Сөз таптары мен тіл мәдениетінің байланысы.

Сабақтың тақырыбы: Сөз таптары мен тіл мәдениетінің байланысы.

Сабақтың мақсаты:

а) білімділік: оқушыларға тіл мэдениеті, сөздердің жасалу тэсілдері жэне сөз таптары мен тіл мәдениетінін байланысы жайлы толық мэлімет беру.


ә) дамытушылық: ой-өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін, тіл мэдениетін дамыту, сөздік қорын молайту, сауаттылыққа баулу, олардың ой-пікірін қалыптастыру.

б) тэрбиелік; елін, жерін, Отанын қадірлеуге, адамгершілікке, адалдыққа, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қалыпты сабақ.

Сабақтың әдісі: түсіндіру, суреттеу, салыстыру, сұрақ-жауап, сөздікпен жүмыс, бағалау, бекіту, қорытындылау.

Сабақтың көрнекілігі: дид. материалдар, кестелер, кеспе қағаздары, тірек сызбалар.

Сабақтың формалары: жеке баламен, топпен, сынып үжымымен жүмыс жүргізу.

Сабақтың типтері: ұйымдастыру кезеңі, үй тапсырмасын сұрау, жаңа сабақты түсіндіру, қорытындылау, бағалау.

Сабақтың барысы:

а)  Үйымдастыру кезеңі.

  1. Сэлемдесу.
  2. Кезекші мэлімдемесі.
    З.Журнал бойынша түгелдеу.
    Жаңа сабаққа дайындық.

э) Үй тапсырмасын сү_рау.

  1. Өткен сабақта өтілген ережені сұрау.
  2. Жаттығу жұмысының орындалу барысын дэптерлерінен тексеру.
  3. Дэптерлерін алмастыру.
  4. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалау.

б)  Жаңа сабақты түсіндіру.

Бүгінгі жаңа сабақта «Сөз таптары мен тіл мэдениетінің байланысы» тақырыбы жайлы түсіндіремін.

Жаңа сабақты түсіндіріп болған соң жаттығу жұмыстарын орындатамын. Алғашқы орындалатын тапсырма: 351-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Мәтінді оқып, мазмұнын айтыңдар. Төмендегі төрт түлік мал мен шаруашылық кэсібіне байланысты пікір мен мысалдарды өз беттеріңмен оқып, қажетті жерлерде пайдаланатын болыңдар.

Келесі тапсырма: жаттығу жүмысын орындап болған соң мынадай тапсырманы орындатамын:

  1. Мал шаруашылығына байланысты білетін атауларыңды атаңдар. 2. Қазақта «Мал-жан аман ба?» деп амандық сүраудың мэніне назар аударыңдар. 3. «Малым—жаным садағасы, жаным—арым садағасы» дегенді қалай түсінесіңдер? 4. Малға байланысты ер балаға қойылатын аттар мен қыз балаға қойылатын аттарды салыстырып, олардың ерекшеліктерін ажыратыңдар.

Сабақтың қорытындысы:

  1. Сұрақ қою арқылы жаңа сабақты қорытындылаймын.
  2. Оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
  3. Үйге тапсырма: 352-жаттығу жүмысының орындалу шартын түсіндіремін: Мақал-
    мэтелдер мен Абай өлеңін оқыңдар. Ат туралы қандай ой-пікір түйдіңцер? Ауызша
    эңгімелеңдер. Атбегілік жөнінде естігендеріңді еске түсіріңдер. Мүмкіндік болса, шағын
    мэтін қңраңдар.

Тексердім: