«Қан мен тер» романы

 

Сабақтың тақырыбы:    «Қан мен тер» романы.

 

Сабақтың мақсаты: білімділік – романдағы тарихи-әлеуметтік жағдай,романның композициялық құрылысы,оқушыларды кейіпкерлер жан-дүниесіне үңілдіру;  тәрбиелік – оқушылар бойына тарихи саналылықты қалыптастыру,адал махаббатқа,достыққа тәрбиелеу; дамытушылық – ізденімпаздық қасиеттерді қалыптастыру,шешендікке баулу,экономикамен ұштастыру.

Көрнекілік: мулбтимедиялық компьюер, «Қан мен тер» романы бойынша жасалған иллюстрация.

Сабақтың барысы.

І.Ұйымдастыру кезеңі.

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау (Сауда,ақша,салық сөздерінің анықтамасы.Олардың романдағы көрінісі.)

Сауда дегеніміз – тауардың бағасын белгілей отырып,оны заттай немесе ақшалай айырбасқа түсіру.Ол романда былай көрініс тапқан.

 

«Еламан еңбекақысын сұрады.Арбасын шығартып алғасын ана екеуі жөндеп сөйлепей сырт айнала бастады.Ертеңгі базардан кешігіп қаламыз деп асығып тұрып,абайламай ақысын артық айтып қалыпты.Олар болмашы бірдеңемен құтыла салғысы кеп,тиын-пиын іздей бастап еді,Еламан сыпайылықты қойып жағадан ала кетті. «бір тоқтының пұлын әкел!» деп қозғалтпай тұрып,тиесілі пұлын түп-түгел құсқызып алды».

 

  Салық – үкіметтің кәсіпорындардан,адамдардан алған төлемі,экономиканы жанама реттеуші болып табылады.

« Түс кезінде Ебейсін кірді:

— Саламалейкум…

Сүйеу үндемеді.

  • Ақсақал,үй басы тағы екі қойдан салық жинап жүрміз…
  • Салық? Ол қандай салық?
  • «Ақ қой» салығы.
  • «Ақ қойды» алып біткен жоқ па едіңдер?
  • Тағы еселеп түсті.

ІІІ.Жаңа сабақ

  1. Роман бойынша жасалған Тілек Халиннің иллюстрациясын («қазақстан мұғалімі» газеті,28.01.1994 экраннан көрсете отырып,романның композициялық құрылысына талдау жасау.

 

 

 

 

                                                                                                                                Кіріспе түсінік

                                                                                                                   Романның негізі

                                                                                                 Жалпы жанр ерекшелігі

                                                                                       Оқиға желісі

                                                                 Оқиғаның даму сатысы

                                                Оқиғаның шиеленісуі

                     Оқиғаның шарықтау шегі

Оқиғаның аяқталуы

 

 

  1. «Роман кейіпкерлері» сөзжұмбағы.

 

  Қ     
  А    
  Н     
    М   
    Е 
      Н     
    Т   
    Е  
  Р  

1.

2.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

 

  1. Баласын Кенжекей асырайтын романдағы кейіпкер
  2. Өзі қатыспайтын,еске алу ретінде ғана көрінетін кейіпкер
  3. «Сары бала»

4.Басты кейіпкер

5.Әлизаның күйеуі

6.Оқыған азамат

7.Құдайменденің халық қойған аты

8.Қиқар шал

9.Бөбектің сүйгені.

 

  1. «Харизматикалық лидер» жаттығуы

Егер оқушы өзіне өз ортасын,айналасындағылардың көңілін аудара білсе,ол харизма немесе харизматикалық лидер деген көзқарасты білдіреді.Ол үшін оқушы жан-жақты білімді,өзіне сенімді болуы шарт.Еркі бойынша ортаға шыққан оқушы «мен харизматикалық лидермін,себебі…» деп ойын дәлелдейді.Мұнда ойының біліктілігіне,келтірген пікірлеріне аса көңіл бөлу керек.Қалған оқушылар сұрақ қойып,жауапты бағалап отырады.

 

4.Тест сұрақтарына жауап алу.

  1. Сүйеу қарт кімнің әкесі?

а) Кенжекей  ә) Ақбала  б) Айғанша  в) Балкүміс  г) Бөбек

2.Әлібидің қызы кім?

а) Кенжекей  ә) Ақбала  б) Айғанша  в) Балкүміс  г) Бөбек

  1. «Халық» қоймасын… бұйырса, болыстықты ақтылы ала қойым…» кімнің сөзі?

а) Тәңірберген  ә) Жасағанберген  б) Құдайменде  в) Алдаберген  г) Кәлен

4.балықшылардың соңынан іздеп қазаға ұшыраған кім?

а) Андрей  ә) Мюлгаузен  б) Селиванов  в Курнос Иван  г) Чернов

  1. «Сен оларға күйеуге шығатыныңды айтпа! Жас бала мойнымды бұрғызбайды де» деп Ақбаланы азғыртушы кім?

а) Қара қатын  ә) Судыр Ахмет  б) Тәңірберген  в) Балкүміс  г) Бөбек

  1. Ә.Нұрпейісов 196-64 жылдары қай жуналдың бас редакторы болды?

а)  «Жалын»  ә) «Мәдениет және тұрмыс»  б) «Жұлдыз» в) «Қазақстан әйелдері»  г) «Қазақстан мектебі»

  1. Ә.Нұрпейісовтың «Соңғы парыз» романын аударған кім?

а) Анатоли Ким  ә) Юрий Казаков б) Леонид Леонов  в) Расул Гамзатов  г) Ш.Айтыматов

  1. Ә.Нұрпейісовтың туған жері.

а) Балқаш өңірі  ә) Арал ауданы  б) Жезқазған  в) Қарағанды  г) Ақтоғай ауданы

  1. Ә.Нұрпейісовтың оқыған оқу орны.

а) Ленинград университеті

ә) Мәскеу университеті

б) М.Горький атындағы әдебиет институты

в) Қазақ мемлекеттік университеті

г) Абай атындағы институт.

10.Ә.Нұрпейісов қандай ордендермен марапатталды?

а) «Қызыл Жұлдыз»

ә) «Құрмет белгісі»

б) «Еңбек Қызыл Ту»

в) Дұрыс жауабы жоқ

г) Бәрі дұрыс

 

  1. IV. Қорытынды.

 

V.Бағалау.