Есімдерден, етістіктерден зат есім тудыратын жұрнақтар.

Сабақтың тақырыбы: Есімдерден, етістіктерден зат есім тудыратын жұрнақтар.


Сабақтың максаты:

а) білімділік: оқушыларға есімдерден, етістіктерден зат есім тудыратын жүрнақтар
жайлы толық мәлімет бере отырып олардың ой-пікірін қалыптастыру.

ә) дамытушылық: ой-өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту, сөздік қорын молайту.

б) тәрбиелік; елін, жерін, Отаньгн қадірлеуге, адамгершілікке, адалдыққа,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қалыпты сабақ.

Сабақтың әдісі: түсіндіру, суреттеу, салыстыру, сұрақ-жауап, сөздікпен жүмыс, бағалау, бекіту, қорытындылау.

Сабақтың көрнекілігі: дид. материалдар, кестелер, кеспе қағаздары, тірек сызбалар.

Сабақтың формалары: жеке баламен, топпен, сынып ұжымы-мен жұмыс жүргізу.

Сабақтың типтері: ұйымдастыру кезеңі, үй тапсырмасын сүрау, жаңа сабақты түсіндіру, қорытындылау, бағалау.

Сабақтың барысы:

а) ¥йымдастыру кезеңі.

  1. Сәлемдесу.
  2. Кезекші мәлімдемесі.
    З.Журнал бойыншатүгелдеу.
    Жаңа сабаққа дайындық.

ә) Үй тапсырмасын сұрау.

  1. Өткен сабақта өтілген ережені сұрау.
  2. Жаттығу жүмысының орындалу барысын дәптерлерінен тексеру.
  3. Дәптерлерін алмастыру.
  4. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалау.

б) Жаңа сабақты түсіндіру.

Бүгінгі жаңа сабақта оқушыларға «Есімдерден, етістіктерден зат есім тудыратын жұрнақтар» тақырыбы жайлы түсіндіремін.

Жаңа сабақты түсіндіріп болған соң жаттығу жұмыстарын орындатамын. Алғашқы орындалатын тапсырма: 123-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Берілген сөздерден дара есімдерді бір бөлек, күрделі зат есімдерді бір бөлек топтап жазыңдар және олардың қайсысы жалпы есім, қайсысы жалқы есім екенін ажыратыңдар. Жалқы есімнің бас әріппен жазылатынын байқандар.

Келесі тапсырма: 124-жаттығужүмысының орындалу шарты төмендегідей: Мәтінді оқып, әр сөздің мағынасына көңіл аударындар. Олардың қайсысы негізгі, қайсысы көмекші сөз екенін біліңдер, зат есімдерді даралап айтындар. Мәтіндегі кейіпкер жөнінде оқыған, естіген әңгімелеріндіи еске түсіріп, ой бөлісіңдер.

Келесі тапсырма: 125-жаттығу жүмысының орындалу шарты мынадай: Мәтіннен туынды зат есімдерді тауып, олардың жасалу жолын айтындар, зат есім жасайтын жүрнақтарды естеріңе түсір..

Жаттығу жүмыстарын орындап болған соң оқушыларға өзін-өзі тексеру сүрақтарын қоямын:

  1. Мәтін дегеніміз не?
  2. Мәтін мен сөйлемнің айырмашылығы қандай?
    З.Мәтіндегі негізгі ойды қалай ажыратамыз?

 

  1. Сөз таптарының реті кандай, ол нендей заңдылықтарға сүйенеді?
  2. Зат есім дегеніміз не?
  3. Зат есімнің қандай түрлері бар?

Сабақтың қорытындысы:

  1. Сүрақ қою арқылы жаңа сабақты қорытындылаймын.
  2. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
  3. Үйге тапсырма: 126-жаттыгу жүмысының орындалу барысын түсіндіремін: Төмендегі
    туынды зат есімдердің қандай жолмен жасалып түрғанын, мағыналарын түсіндіріндер. Оларды
    қатыстырып сөйлем қүраңдар.