AN ABC PARTY

Astana

School-lyceum#53

Teacher of English

Baltabayeva Aliya

AN ABC PARTY

 

Aim: to review all material (ABC, Spelling, vocabulary)

To develop speaking, writing, listening, reading skills

To keep up interest in learning English language

 

The  type of the lesson: lesson-competition

Visual aids: posters with letters, cards, pictures

The plan of the lesson

Teacher: -Good morning, dear boys, girls, teachers!

Children: — Good morning!

Teacher: — Dear children! Today we are going to have an interesting lesson-competition. Your answers should be right, loud, expressive, artistic. Good luck!

Teacher: — You may sit down, children! Now I’d like to see if all the letters of the English alphabet are here.

(Классы делятся на команды по жетонам A и B. Чья команда справляется с заданием быстрее — получает по одному баллу. Команда, набравшая наибольшее количество баллов- победитель).

Teacher: — Please sit down, let’s start our competition.

  1. — Look at this ABC and say what letters are missing.

V A Z P N U

W Q I C F L Y K D

T G J E M B S O (Key: H, R, X)

Teacher: Thank you.

  1. — Put these words in the ABC order! (name, red, apple, cat, street, big, white, green) (marks)

Teacher: — Good, I see you know the ABC and now let’s play the game «Taking steps» (из каждой команды вызывается 1 участник, они встают на линию на полу (START). Далее расчерчены 10 линий на расстоянии шага. Я показываю поочередно представителям команд карточки, на которых написаны слова и прошу «Spell the word, please». Если ученик правильно назвал слово по буквам, то он делает шаг вперед. Выигрывает та команда, представитель которой быстрее дойдет до финиша.)

I II
NAME FACE
BIG SIX
NINE FIVE
HAND BLACK
STREET TREE
PEN BED
ROSE NOSE
DOG BOX
BUS CUP

Teacher: — I see that you can read, but can you answer my questions?

Children: — Yes, we can.

Teacher: (Участники отвечают на вопросы типа — Is it a cat? — Yes, it is./ — No, it isn’t.

What is it? — It’s a horse.

(по 6 картинок для каждой команды)

 

 

 

 

 

 

Teacher: — That’s good. Now I’d like to know how you remember words. Перед вами головоломка, в которой спрятались 10 слов, которые означают животных. Ваша задача найти их, прочитать и перевести. За каждое правильно прочитанное и переведенное слово вы получаете баллы.

S C H O O L   P    
              E   P
  C L A S S   N R E
                U N
C O P Y B O O K L C
B               E I
O   R U B B E R R L
O                  
K   L E S S O N    
B L A C K B O A R D

 

S C H O O L R P O O
M M G E S Y I E S P
A C L A S S I N R E
A D F G H J K L U N
C O P Y B O O K L C
B Z X C V B N M E I
O Z R U B B E R R L
O Q W E R T Y U I I
K F L E S S O N G H
B L A C K B O A R D

— Good luck!

Teacher: — Well, children. I see you know the ABC, words, can read, spell, answer my questions. Good for you!

(Подведение итогов, награждение победителей и участников)