Мәтін

 

ПәніҚазақ тілі
Сабақтың атауыМәтін
СілтемеҚазақ тілі  3- сынып

Ж.Қ.Балтабаева, М.Қ.Солтангазина, Ф.С.Лекерова

Алматыкітап  баспасы-2011 ж

Жалпы  мақсатта      Оқушылардың  мәтін  және оның  түрлері туралы  алған  білімдерін  пысықтау, кеңейту;  сыни  тұрғыдан  ойлау,  шығармашылық  қабілеттерін  дамыту; берілген  мәтіндер мен  құрастырған  мәтіндердің  мазмұнына  байланысты  адамгершілік  қасиеттерін  тәрбиелеу
Оқыту нәтижесі      Топпен бірлесіп  жұмыс  жасауға  қалыптасыру. Өз  ойларын  еркін  айта  білуі. Тапсырмаларды  жүйелі  орындау.
Негізгі  идеялар      Мәтін және  оның  түрлері  туралы  алған  білімдерін  кеңейту.
Тапсырмалар«Ой ашар»

Оқушылар пікірі тыңдалады.

1-тапсырма

1 топ: Мәтіннің қандай

түрлерін білесің?

ІІ топ: Әңгімелеу мәтіні мен

сипаттау мәтінінің

айырмашылығын айт.

ІІІ топ: Пайымдау мәтіні

қандай болады?

 

Топтық  тапсырма

 

Оқушылар топтасып  еске  түсіріп, бір  оқушы қорғайды.

 

 

«Мағынаны тану»

2- тапсырма:

а) 1- жаттығу.

І топ:  Марғау жолбарыс туралы оқып,  қандай  мәтін  екенін  айтады.

2 топ: Оқпақ — құс туралы  оқып, мәтінінің  қай  түріне  жататынын айтады.

3 топ:  «Қарлығаш» тақырыбына  сипаттау мәтін  құрастыру.

 

3- тапсырма:

Мәтіндерді  оқып,  әңгімелеу, пайымдау  және  сипаттау  мәтіндерін  табу.

І топ:  Әңгімелеу  мәтіні

2- топ:  Сипаттау  мәтіні

3- топ:  Пайымдау  мәтіні

 

4-тапсырма:

Мәтінді түсініп оқып, көшіріп  жазу.

 

Бағалау  критерийі
  1. 1-тапсырма
  2. 2-тапсырма
  3. 3-тапсырма
0-7 ұпай –«3»

8-14 ұпай -«4»

15-20 ұпай – «5»

 0 ұпай –орындамаса

1 ұпай –түсіндірмей  орындаса

2 ұпай — түсіндіре отырып  орындаса

3 ұпай –толық  мазмұнын ашып, талдаса

 
Кейінгі тапсырмаларӨзгерістерді бағалау

Басқа  әріптестерімен  ақылдасу.

 

Жүргізген  жұмысым:

 

УақытыМұғалімнің  іс-әрекетіОқушылардың іс- әрекеті
3 минут
  1. Ұйымдастыру

Сыныбымыз тап-таза

Бор да дайын тақтада.

Ойымызды жинақтап,

Отырайық партаға.

 

Көбелектер арқылы 3топқа бөлу, топ ережесін еске түсіру.Сабаққа қатыспаған оқушыларды белгілеу.Сабақта өзін-өзі бағалау критерийлерімен таныстыру.

Мұғаліммен  сәлемдесу

көңіл көтеру,оқушының назарын сабаққа аудару. Оқушыларға көк,сары,қызыл түсті көбелектерді тарату арқылы  3-топқа  бөлініп, партаға отырады.

 

Оқушылар бағалау критерийлерін іскере отырып,белсенді қатысады,жақсы бағалануға ұмтылады.

2 минутҮй тапсырмасын тексеру,

формативті бағалау.

Оқушылар үй тапсырмасын оқиды,талдайды.
7 минут«Ой ашар»

1-тапсырма

І-топ: Мәтіннің кандай

түрлерін білесің?

ІІ-топ: Әңгімелеу мәтіні

мен сипаттау мәтінінің

айырмашылығын айт.

ІІІ-топ: Пайымдау мәтіні

қандай болады?

Сабақтың тақырыбын ашып,мақсатымен одан күтілетін нәтижемен таныстыру.

