Бастауыш
Сабақтың тақырыбы Бастауыш
Сабақтың мақсаты:
а) Бастауыш туралы түсінік бере отырып,оқушылардың ойлау қабілетін сабаққа деген қызығушылығын және негізгі мәселелерге аса көңіл бөлуге үйрету;.
ә) Түрлі әдістерді пайдалана отырып балаларды тапқырлық,жылдамдық,есте сақтау қабілеттерін арттыру,сөйлеу тілін жетілдіріп,шешендік өнерге баулу;
б) Сабақ барысында оқушыларды сауаттылыққа баулу;
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап,тіл дамыту, іздендіру
Сабақтың көрнекілігі: плакат,кеспе қағаздар, қосымша материалдар.
Пәнаралық байланыс: әдебиет, орыс тілі
Сабақтың барысы:
а) Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен амандасу,түгелдеу,оқу құралдарын тексеру.Сыныптың тазалығына көңіл бөлу.Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
ә) Үй тапсырмасын пысықтау:
Үйге берілген тапсырманы сұраймын. Оқушыларға өткен сабақты қалай меңгергенін байқау үшін бірнеше сұрақтар қоямын
б) Жаңа сабақты түсіндіру.
Бастауыш сөйлемде атау септігінде тұрып,іс-оқиғаның несін білдіреді.Кім? Не? деген сұрақтарға жауап береді.- Сен оқыдың да,білім аддың,ұстаз көрдің.Біз надан өстік. Құнанбай да тысқа шықты. Бұл сөйлемдерде бастауыштар – сен,біз,Құнанбай.Бірінші сөйлемде бастауыш (сен) баяндауыштармен (оқыдың,білім алдың,көрдің) 2-жақта жекеше түрде қиыса байланысқан.Екінші сөйлемде бастауыш (біз) баяндауышпен (өстік) 1-жақта көпше түрде қиыса байланысқан.Үшінші сөйлемде бастауыш (Құнанбай) баяндауышпен (шықты) 3-жақта жекеше қиыса байланысқан.
Бастауыштар құрылысына қарай былайша бөлінеді:
Құрылысына қарай | Сұрақтары: Кім? Не? Кімдер?Нелер? Кімім? Нем? Кімің? Нең? |
Дара | Омар қырман басында жүр. Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін. |
Күрделі | Туған жерім — әйгілі Шалқар өңірі. Күле беру ыңғайсыз. |
Үйірлі | Жұмысы жоқтық аздырар адам баласын. Билеті барлар орындарына жайғасты |
Бастауыш болатын сөз таптары | Сөйлемдер |
Зат есім | Абайлар Қарашоқыға түс ауа жетті |
Есімдік | Өзіміз де жүргелі отырмыз. |
Сын есім | Көп қорқытады,терең батырады. |
Сан есім | Берерменге бесеу көп. |
Есімше | Әке көрген – оқ жонар, Ана көрген – тон пішер. |
Тұйық етістік | Тыңдау – мәдениеттіліктің белгісі. |
Одағай | «Ә,құдай!» — күйзелгеннің белгісі. |
Үстеу | Шапшаң асықтырады,соңыра кешіктіреді. |
Жаттығумен жұмыс: 36-жаттығу. Мына сөздерді бастауыш етіп сөйлемдерді аяқтаңдар.
Ауылдың маңы-…. жығылған-…..
Балалар шуы-…. оның айтып отырғаны—……
Асық ойнаған-…. ол өзі-…
Білімді бекіту: Өтілген тақырыпқа байланысты бірнеше сұрақтар қоямын. Түсінбеген сұрақтарына жауап беремін.
Бағалау: Үй тапсырмасын орындап келгеніне және жаңа сабаққа ынталы қатысып отырғандарын бағалаймын.
Үйге тапсырма: 37-жаттығу.