Тіл ұстарту. фонетика, лексика тараулары бойынша алған білімдерін тексеру әрі тіл үстарту сабағын жүргізу

Сабақтың тақырыбы: Тіл ұстарту. Сабақтың мақсаты:

а)  білімділік: оқушылардың фонетика, лексика тараулары бойынша алған білімдерін
тексеру әрі тіл үстарту сабағын жүргізу.

ә) дамытушылық: ой — өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шебер-лігі, тіл мәдениетін дамыту. сауаттылыққа баулу.

б)  тәрбиелік: оқушыларды елін, жерін, Отанын қадірлей білуге, адамгершілікке,
еңбексүйгіштікке, тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қайталау сабақ

Сабақтың әдісі: түсіндіру, суреттеу, салыстыру, әңгімелеу, сүрақ-жауап, бекіту, сөздікпен жүмыс, бағалау, қорытындылау.

Сабақтың көрнекілігі: дидактикалық материалдар, кестелер, кеспе қағаздары, т.б. Сабақтың формалары: жеке баламен, топпен, сынып үжымымен жүмыс жүргізу.

Сабақтың типтері: кіріспе, ұйымдастыру кезеңі, жаңа сабақты түсіндіру, бекіту, қорытындылау.

Сабақтың барысы:

  • ¥йымдастыру кезеңі.
    а)Оқушылармен сәлемдесу.
    ә)Кезекші мәлімдемесі.
    б)Журнал бойынша түгелдеу.
  • Үй тапсырмасын сү_рау.

а) Өткен сабақта өтілген ережелерді сүраймын.

ә) Жаттығу жүмысының орындалу барысын дәптерлерінен тексеремін.

б) Сүрақ қою арқылы өткен тақырыпты бекітемін.

в)  Дәптерлерін алмастырамын.
3)Жаңа сабақты түсіндіру.

Бүгінгі жаңа сабақта оқушылардың лексика тарауы бойынша алған бі-лімдерін тексеру мақсатында жаттығу жұмыстарын жүргіземін. Алғашқы орындалатын тапсырма: 60-жаттығу жұмысының шарты: Мәтінді оқып, мазмүнына мөн беріңдер. Мәтіндегі абзацтардың арасындагы байланыс-ты байқаңдар. Әсияга мінездеме жазыңдар.

Келесі тапсырма: 61 -жаттығудың шарты: Мәтіндегі ойды негізге ала отырып, оны шығармашылық диктант түрінде жазыңдар. Қажетті тыныс белгілерін койыңдар.

Келесі тапсырма:62-жаттығудың шарты: Мәтіндегі ой желісіне назар аударыңдар. Автордың сезімін оятқан Салтанаттың бойындагы қасиеттерді анықтаңдар.

Келесі тапмсырма: 63-жаттығудың шарты: Төмендегі тірек сөздер мен сөз тіркестерін пайдаланып, «Сынып міндеттемесі» деген атпен шығарма жазыңдар.

Келесі тапсырма: 64-жаттығудың шарты: Мәтінді окып, 5-сыныпта алған білімдеріңді естеріңе түсіріңдер. Өздерің мысал келтіріп жазыңдар.

Қогамдық өмірдің дамуына байланысты жаңа ұғымдарды білдіретін жаңа сөздер пайда болады. Сөздердің пайда болуы мен жасалуының белгілі заңдылыктары бар. Мыса-лы, оцушы, оцулыц, аялдама, тоцсан, жеті, өнеркәсіп, бүгін, аяц-табац, т. б. сөздер әр түрлі тәсілдермен жасалган. Сөздердің жасалуының бірнеше жолы болады:

  • түбірге қосымша (сөз тудырушы жұрнақ) жалғану , арқылы, мысалы: ңурылысшы
    (күрылыс+шы);
  • сөздердің бірігуі арқылы, мысалы: Сарыөзек (Сары-+өзек);

3)  сөздердің қосарлануы арқылы, мысалы: ата-ана (ата және ана).


Түбірге қосымша жалғану арқылы жасалған сөздер туынды түбір деп, еөздердің бірігуі арқылы жасалган сөздер біріккен сөздер деп, ал сөздердің қосарлануы аркылы жасалған сөздер цос сөздер деп аталады.

Қазақ тілінің сөздік қүрамы цысцарган сөздер аркылы да, сөздердің мағына өзгерісі аркылы да толығып, байып отырады.

Сабақтың қорытындысы.

а) Сүрақ қою аркылы жаңа сабақты қорытындылаймын.
ә) Оқушылардын білімін бағалаймын.

б)  Үйге тапсырма: 65-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Берілген
сөздерді катыстырып сөйлем қүрап айтыңдар.