 

 

 

Оқушылар бүгінгі сабақтың тақырыбымен, мақсатымен танысады,күтілетін нәтижеге қол жеткізуге тырысады.

5 минутОй қозғау.

2-тапсырма:

Мәтін мазмұны бойыншаинтер  тақтадан  суреттер көрсетіледі

І топ:  Мәтінді  оқып,

қандай  мәтін  екенін

айту.

ІІ топ:  Мәтінді  оқып,

қандай мәтін  екенін

айту.

ІІІ топ: Суретпен жұмыс.

 

Марғау атты жолбарыс туралы оқып,  әңгімелеу мәтіні  жаттатып  айтады.

 

Оқпақ  туралы  мәтінді  оқып,  пайымдау  мәтіні жататынын  айтады.

 

Қарлығаш  тақырыбына  сипаттау  мәтінін құрастырады.

7 минут«Мағынаны  тану»

3-тапсырма:

Мәтіндерді  оқып,  түрлеріне  ажырату.

 

І топ:  Әңгімелеу  мәтіні

 

 

 

ІІ топ:  Сипаттау  мәтіні.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ топ: Пайымдау мәтіні.

 

 

Мәтіндерді оқып, түрлеріне  ажыратады.

 

Тұңғиықгүл-судың  марғланы.  Оны «аққугүл» деп те атайтыны  туралы  айтады.

Ақ тұңғиық-

көп жылдық өсімдік. Тамыр сабағы мықты  әрі  жуан. Ұзындығы сағақтарында  дөңгелек  сопақша  жапырақтары  бар.  Гүлдері  жеке  ірі  қимасы 10-12 сантиметрге  дейін  жететіні туралы айтады.

Тұңғиықгүл-өзен, көлден де өзен  атыраул да,  тұнық  суларда  кездеседі.  Ол-су, құстар  мен  сүткоректінің  корегі.  Демек,  тұңғиық  гүл- пайдасы  көп өсімдік  екенін  айтады.

Сергіту  жаттығуын  жасату:
2 минутМузыка тыңдатуМузыка  ырғағына  оқушылар  қимылдар  жасады.
5 минут4-тапсырма

3- жаттығу.

Сынып  оқушылары «Мұны білесің бе?» тақырыбындағы мәтінді  көшіріп  жазады.

 

5 минут5-жаттығу

Жеке тапсырма:

  1. Мәтіннен  пайымдау мәтіні екенін білдіретін  сөйлемдерді  тауып, тақтаға жазу
  2. Дыбыстық талдау  жасату

 

 

«Өйткені ол бұтақтан бұтаққа  секіріп жүреді, ұшуды білмейді.  Ал  тұмсығымен  ірі  жаңғақтарды  шағады, дәнді  шоқып  жейді» деген сөйлемдерді  тақтаға  жазады.  «Тотылар» сөзіне  дыбыстық  талдау  жасайды.
5 минут6- тапсырма:

(топтық тапсырма)

Суретпен  жұмыс

Топтарға  сурет  бойынша  мәтін  құрастырады.

Әр  оқушы  өз бетімен  сурет  бойынша  әңгімелеу  мәтінін  құрастырады
4 минутБағалау

Көрсеткіштері арқылы топ  басшылары  топ  мүшелерін  бағалау

 

 

 

 

Көрсеткіш  жазылған парақшалар  арқылы  оқушы  өзін-өзі  бағалайды
 Кері  байланыс

 

Оқушылар  өздерінің  көңіл-күйлерін  жазады.
 Үйге  тапсырма:

5- жаттығу.

(32-бет)

 

 

 

Мәтінді  түсініп  оқып, «Ана» тақырыбына  пайымдау  мәтінін құрастырып  жазу

 

 

Рефлексия

3 – сыныпқа Қазақ тілі пәнінен «Мәтін» тақырыбы  қысқа мерзімді жоспар бойынша жасалып өткізілді. Оқушылар сабаққа  белсенділікпен қатысып, өз білімдерін көрсете білді. Мәтін түрлеріне берілген  тапсырмаларға топ оқушылары  тақырыпты ашатындай етіп мәтін түрлерін құрастырып, өз жұмыстарын қорғады.  Өз  ойларын жүйелі жеткізгенімен, бірін – бірі бағалауда әлі де болса нақты бағалау жетіспеді.