AN ABC PARTY

Astana

School-lyceum#53

Teacher of English

Baltabayeva Aliya

AN ABC PARTY

 

Aim: to review all material (ABC, Spelling, vocabulary)

To develop speaking, writing, listening, reading skills

To keep up interest in learning English language

 

The  type of the lesson: lesson-competition

Visual aids: posters with letters, cards, pictures

The plan of the lesson

Teacher: -Good morning, dear boys, girls, teachers!

Children: — Good morning!

Teacher: — Dear children! Today we are going to have an interesting lesson-competition. Your answers should be right, loud, expressive, artistic. Good luck!

Teacher: — You may sit down, children! Now I’d like to see if all the letters of the English alphabet are here.

(Классы делятся на команды по жетонам A и B. Чья команда справляется с заданием быстрее — получает по одному баллу. Команда, набравшая наибольшее количество баллов- победитель).

Teacher: — Please sit down, let’s start our competition.

  1. — Look at this ABC and say what letters are missing.

V A Z P N U

W Q I C F L Y K D

T G J E M B S O (Key: H, R, X)

Teacher: Thank you.

  1. — Put these words in the ABC order! (name, red, apple, cat, street, big, white, green) (marks)

Teacher: — Good, I see you know the ABC and now let’s play the game «Taking steps» (из каждой команды вызывается 1 участник, они встают на линию на полу (START). Далее расчерчены 10 линий на расстоянии шага. Я показываю поочередно представителям команд карточки, на которых написаны слова и прошу «Spell the word, please». Если ученик правильно назвал слово по буквам, то он делает шаг вперед. Выигрывает та команда, представитель которой быстрее дойдет до финиша.)

III
NAMEFACE
BIGSIX
NINEFIVE
HANDBLACK
STREETTREE
PENBED
ROSENOSE
DOGBOX
BUSCUP

Teacher: — I see that you can read, but can you answer my questions?

Children: — Yes, we can.

Teacher: (Участники отвечают на вопросы типа — Is it a cat? — Yes, it is./ — No, it isn’t.

What is it? — It’s a horse.

(по 6 картинок для каждой команды)

 

 

 

 

 

 

Teacher: — That’s good. Now I’d like to know how you remember words. Перед вами головоломка, в которой спрятались 10 слов, которые означают животных. Ваша задача найти их, прочитать и перевести. За каждое правильно прочитанное и переведенное слово вы получаете баллы.

SCHOOL P  
       E P
 CLASS NRE
        UN
COPYBOOKLC
B       EI
O RUBBERRL
O         
K LESSON  
BLACKBOARD

 

SCHOOLRPOO
MMGESYIESP
ACLASSINRE
ADFGHJKLUN
COPYBOOKLC
BZXCVBNMEI
OZRUBBERRL
OQWERTYUII
KFLESSONGH
BLACKBOARD

— Good luck!

Teacher: — Well, children. I see you know the ABC, words, can read, spell, answer my questions. Good for you!

(Подведение итогов, награждение победителей и участников)