Мәтіннің тақырыппен байланысы.

Сабақтың тақырыбы: Мәтіннің тақырыппен байланысы. Сабактың максаты:

а)  білімділік: оқушыларға мәтін және сөздің мағынасы және мәтіннің
тақырыппен байланысы жайлы толық мәлімет бере отырып олардың ой-пікірін
қалыптастыру.

ә) дамытушылық: ой-өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту, сөздік қорын молайту.

б)  тәрбиелік; елін, жерін, Отанын қадірлеуге, адамгершілікке, адалдыққа,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қалыпты сабақ.

Сабақтың әдісі: түсіндіру, суреттеу, салыстыру, сүрақ-жауап, сөздікпен жүмыс, бағалау, бекіту, қорытындылау.

Сабақтың көрнекілігі: дид. материалдар, кестелер, кеспе қағаздары, тірек сызбалар.

Гі


Сабақтын формалары: жеке баламен, топпен, сынып ұжымымен жү_мыс жүргізу. Сабақтың типтері: ұйымдастыру кезеңі, үй тапсырмасын сүрау, жаңа сабақты түсіндіру, қорытындылау, бағалау. Сабақтың барысы:

а) ¥йымдастыру кезеңі.

  1. Сәлемдесу.
  2. Кезекші мәлімдемесі.
  3. Журнал бойынша түгелдеу.
  4. Жаңа сабакқа дайындық.

ә) Үй тапсырмасын сүрау.

  1. Өткен сабақта өтілген ережені сүрау.
  2. Жаттығу жұмысының орындалу барысын дәптерлерінен тексеру.
  3. Дәптерлерін алмастыру.
  4. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалау.

б)  Жаңа сабақты түсіндіру.

Бүгінгі жаңа сабакта оқушыларға «Мәтіннің тақырыппен байланысы» тақырыбы жайлы түсіндіремін.

Жаңа сабақты түсіндіріп болған соң, өткен тақырыптардан алған білімдерін тексеру мақсатында қосымша сүрақтар қоямын.

Пысықтауга арналған сүрақтар.

  1. Сөздік қүрам дегенді қалай түсінесіңдер?
  2. Жалпылама сөздер деген не?
  3. Термин сөздердің ерекшелігі неде?
  4. Қазақ тіліне басқа тілден енген қандай сөздерді білесіңдер және олар қай тілден енген?
    5. Кәсіби сөздер мен диалектизмдер деген не? Қазақстанның жекелеген аймағындағы

жергілікті тіл ерекшеліктеріне ғана тән қандай сөздерді білесіңдер?

  1. Көнерген сөздердің ерекшелігі неде және оның қандай түрлері бар?
  2. Неологизмдердің мәні неде және оның терминдермен байланысы қандай?
  3. Түрақты тіркестердің мәні мен ерекшелігі неде және оның еркін сөз тіркесінен
    айырмашылығы қандай?
  4. Мақал-мәтелдердің өзіндік ерекшелштері неде? Тұрақты тіркестермен үқсастығы қандай?

Жоғарыда берілген сұрақтарға жауап алып болған соң жаттығу жүмыстарын орындатамын. Алғашқы орындалатын тапсырма (ауызша түрде): 30-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Төмендегі тіркестердің қайсысы еркін тіркес екенін және түрақты тіркестердің білдіретін мағыналарын айтыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма: 31-жаттығу жұмысының шарты: Өздерің білетін түрақты тіркестерді дәптерлеріңе жазып, олардың білдіретін мағынасын айтыңдар.

Келесі орындалатын тапсырма: 32-жаттығу жүмысының шарты: — Мәтінді оқыңдар. Мәтіннің қай ғылым саласына қатысты екенін ажыратыңдар. Ойларыңды дәлелдеңдер.

Келесі орындалатын тапсырма: 33-жаттығу жұмысының шарты: Мақалдарды бір бөлек, мәтелдерді бір бөлек көшіріп жазыңдар. Сабақтың қорытындысы:

  1. Сүрақ кою арқылы жаңа сабақты қорытындылаймын.
  2. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
  3. Үйге тапсырма: 34-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Оқу мен
    білімге, тәрбиеге, халықты, елді, Отанды, ата-ананы суюге, ерлікпен ел қорғауға, достыққа,
    жақсылық-жамандыққа байланысты өздерің білетін мақал-мәтелдерді дәптерлеріңе
    жазыңдар.