағы кетеді.

Ер жігіттің……… сөйлегені өлгсні.

Білекті……. жығар, білімді….. жығар.

2.Сөз қүрамьшан сан есімді тауып цифрмен жаз.

Түбір                              тү+1

Кекіл                            к + 2 + л

Күшік                           к + 3 + ік

Төртпац                       4 + пац

Дербес                           дер + 5

Балтыр                        Б+б+р                                                                          ‘»

Жетік                           7 + к

Сегізкөз                        8 + көз

Тогызцүмалак,               9 + цүмалац

  1. Бес әріптен жазылып, бір цифрмен таңбаланатын қандай сан есімдср. 8^9
  2. Сыңар,жалцы,жалгыз сөздері қай сан есіммен синонимдес.

III  деңгей.

Шығармашылық жұмыс. Ауылым — алтын бесігім. Сабақтың қорытындысы:

  1. Сұрақ қою арқылы жаңа сабақты қорытындылаймын.
  2. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
  3. Үйге тапсырма: өзіндік жүмыс. Есептік сан есімдерді қатыстырып шағын шығарма
    жазып келу.

Тексердім: