«Қарлы кесек» ойыны

2-сабақ

«Қарлы кесек» ойыны

Мақсаты: « Тұрақты электр тогы» тақырыбын меңгерту

Ойын шарты: 1. Бағыттаушы парағтар (қатысушылардың санына қарай)

  1. Қатысушылардың нөмірі жазылған жетондар
  2. Үстелденрді белгілеуге арналған сілтемелер
  3. Жалпы бағалау парағы

Ойынның жүру барсы

Үстелдердің орналасу үлгісі

 

А
А-1
А-2
А-5
А-4
А-3
Б
Б-1
Б-2
Б-5
Б-4
Б-3
В
В-1
В-2
В-5
В-4
В-3
Г
Г-1
Г-2
Г-5
Г-4
Г-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«А» әріпі бар бағытаушы парағын және жетонын алған оқушылар

«А үстеліннің» басын отырады «Б» әрпін алғандар, «В»әрпін алғандар және «Г» әрпін алғандар үстел басына отырады.

Әрбір топқа тапсырмасы беріледі. Оқушылар оқулықты анықтамаларды пайдалана отырып дайындалады. Дайындыққа бөлінген уақыт аяқталған соң І-тур жарияланады. Оқушылар орындарынан тұрып әрқайсысы өздерінің бағыттау парағы бойынша жаңа орынға отырады. Бір турдың уақыты 10 – минут.

Алдыменен жетонды «А» әріпі бар ойыншы содан соң кезегімен «Б», «В» «Г» әріптері бар ойыншылар сөйлейді. Топ мүшелері таңдап болған соң, әрбір оқушы жауабын неғұрлым қызғылықты жоғары танымдық, ақпараттық денгейдегі деп есептейтін сөйлеушінің нөмірін анықтап, оныі нөмірін өз бағыттау парағындағы «Ең жақсы сөйлеуші» жолына жазып алады.

ІІ-тур. І-тур аяқталған соң, балалар бағыттау парағына сай орын алмастырады да ойынның 2-туры басталады.

Барлық тур біткеннен соң оқушылар өздерінің алғашқы орындарына қайта оралып, мұғалім олардың бағытау парақтарынан жинап алады және нәтижесін ортақ параққа қойып ең жақсы ойыншы және ең жақсы команда анықталады.

 

 

 

Ойынның тапсырмасы.

А тобы: Электр тогы. Ток көздері Ток күші. Амперметр

Б тобы: Электр кернеуі. Вольтметр. Электр тізбегі. Ом заңы.

В тобы: Меншікті кедергі. Өткізгіштерді жалғау

Г тобы: Джоуль-Ленц заңы. Қыздыру шамы.

 

Қортынды: Бағыттау парағы бойынша оқушыларды бағалау.

 

 А-1 бағыттау парағы
ТурҮстелЕң жақсы сөйлеген ойыншы нөмірі
1В 
2Г 
3А 
4Б 

 

Ортақ бағалау парағы.

 

 -1-2-3-4-5Топтың ортақ ұпайы
«А»      
«Б»      
«В»      
«Г»      

 

 

 

 

Ескерту

 

Ортақ бағалау парағы тақтаға сызылады. Бағалау парағының бос торкөздеріне «І» белгісін «Ең жақсы сөйлеген оқушының нөмірі» қанша рет белгіленген болса жоғарыдағы белгінің саны да сонша болуы тиіс.

 

3 сабақ. 1. «Қатені тап»

Ойынның мақсаты: тұрақты электр тарауы бойынша білім іскерлік дағдыларын пысықтау.

Ойынның шарты: сынып топтарға бөлінеді, әрбір топ тапсырма алады. Жұмыс 15-20 минутқа созылады. Сосын оптың барлық материалды қайталауына 7-12 минут уақыт беріледі. Қайталаудан кейін топтар тапсырмаларымен алмасып, бір-біріндегі қателерді тауып, түзетеді. (оларды арнайы параққа жазады) келесі кезеңі — жаңа ғана жұмыс істелген тақырыпқа жеке тапсырма алады.

 

Топтың №1

Тақырыбы: «Тұрақты электр тогы»

Қателері:   1

2

3

 

1 тапсырма: жазылған формулалардың қатесін тап:

  1. Электр қозғаушы күш: E=qAб
  2. Ток күші: J=qt
  3. Электр кернеу
  4. Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы: J=UR
  5. Меншікті кедергі
  6. Токтың жұмысы: A=
  7. Токтың қуаты: p=
  8. Джоуль-Ленц заңы: Q=

1 тапсырма жауабы:

  1. E=
  2. J=
  3. U=
  4. J=
  5. u
  6. p=Ju
  7. тапсырма. Берілген сұлбаларда жіберілген қатені тап.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Берілген мәтіндегі қатені (ауыстырылған сөз, тастап кеткен сөздерді) табу.

 

Зарядталған денені зарядталмаған денемен қосатын өткізгіште электр алуға болады. Бұл кезде ток зарядталмаған денеден зарядталған денеге қарай жүреді.

Электр тогы тұрақты болуы үшін өткізгіште зарядталған денелерге электр өрісі белгілі бір күштен әрекет ететін болуы тұрақты.

 

Жауабы:

Зарядталған денені зарядталған денемен қосатын өткізгіште электр тогын алуға болады. Бұл кезде ток зарядталған денені зарядталмаған денеге қарай жүреді. Электр тогы тұрақты болуы үшін өткізгіште зарядталған денелерге белгілі бір күшпен әрекет ететін электр өрісі болуы керек.

3 сабақ. ІІ Физикалық диктант.

Ойынның мақсаты: Физикалық диктант арқылы оқушылардың, ережелерді формулаларды теориялық білімді қаншалықты меңгергенің және оларды пайдалану білігі мен дағдысын тексеру. Оқушылардың алған білім іскерлік дағдыларын дамыту.

Шарты: Оқушылар қойылған сұрақтарға 7 минут ішінде жауаптарын жазады.

 

ІІ Физикалық диктант

Тапсырма.

  • Электр тогы дегеніміз не?
  • Электр тогын сипаттайтын шамалар?
  • Ом заңы.
  • Джоуль-Ленц заңы.
  • Ток көздерін ата.
  • Электр тогының қуаты.
  • Өткізгіштерді жалғаудың неше тәсілі бар?

 

Жауабы:

  1. Зарядталған бөлшектердің реттелген қозғалысы.
  2. ток күші, кернеу, Кедергі.
  3. J=
  4. Q=J2Rt
  5. Гальвани, Вольта элементі
  6. Уақыт бірлігінде жасалған жұмысты айтамыз. P=JU
  7. 1) Тізбектей жалғау.

2) Параллель жалғау.

ІІІ Карточкалық жұмыс

Ойынның мақсаты: Білім іскерлік дағдыларын пысықтау.

Ойынның шарты: сынып топқа бөлінеді. Тақырып материалы бірнеше блоктарға бөлініп, әрқайсысына үш нұсқадан тапсырма дайындалады. Жауаптары жеке парақтарда дайындалады. Тапсырмаларды бәрі орындайды, бір-біріне көмектеседі әр тапсырма бағаланып нәтижесі бағалау парағына түседі.

 

Құрал жабдықтар: оқулық

Ойын тапсырмасы:

А. Электр тогы, ток көздері

Б. Ток күші, Кернеу, Тізбек бөлігіне арналған Ом заңы.

В. Өткізгіштің тізбекте таралуы.

Д. Электр кедергісінің температураға тәуелділігі.

Ж. Ток жұмысы, Қуаты.

 

ІІІ. Деңгей

  • Электр тогы дегеніміз не?
  • Ток күші, кернеу, кедергі дегеніміз не?
  • Қыздыру шаманың құрам бөліктерін анықтандар.

 

ІІ. Деңгей

  • Электр тогының т.б және ұзақ сақталуы үшін қажетті немесе жеткілікті шарттарға не жатады?
  • Егер бөгде күштер 10 кл элекр мөлшерін ток көзінің бір польюс пен екіншісіне ауыстырғанда 30 Дж жұмыс жасағанда онда ток көзінің ЭҚК-і қандай болады.
  • Диаметрі 0,5 мм ұзындығы 4,5м өткізгішті электр тезбегіне жалғағанда одан 1А ток өтсе, оның өткізгіші материалының меншікті кедергісі неге тең?

 

І. Деңгей

1) электр шаманың J, U, P анықтамасы.

— схема сызу

— тізбек құрастыру

— формула жазу

— есептеу

Жауабы:

ІІІ. Деңгей: 1) Зарядталған бөлшектердің реттелген қозғалысы.

2) Электр тогын сипаттайтын шамалар.

3) Өткізгіштің көлденең қимасы арқылы қандай да бір уақыт аралығында тасымалданатын электр мөлшерінің сан уақыт аралығына қатынасы д.п

  1. Тізбекте берілген бөгде заряд орын ауыстыруы электр өрісінің атында жұмсалатың осы зарядқа қатынасы кернеу д.а U=

3) Вольфрам қылы.

ІІ. Деңгей:

  • еркін шапшаң электр зарядының тасымалдандығы бар болғанда ғана өткізгіш электр тогы п.б
  • Электр тогы п.б үш еркін заряд тас/н әрекет ететін электр өр бар болуы қажет.
  • Электр тогы ұзақ соқт. Үш электр ор/н туындысы құрғақ болуы міндетті, яғни топ көзі керек.

 

2) Е=3 Дж/Кл

3) 53•10-8 Ом.м

 

Қорытынды: Физикалық диктант және карточкамен жұмыс бойынша оқушыларды бағалау.

 

Үйге тапсырма: Тақырыптарға, суреттергі шолу жасау.