«Қоршаған ортаны таныстыру арқылы балалардың тілін дамыту»

Ажгалиева Ақкенже Жалғасқызы

Мамандығы: «пед және бастауыш оқыту әдістемесі»

Білімі: Жоғары, тәрбиеші

Шығармашылық жұмысы: «Қоршаған ортаны таныстыру арқылы балалардың тілін дамыту»

Шығармашылық жұмысының мақсаты: баланың ойлау қабілетімен дүние танымын кеңейту,сөздік қорлары, өз бетінше жұмыс жасау      қабілеттерін дамыту.

Білім беру саласы:    «Денсаулық»

Ұйымдастырылған оқу іс – әрекеті: Валеология

Тақырыбы: Тіл. Дәмсезу мүшесі.

Мақсаты: Денсаулық туралы ұғымын кеңейтіп, тілдің атқаратын

қызметімен  таныстыру.

Білімділігі: Тілдің дәм айыру аймақтарын көрсету.

Дамытушылығы: Тамақтандырғандағы тілдің атқаратын қызметі

туралы білімдерін кеңейту.

Тәрбиелілігі: Денсаулықтарына мұқят қарауға,үнемі таза болып жүруге тәрбиелеу.

Кіріктірілген білім саласы: «Таным», «Әлеуметтік орта»

Әдіс – тәсілдері:  Түсіндіру,  сұрақ – жауап, ойындар.

Көрнекіліктер:  Суреттер, ойынға қажетті құралдар.

Іс -әрекет кезеңдері Тәрбиешінің іс — әрекеті Баланың іс — әрекеті
Балаларды тапсырманы орындауға қызықтыру (талпын

дыру)

 

 

 

Балаларды ізденушілік

ке ұйымдас

тыру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шаттық шеңбері

Біз қандаймыз,қандаймыз

Шұғылалы таңдаймыз

Арайлап атқан күндейміз

Ренжеуді білмейміз

Үлкенге де сіз

Кішіге де сіз

Баршаңызға құрметпен

Бас иеміз біз!

Жұмбақ:

Бәйтеректің басында

төрт бұтақ бар,

Төрт бұтақ бір бүрлесе

төрт бұтақтар.

Бір жылда қанша мезгіл бар?

Қазір жылдың қай мезгілі?

Қыс  айларын атаңдар?

Қыс мезгілінде ауа – райы қандай болады?

 

Бір аптада неше күн бар? Бүгін аптаның қай күні?

Алдымызда ыдыстар тұр, ішінде су бар.Дәмін сезейік.

 

Дәмін сездік пе? Қандай сезім мүшесі арқылы сездіңдер?

Ең басты байлығымыз денсаулық.

 

 

 

 

 

 

Тосын сәт: (есік қағылып, ішке дәрігер кіреді)

Дәрігер балалармен амандасып, денсаулық зор байлық екенін айтып мағлұмат береді. Рахмет сізге, бізде қонақтар бар, сізде төрлетіңіз. Дәрігер қонақтармен бірге отырады.

Тілдің бөліктерімен танысайық.

1)көмекей қақпақшасы;

2)тіл адамша безі;

3)ащы;

4)қышқыл;

5)тілдің үстіңгі беті тұзды;

6)тәтті;

 

Тағам жегенде алдымен ауыз қуысында шайналып, ұсақталады, әрі сілекеймен араласып жұтылады. Тамақты жұту күрделі физиологиялық үдіріс. Нағыз ауыз

қуысында тіл орналасқан. Ол көлденең жолақты бұлшық ет ұлпасынан тұрады. Бұлшық ет талшықтарының кейбірі ұзына бойы, кейбірі көлденең тік бағытта болғандықтан қозғалмалы болып келеді. Жұтқыншақ арқылы ас қорыту мүшесіне барады. Ас қорыту мүшесі мен ас қорыту бездері қосылады да ас қорыту жүйесін құрайды.

Ас қорыту жүйесінде тағам әр түрлі өзгерістерге ұшырайды. Тағам құрамында нәруыздар, майлар,көмірсулар суда ерімейді.ас қорыту мүшелерінде тағамның шайналып ұсақталуын механикалық өңдеу деп атайды.

Сызба тақтамен жұмыс

Ойын:

«Тіл патшалығы»

Топтық жұмыс:

 

Балалар жұмысын бағалау.

Сұрақ – жауап арқылы оқу іс — әрекетті қорытындылау

 

 

Жылы лебіздерін білдіріп, апайлармен, қонақтар

мен амандасады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(жыл мезгілдері)

Балалар қойылған сұрақтарға жауап береді.

Екі бала шығып, екі стаканнан су ішіп дәмін көреді.

Ащы, тітті.

Тіліміз арқылы сеземіз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар дәрігермен амандасады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар тілдерін қозғау арқылы ойынға қатысады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қыздың  дене мүшелерін бірігіп құрастырады.

 

 

Күтілетін нәтиже:

 

Нені білу керек: Ауыз қуысының бөліктерін ұғынуы, ас қорыту мүшелерін меңгеруі

 

Қандай түсініктерді игерді:  тіл туралы түсініктері кеңіп тигізетін пайдасы туралы игерді.

 

Меңгерген дағдылары мен іскерліктерді қолдана алады: Қойылған сұрақтарға жауап, беріп, ойынға, жұмыстарға белсене қатысуды меңгерді.