«Қайдан келдің бауырсақ?» Ө. Түрманжанов.

Тақырыбы: «Қайдан  келдің бауырсақ?»   Ө. Түрманжанов.

Мақсаты:

Білімділік:Балалардың  нан туралы білімдерін  тереңдету. Көркем әдебиет арқылы  бауырсақтың   дастарханға   қандай  еңбекпен   келген   жолдарымен   таныстыру.

Дамытушы: Балаларға  ертегінің   мазмұнын түсіндіру барысында сөздік қорларын жаңа сөздермен  молайту, сөйлеу мәдениетін , ойлау   қабілетін  дамыту. Диалогтық  сөйлеуге  үйрету.

Тәрбиелік: Нанды  қастерлеу  екендігін түсіндіре отырып,  үлкендердің еңбегін  құрметтеуге  тәрбиелеу.Адамгершілік       қасиеттерін қалыптастыру.

Сөздік жұмысы: егін, қырман,   диермен,  комбайн,   наубай,      диқан,     наубайхана, қауыз, жер-ана.

Көрнекіліктері:   егін, бидай, комбайн, элеватор, суреттері, нан түрлері, бауырсақ, слайд, бидай  сабақтары.

Әдіс-тәсілдер:  Сұрақ-жауап,әңгімелеу, түсіндіру, кейіпкендіру, көрініс  тамашалау.

 

Әрекет

кезеңдері

Тәрбиешінің  іс – әрекеті Балалардың  іс – әрекеті
Мотивациялық

Қозғаушы

Шаттық шеңбер.

«Сәлем саған Жер-ана!

Сәлем саған  нұрлы Күн!

Аман есен болайық,

Бейбітшілік  қалайық.

Еліміз тыныш болсын!,

Нанымыз  көп  болсын!».

-Балалар қазір жылдың қай мезгілі?

— Күз мезгілі неше айдан тұрады?

— Қазір  қай ай?

— Күз мезгілінің   ерекшеліктерін  атау.

Балалар шеңбер  жасап, бір-біріне  жылы лебіздерін білдіреді.

Бидай сабақтарын бір-біріне   сыйлап, тілектер айтады.

Балалар    сұрақтарға  жауап береді.Күз ерекшелігін атайды.

 

Іздену- ұйымдастырушы Балалардың назарын  көрініске  аудару (слад арқылы  нан туралы түсінік беру)                                                               — Нанның  түрлерін  атаңдар?                                                            — Нанды неден пісіреді?                                                                        —  Ұнды қалай жасайды?                                                                    -Мынау-  бидай масағы,  сабағы, мұртша-лары. Бидайдың қауызын аршып ішінен бидай дәнін алады, содан кейін  оны ұнтақтасып, ұн  шығарады. Ал наубайханада ұннан нан түрлерін пісіреді.  Нанды дүкеннен сатып аламыз. Ал үйде аналарымыз   ұннан бауырсақ, шелпек, тоғаш, т.б пісіреді.  Балалар, мен сендерге  осы бауырсақ туралы қызық ертегі оқып берейін, сендер мұқият тыңдап , әңгімелеп бересіндер.                                                                Сергіту жаттығу:                                                            Шайқалады ақ бидай, басын иіп  аққудай.                                                                               Шайқалады егістік, шайқалады нұр дала                                                     Ө. Түрманжановтың   «Қайдан  келдің , бауырсақ?»шығарманы    оқу.                          Сұрақтар :   Өлеңде не  туралы  айтылды? Бауырсақ  қайда  жатты?  Қуыршақ  не  деп  сұрады?  Бауырсақ   наубайханаға     қайдан  келді?   Диірменге неге келді?   Диқан  бидайды  қалай  өсірді?   Міне, балалар көрдіңдер  ме, нан дастарханға оңай келген жоқ, ол қаншама   үлкен адамдардың еңбегімен келді. Сондықтан  дастарханға   зор еңбекпен  келген  нан  тағамдарын  қастерлеуіміз керек, диханшылардың еңбегін қастерлеуіміз керек.                                                        Сергіту жаттығу:                                                                Жерді жыртамыз,  егінді   себеміз,                           Суарамыз, күтіп баптаймыз.                                               Бидай   үлкен   болып  өседі,                                      Комбайнмен орамыз,                                                 Машинамен  қамбаға   тасимыз,                           Ұннан қамыр илеп,  бауырсақ  пісіреміз.                                                   Сөздік жұмыс: Наубайхана-нан пісіретін, нан  жабатын орын.                                                Наубайшы-наубайханада  нан пісіретін  адам.                                                                           Диірмен-дәнді дақылдарын тартып, ұн шығаратын кәсіпорын                                                            Комбайн- әр алуан дақылдарын жинап, бастыруға арналған  машина.                                                     Дихан- егін шаруашылығымен  айналасатын  адам.                                                                              Элеватор-бидай  сақтайтын қойма, онда  бидайды көп  жылдар бойы  сақтауға болады.                                                                    Жұмбақ оқу, шешу.                                                 Ұзын   мұртты  сарылар,                                         Қойынында  дәні  бар  (Бидай)                                                                       Қыр басында әрқилы,                                                      Сары теңіз  толқиды. (Егін)                                                                          Нан туралы   мақал-мәтелдер:                                                 Ас атасы- нан, нан атасы- дән.   Нан- тіршілік  көзі.  Нан бар жерде  ән де бар.  Нан- ел байлығы.  Нан байлық- нан  береке.Нан- тамақтың  атасы.Ынтымақ  — көптің батасы.Еңбек етсең ерінбей-  тояды  қарның тіленбей.                                                                              Тиым сөздер нан туралы :                                            Нанды  бір қолыңмен  ұзбе.   Нанды баспа.                          Ертегіні  сахналау. Балалар  көріністі  тамашалап,  нан түрлерін атайды, сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар қимылдарды орындайды.

Өлең шумағын айтады

Педагогтың әңгімесін мұқият  тыңдайды. Сұрақтарға жауап береді.

 

Балалар  бауырсақтың  дастарханға   келу  жолын    қимыл  арқылы  көрсетеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа сөздерді  қайталап,  мағынасын тыңдайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жұмбақтың шешімін  айтады  және түсіндіреді,  мақал- мәтелдерді   оқиды, мағынасын  түсіндіреді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Сұрақтарға жауап береді,  нан туралы тиім сөздерді айтын мағынасын түсіндіреді.

Рефлексивті —

Коррекциялаушы

(түзетуші)

Сұрақтар :

— Бауырсақ дастарханға қалай келді екен?

-Кімдер еңбек еткен  екен?

-Бауырсақтың  қандай түрлері   бар?

-Үйде аналарың  қандай   бауырсақ  пісіреді?

Балалар, үлкендердің еңбегін қалай құрметтейміз,    нанды қалай қастерлейміз.

Балалар кейіпкерлердің рөлін   орындайды,  мазмұны бойынша сұрақтарға жауап береді мағынасын түсіндіреді.                                     «Нан қоқымын шашпаң-дар.   Теріп  алып қастерлеп, торғайларғатастаңдар».      мағынасын  түсіндіреді.

 

Күтілетін нәтежелер:   Бауырсақтың   келу жолдарын  және қандай еңбекпен келгенін     бағалау.

Білу тиіс:          Үлкендердің еңбегін  түсіну,   құрметтей білу.

Түсінігі болу:   Нанның дастарханға келуі  жолдары  туралы түсінігі болу.

Істей алуы:       Сұрақтарға жауап беріп, мазмұнын  әңгімелей алу.