Дыбыс және оның түрлері
Пәннің аты:Қазақ тілі 2г сыныбы | Уақыты | Кабинет | Мұғалімі:Танирбергенова Кенжегул |
Сабақтың тақырыбы | Дыбыс және оның түрлері | ||
Мақсаты | Дауысты дыбыстардың жұп-жұбымен бірнеше топқа бөлінуін көрсету. Тілдің қатысына қарай бөлінуін аңғарту; Оқушылардың сөздік қорын дамыту. Сауатты жазу дағдыларын қалыптастыру, оқу — білімге деген ынталарын арттыру; Бірлікке, достыққа, ұжымшылдыққа тәрбиелеу; Сабақтың түрі Аралас сабақ Әдіс — тәсілдер: түсіндіру, жаттығу, талдау, ойын, топтастыру Пәнаралық байланыс: әдебиет, музыка Көрнекіліктер: әліпби, сызба плакат, «Жасырынған әріптер», интерактивті тақта, слайдтар, бағалау парағы. | ||
Күтілетін нәтиже | |||
Психологиялық ахуал | Сабақтың барысы: I Алғашқы ұйымдастыру бөлімі 1. Амандасу. 2. Оқушылардың сабаққа қатысымын тексеру 3. Поэзия минуты («Үш бақытым», М. Мақатаев). М: — Үш бақыттың бірі – тіл. Олай болса, сол тілді оқып — үйрену үшін қазақ тілі сабағын бастайық. Бәріңе сабақта сәттілік тілеймін. М: Мұғалімнің ассистенті сайланып, «Бағалау парағын» жүргізу ескертіледі. Сабақ топтық жұмыс түрінде ұйымдастырылады. Топ аты мен басшылары сайланады. | Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді. | |
Қызығушылықты ояту | Тіл дыбыстары қалай жасалады? | Жаңа сабаққа деген қызығушылықтары оянып,ерекше ынтамен кіріседі. | |
Мағынаны тану | М: Жуан дауыстылар тілдің кейін шегініп, үсті дөңестену арқылы жасалады. Жіңішке дауыстылар тілдің ілгері сызылуы арқылы жасалады. Мысалы: Астана – жуан буынды сөз. Бәйтерек – жіңішке буынды сөз. Кітап – аралас буынды сөз, себебі кірме сөз (араб сөзі). Телефон – аралас буынды сөз, себебі кірме сөз (орыс тілінен енген сөз). Ботагөз – аралас сөз, біріккен сөз. Аз — кем – аралас буынды сөз, қос сөз. У – ерекше дыбыс. Ол — бірде дауыссыз, бірде дауысты, бірде жуан, бірде жіңішке дауысты. Мысалы: сұлу, тура (У дыбысы – жуан дыбысты дыбыс.) куәлік, жүру (У дыбысы – жіңішке дыбысты дыбыс.) жауын, қауын (У дыбысы – дауыссыз дыбыс.) ә) Жаттығу жұмыстарыөркем жазу. Аа аАа Астана –асқақ қала. Айбат –ақылды бала. а/ Оқулықпен жұмыс 1-жаттығу. Өлеңді оқушыларға іштей оқытып шығу. Барлығына хормен оқытқызу; Қысқаша мазмұнын сұрау: — Өлең не туралы? — Мектепті неге анаға теңейді? — Мектепте бала қалай өседі? — Өз мектептерің туралы не айтасыңдар? ә/ Өлеңнен жуан және жіңішке айтылып тұрған сөздерді табу. Жуан, жіңішке дыбыстарды атау. б/ Тақтада жұмыс. 2-жаттығу. Әр сөзден жаңа сөз жасап тұрған дыбыстарды тауып, оларды құрастыру арқылы мақалды табу. Шыққан мақалды тақтаға жазу. Оқу түбі — тоқу Мақалдың мағынасын ашып, талдау; Өзіндік жұмыс. 3-жаттығу. Өлеңді әдемілеп көшіріп жазып, бір дыбыстың өзгеруінен жасалған сөздердің астын сызу. (сор-зор, қор-бор) | ||
Сергіту сәті | I топ. Қамыс құлақ, тостаған тұяқ, Мінсең – қанат, сүті дәрі, Еті тамақ. (Жылқы) II топ. Әкесі – тышқан, Шешесі – құстан. (Жарқанат) III топ. Ішінетамақсалынған, Есігітастайжабылған. (Тоңазытқыш) | ||
Ой толғаныс | I тапсырма. Берілген сөзге ассоциация құру. Жіңішке буынды сөздердің астын сызу. I топ «Мектеп» Мұғалім, ұстаз, білім, оқу, оқушы, класс, баға, тақта, дәптер, сөмке, т. б. II топ «Әдебиет» Ақын, жазушы, өлең, әңгіме, кейіпкер, шығарма, теңеу, портрет, роман, т. б. III топ «Тіл» Тіл әлемі, ауызша тіл, лексика, фонетика, тіл мәдениеті, қазақ тілі, ана тілі, т. б. | ||
Үйге тапсырма | Ереже жаттау. Оқулықтағы жаттығуларды орындау. | Күнделіктеріне жазып алады | |
Бағалау | Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау
| Бағалау парақшасын толтырады. | |
Кері байланыс | Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады |