Шешендік сөз сапалары
Сабақтың тақырыбы: Шешендік сөз сапалары
Сабақтың мақсаты: а)Оқушылардың ойын кеңейтіп тілді байытатын мазмұнды да көркем сөз үлгілері мол шешендік сөздерді үйрету;
ә) Түрлі әдістерді пайдалана отырып балаларды тапқырлық жылдамдық есте сақтау қабілеттерін арттыру;
б) Оқушылардың бойына әдептілік,инабаттылық, адамгершілік қасиеттерін қалыптастыру.
Сабақтың түрі: дәстүрлі сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап,тіл дамыту
Сабақтың көрнекілігі: шешендік сөз кітаптары
Пәнаралық байланыс: тарих,әдебиет
Сабақтың барысы:
а) Ұйымдастыру кезеңі.
Оқушылармен амандасу,түгелдеу,оқу құралдарын тексеру.Сыныптың тазалығына көңіл бөлу,оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
ә) Үй тапсырмасын пысықтау:
Үйге берілген жаттығуды тексеремін.Оқушыларға бірнеше сұрақтар қоямын.
1.Шешендік сөз дегеніміз не? 2.Қандай би – шешендерді білесіңдер?
б) Жаңа сабақты түсіндіру:
Шешендік сөз сапалары дегенде,ең алдымен,сөйлеу ерекшеліктерін ашуды қажет етеді.
Қызметі | 1.Пікір,ойды білдіреді | Тіл амалдары пайдаланылады | сөз жасау |
сөз тіркестіру | |||
сөйлем құрау | |||
2.Сөйлеуші сипаты анықталады | Шығармашылық қабілеті дамиды | Ойға әсері дәлелді | |
мәнерлеп айтуы | |||
Жасалуы | 1.Сөйлеу айшықтары қолданылады | шендестіру | |
дамыту | |||
қайталау | |||
риторикалық сұрақ | |||
дауыс ырғағы т.б. | |||
2.Дайын тілдік құралдарды пайдаланады | мақал-мәтелдер | ||
жыр,өлеңдерден | |||
үзінді | |||
сілтемелер | |||
дәйек сөздер |
Сонымен бірге шешендік сөздің сапалы шығуы,яғни,тыңдаушыны ықылас қоя тыңдата білуі,пікір алмасу,сендіру,ой бөлісумен де анықталады.Аристотель «Риторикада» қарым-қатынасқа қажет үш элементті анықтап көрсетеді.
1.Айтушы немесе шешен. 2.Сөз,оның жеткізер ой-пікірі 3.Тыңдаушы.
Шығармашылық жұмыс: Төмендегі тақырыптарға әңгімелер құраңдар.Сөйлеу тіліндегі түрлі белгілі жүйелердің қолдануына назар аударыңдар.
- «Жүйелі сөз жүйесін табады,жүйесіз сөз иесін табады»
- «Шешен сөз бастайды,көсем ел бастайды»
Білімді бекіту: Өтілген тақырып бойынша оқушыларға бірнеше сұрақтар қоямын Білімді бағалау: Оқушылардың жауаптарына қарай білімдері бағаланады . Үйге тапсырма: 5-жаттығу. Төмендегі тақырыптарға әңгіме құраңдар .Сөйлеу тіліндегі түрлі белгілі жүйелердің қолдануына назар аударыңдар.Сыныптастарыңа әңгімелеп беріңдер