Фонетикадан өткенді қайталау
Сабақтың тақырыбы: Фонетикадан өткенді қайталау
Сабақтың мақсаты: білімділік – оқушылардың ҰБТ-ға дайындығын байқау мақсатында фонетика саласынан алған теориялық білімдерін қайталау және іс жүзінде қолдану жолдарын деңгейлік тапсырмалар арқылы анықтау; тәрбиелік – жастарды елжандылыққа,ұжымшылдыққа тәрбиелеу; дамытушылығы – іскерлік белсенділіктерін,ойлау қабілетін ауызша және жазбаша талдаулар арқылы дамыту,сөйлеу мәдениетін қалыптыстыру.
Сабақтың типі: сынақ сабағы.
Сабақ түрі: дәстүрлі емес.
Оқыту технологиясы: 1) Ж.Қараев «Деңгейлеп саралап оқыту технологиясы». Ақпараттық технолгия; 2) Н.Оразханова «Сатылай кешенді талдау».
Пәнаралық байланыс: әдебиет,математика.
Көрнекілігі: деңгейлік тапсырмалар,кесте,тест сұрақтары,слайд көріністері.
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсіл: сұрақ-жауап,жүйелеу,тілдік талдау,жеке-дара,ұжымдық.
І.Ұйымдастыру. Оқушылармен сәлемдесу,сабаққа қатысын анықтау.
ІІ.Кіріспе. Оқушылар,біз сіздермен ҰБТ-ға дайындалу мақсатымен жүргізілген қосымша сабақтарда тіл білімінің фонетика саласын қайталағанбыз.Сондықтан сабағымыздың мақсаты – фонетикадан алған теориялық білімімізді күнделікті өмірде қолдана білу.Ендеше,сұрақтарға ауызша жауап берейік.
- Қазақ тіл білімінің зерттейтін қандай салалары бар?
- Фонетика нені зерттейді?
- Қазақ тілінде дыбыстар өкпеден шыққан ауаның шығуына қарай нешеге бөлінеді?
- Қазақ тілінде буынның неше түрі бар?
- Тасымал дегеніміз не?
- Екпін көбінесе сөздің қай буынына түседі?
- Үндестік заңының неше түрі бар?
- Орфоэпия дегеніміз не?
- Орфография дегеніміз не?
- Орфографиялық заңдылық қандай ұстанымға сүйенеді?
ІІІ. Деңгейлік тапсырмалар.
І.Деңгей
- Дыбыстау мүшелері арқылы айтылып,естілетін тілдік құбылысты не дейді? (дыбыс)
2.Қазақ тіліндегі сөздердің жазылу заңдылығына сәйкес кестені толтыр.
Айтылуы | Жазылуы |
көзүлдүрүк өлөң ағ ешкі шегара |
- Кірме сөздерге қосымша жалға. Мысалы: тарих,цех.
Жауап: Х әрпіне біткен кірме сөздерге қосымшалар жуан түрде жалғанады. Мысалы: тарихтың,цехтан.
- Щ әрпі қай сөздерінде жазылады?
Жауап: Щ әрпі қазақтың ащы,тұщы,кеще деген байырғы сөздерінде жазылады.
- Қазақ халқы қай жылы орыс әліпбиіне көшті?
ІІ. Деңгей
- «Ә» дыбысын талдау.
- Бұл дауысты дыбыс
- Тілдің қатысына қарай: тіл алды немесе жіңішке дауысты дыбыс
- Жақтың ашылу дәрежесіне қарай: ашық дауысты
- Ерін мен езудің қатысына қарай: езулік.
2.Сөз ішіндегі ілгерінді ықпалды тап.
а) құрбы-құрдас ә) көзқарас
- Дауысты дыбыстар мен дауыссыз дыбыстардың ортақ қасиетін тап.
Венн диаграммасы
- Дауысты дыбыс буын жасауға қатысады. 2.Дауысты дыбысқа екпін түседі.
Дыбыстау мүшелері арқылы айтылатын,естілетін құбылыс.Сөздің ең кішкене бөлшегі.
- Өкпеден шыққан ауаның ауыз қуысында кедергіге ұшырап шығуынан жасалады.
- Дауыссыз дыбыс үн мен салдырдың қатысына қарай үшке бөлінеді.
- Семантикалық картаны толтырыңдар.
№ | Мысалдар | Ашық буын | Тұйық буын | Бітеу буын | Аралас буын |
А | Ә | Б | В | ||
1. | Алаша | + | |||
2. | Дүлдүл | + | |||
3. | Ас | + | |||
4. | Аласа | + | |||
5. | Ор | + | |||
6. | Жол | + | |||
7. | Күл | + | |||
8. | Бағалау | + | |||
9. | Жас | + | |||
10. | Қазақ | + |
ІІІ деңгей
- Тәуелсіздік сөзіне қысқаша фонологиялық талдау.
- Тест сұрақтары.
Отан.
- а) аралас буынды сөз, ә) жіңішке буынды сөз б) жуан буынды сөз+
- а) үш буынды сөз ә) төрт буынды сөз б) екі буынды сөз+
- а) екі ашық буын ә) бір ашық,бір бітеу буын+ б) екі тұйық буын
- а) тасымалданады ә) тасымалданбайды+
- а) екпін сөздің соңғы буынына түседі+ ә) екпін сөздің алдыңғы буынына түседі
- а) буын үндестігі бар+ ә) буын үндестігі жоқ
- а) дыбыс үндестігі бар+ ә) дыбыс үндестігі жоқ
8.Дауысты дыбыстар а) 3; ә) 2;+ б) 0
9.Жуан дауыстылар а) 2;+ ә) 3; б) 1
- Қатаң дауыссыздар а) 1; ә) 2; б) 3
Кестені толтыр
Дыбыстар
| Қосарлы дыбыстар | Қазақ тіліне тән дыбыстар | Әрі дауысты, әрі дауыссыз дыбыстар | Орыс тілі арқылы енген кірме сөздерде кездесетін дыбыстар | |
|
- Сабақты қорытындылау. Сабақ аяқталуға 10 минут қалғанда жұмыс тоқтатылады.Әр оқушы өзі орындаған деңгейлері бойынша ұпайларын санап,бағалау парағын толтырады.
Оқушының аты-жөні:
Сабақ тақырыбы | І деңгей (5 ұпай) | ІІ деңгей (4 ұпай) | ІІІ деңгей (3 ұпай) | Жалпы ұпай | Баға | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | |||
10-12 ұпай «5», 6-9 ұпай «4», 3-5 ұпай «3», 3-тен төмен «2».
Сыныптың жалпы ұпай саны есептеледі.
- Үйге тапсырма. «Шың» кітабынан «Кейінді ықпал», «Орфография және орфоэпия» тақырыптары бойынша тест сұрақтарын орындау.