Қиял (уақытша қиялға берілу)

 

Қиял (уақытша қиялға берілу)Мектеп: Назарбаев Зияткелік мектебі
Осы сабақ арқылы іске асатын оқыту мақсаттары О3Өзіндік көзқарасын білдіру және  бағалау

О5Қосымша ақпарат көздерінен алынған мәліметтерді оқу

Шығарма мазмұны бойынша проблемалық сұрақтар құрастырады. Кейіпкерлердің іс- әрекетін  бағалайды.

Медиақұралдар  мен  ғаламтор көздерінен алынған     таныс  емес ақпараттарға  анализ жасайды.

Сабақ мақсаттары

 

Барлық оқушылар:
Суреттер бойынша тақырыпты болжайды.

Мағынаны түсіндіре алады.

Оқушылардың көбісі:
·         Өздеріне таныс ұғымға дәл анықтама береді.

·         Тірек сөздерді сәтті қолданып тақырыпқа сай ойтолғай алады.

Оқушылардың кейбірі:
·         Жетістік критерийіне сай ойтолғау жазады.

·         Кейіпкерге жан-жақты талдау жасай алады.

Тілдік міндеттерҚиял, шындық, елестейді, елес, еріксіз, жетелейді, мұң, арман, ғажап, таңғажайып
Жоспар
Жоспарланған уақытЖоспарланған әрекеттер Ресурстар
Сабақтың басы

 

Ұйымдастыру

Оқушыларға жай әуеннің ырғағымен бір топ суреттер көрсетіледі.

Суреттерді тамашалап болғаннан соң,

—          Сіздер нені тамашаладыңыздар?

—          Нақты ненің немесе кімнің суретін көрдіңіз?

—          Өз жауаптарыңызға сенімдісіз бе?

—          Әлде осының бәрі қиял ма?

Тақырыпты болжату үшін суреттер бойынша көрген көріністерін екі бағанаға бөліп жазу тапсырылады.

Қыз                                            Сарқырама

Кемпір                                       Алма

Ит                                              Апельсин

Қошақан                                   Мандарин

 

№1 суреттер топтамасы

Сабақтың ортасы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың соңы

Рефлексия

(Сөздікпен жұмыс)

Олай болса, «қиял» дегеніміз не? Сіз үшін? (әркім өз жауабын жазады)

 

Тағы да бәріміз қиялға берілейік (Бұлттарды қараймыз)  https://www.youtube.com/watch?v=zVn-3Z5dgG0

 

С.

Тапсырма

Сіз бұлттардан нені көре алдыңыз?

(50 сөзден тұратын ойтолғау жазу)

 

Жетістік критерий

1.      Жедел өткен шақта баяндау

2.      Қыстырма сөздерді пайдалану

3.      Тірек сөздерді қолдану

Т.

…Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, үстелдегі нәрселерге тимейді екен… өзі ақылды болыпты… Оның бір ғана кемшілігі болған көрінеді — шылым тартады екен… Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоңыраулар да қалмаған…». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын…— деді»… (А.П. Чехов  «Үйде»  әңгімесінен)

 

«Кейіпкерді тану» картасы

 

Кейіпкердің ойы

 

Кейіпкердің сезімі

 

Кейіпкердің жауабы

 

 

 

Сіздің қиялдау қабілетіңіз жоғары ма?

Оны анықтау үшін мына суретті салып көрейік…

«Көкжал аңшы иттің не жай иттің басын аламыз, оған басқа мысықтың көзін саламыз, құлағы үкінікі болады, мұрыны тазынікі секілді, қасы арыстандікі, самайы — әтештікі, мойны суда жүзетін тасбақанікі сияқты». Осы бейненің өзі шындықта бар нәрселерді топтастыру арқылы туып отыр. Бірақ осы топтастыру нәтижесінде келіп шыққан тұтас образдың өзін көре білу үшін адамға ең күшті, өрен жүйрік қиял қажет.

 

Нәтижесінде Леонардо Да Виннчидің «Айдаһар» суреті шықпақ

 

 

Қиял! Мұнсыз ақын да, философ та… тіпті адам болуы да мүмкін емес.
Д. Дидро

Армандай білуге бейімділікте де ұлы даналық бар.
А. Франс

… арман деген көп белес. Біріне шықсаң бірі бар.
Ғ. Мұстафин

Арманмен      ойнау     қауіпті,      күйреген      арман      өмірді бакытсыздыққа душар етуі де мүмкін.
Д. И. Писарев

… бүрын фантазия, қиял деп жүрген ойлар бүгін дағдылы іс екенін танып, құтыла аламыз ба?
Ш. Құдайбердіұлы

Жоғарыдағы ұлағатты сөздердің бірін қатыстырып, сөйлем құрап, сабақты қорытындылаңыз.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы (О5)

 

 

 

№2 суреттер топтамасы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.google.kz/search?q=дракон+леонардо+да+винчи&espv=

Қосымша ақпарат
Дифференциалды оқыту – Көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларды дамытуды қалай жоспарлайсыз?

 

Бағалау – оқушылардың оқуын тексеруді қалай жоспарлайсыз?Пәнаралық байланыс

Денсаулық және қауіпсіздік ережелері

АКТ сілтемелері Құндылықтар сілтемелері

·      Ш··
Рефлексия

Сабақмақсаттары/оқыту мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді?

Оқыту ортасы қандай болды? Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты ма?

Мен өз

уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?

Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлексия жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызға қатысты сол жақта келтірілген сұрақтарға жауап беріңіз.
 
Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі тапсырманы атап көрсетіңіз (оқытуға және үйренуге қатысты)

1:

 

2:

 

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқытуға және үйренуге қатысты)?

1:

 

2:

Осы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпаратты білдім?

1:

 

2:

 

 

«Жаратылыстың құшағында,—деп жазады М.Жұмабаев, — меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуға тиісті»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, үстелдегі нәрселерге тимейді екен… өзі ақылды болыпты… Оның бір ғана кемшілігі болған көрінеді — шылым тартады екен… Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоңыраулар да қалмаған…». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын…— деді»… (А.П. Чехов  «Үйде»  әңгімесінен)

 

 

 

…Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, үстелдегі нәрселерге тимейді екен… өзі ақылды болыпты… Оның бір ғана кемшілігі болған көрінеді — шылым тартады екен… Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоңыраулар да қалмаған…». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын…— деді»… (А.П. Чехов  «Үйде»  әңгімесінен)

 

 

 

…Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, үстелдегі нәрселерге тимейді екен… өзі ақылды болыпты… Оның бір ғана кемшілігі болған көрінеді — шылым тартады екен… Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоңыраулар да қалмаған…». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын…— деді»… (А.П. Чехов  «Үйде»  әңгімесінен)