Майлау жүйесінің ақаулары және оларға техникалық қызмет көрсету.

219

Д.Құрманбек атындағы №20 кәсіптік лицейдің арнаулы пән мұғалімі

Темірбек Бақыт Ержігітұлы

 

Сабақтың тақырыбы:      

Д.Құрманбек атындағы №20 кәсіптік лицейдің арнаулы пән мұғалімі

Темірбек Бақыт Ержігітұлы

 

Сабақтың тақырыбы:          Майлау жүйесінің ақаулары және оларға

техникалық қызмет көрсету.

Сабақтың мақсаты :  

1.Білімділік:         Оқушыларға майлау жүйесі  ақаулары және техникалық

күтім түрлері мен  олардың маңызын түсіндіру.

2.Дамытушылық: Ақыл-ойын дамыту, өз бетінше ізденуге, шешім қабылдауға

дағдыландыру.

3.Тәрбиелік:         Мамандығына қызығушылығын оятып, пәнге  сүйіспеншілігін

арттыру.

 

Сабақтың түрі:   Аралас

 

Сабақтың әдісі: Баяндау әңгіме, сұрақ – жауап

 

Пәнаралық  байланыс:        Химия, автокөліктерге техникалық қызмет

көрсету және жөндеу, материалтану, еңбекті

қорғау.

 

Көрнекіліктер және техникалық оқыту құралдары:

Плакаттар, макеттер, интерактивті тақта, слайдттар, тірек сызба

 

Сабақтың барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі

  1. Оқушылардың қатысымын және кабинет дайындығын тексеру
  2. Сабақтың тақырыбымен мақсатын хабарлау

 

ІІ.  Өткен тақырыпты қайталау.

Мұғалім алдын ала интерактивті тақтада таблицаны сол жағын дайындап, сабақ барысында оқушылар оң жағын жазып толтырады

Сұрақтар Дұрыс жауабы
1.Схемада көрсетілген майлау жүйесі болшектерінің атауын жазыңыз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.М-8Б1 және М-10 Б2 май маркалары

белгілерін жазыңыз.

3.Центрифуганың май қысымы бірқалыпты болғ жағд. ротор айн. жиілігі қандай мөлшерде болады

1-картер, 2- май сорғы ( нас) , 3-редукциялық клапан, 4- май өлш. сүңгі, 5- аралық шестерня, 6- май сүзгісі,

7- температуралық (ред) клапаны,

8- май радиаторы, 9- ағызу клапаны,

10-таратқыш білік, 11-манометр,

12- күйенте осі, 13- бас май каналы,

14- бұлғақ майының қуысы, 15- иінді білік, 16- май құятын қақпақ.

 

2.М-моторлық; 8-10- кинем.  тұтқырлығы, мм2С, 1000С  ыстықты;

Б,Г-май тобы, 1- карбюр двиг, 2- диз двиг.

3.Шамамен ( 630 рад/ сек)

6000 айн/мин.

 

Мұғалім алдын – ала интерактивті тақтада төмендегі таблицаны сол жағын дайындап, сабақ барысында оқушыларды қатыстыра отырып таблицаның оң жағын жазып толтырады, ал оқушылар дәптерлеріне түсіреді .

 

Ақаулары Себептері Жөндеу тәсілдері
1.Май қысымының жоқтығы.

 

 

 

 

 

2.Қысымның мөлшерден төмен не жоғары болуы.

 

 

 

 

3.Өтелген газдардағы көгілдір түтін.

 

 

4.Май тазарту сүзгісінің жеткіліксіз айналымы

1. Май қысымын көрсеткіш

( монометр) ақаулы.

2.Май насосының білігі сынған.

3.Мотор картерінде май аз.

 

 

1.Май өткізгіштерден майдың ағуы.

2.Май қабылдағыштың торы бітелген.

3.Май көрсеткіш

( манометр) ақауы.

 

1.Картердегі май деңгейі артық құюдан жану камерасына майдың өтуінен

 

 

1.Ротор форсункасы мен торының ластанып бітіп қалуы

2.Ротор қақпағы мен түбі арасындағы  төсемнің зақымдануы

3.Ротордың осінің айналмай қалуы

1. Манометрді ауыстыру керек.

2.Білікті ауыстыру керек

3.Майды май өлшеуіш сүңгі үстіңгі белгісіне дейін үстеп құю.

 

1.Өткізгіштерді тексеріп ақауларды жөндеу керек

2.Май қабылдағыш торын жуып-тазарту.

3.Май қысымын көрсеткішті ауыстыру

 

1.Артық майды ағызып, өз деңгейін келтіру.

 

 

 

1.Тор мен форсунканы ластан тазарту

2.Төсемді ауыстыру

3.Центрифуганы ауыстыру керек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Майлау жүйесіне техникалық қызмет көрсету түрлерін

тірек сызба арқылы түсіндіріледі

 

 

  1. Жаңа сабақты пысықтау. Майлау жүйесі күтімі туралы оқушылардың

білімін пысықтап тексеруге арналған тесттер.

 

  1. Жеңіл автомобильдерге № 1 тқ және №2 тқ көрсету кезеңділігі…

а) 3000 км, 12000 км;                            г) 1000км, 5000км

б) 3500 км, 14000 км;                            д) 4000км, 16000 км

в) 3000км, 10000км;                              жауабы : 4000 км , 16000 км

 

  1. Жүк автомобиліне № 1 тқ және №2 тқ көрсету кезеңділігі…

а) 3000км, 12000 ;                                  г) 1000 км , 5000 км

б) 3500 км, 14000;                                  д) 4000км, 16000км

в) 3000км, 10000 км                              жауабы: 3000 км, 10000км

 

  1. Маусымдық техникалық қызмет көрсету қай уақытта жүргізіледі?

а) күз-жаз ;                                           г) күнделікті

б) қыс-көктем;                                        д) әр маусымда

в) күз-көктем ;                                        жауабы :   күз- көктем.

 

  1. Майды ауыстыру ұсынылады:

а) қыздырылған моторда                      г) Бөлшектелген моторда

б) жұмыс істеп тұрған моторда            д) кез келген температурада

в) салқын моторда                                жауабы: қыздырылған моторда

 

  1. Моторды тоқтатқан соң қалыпты жұмыс істейтін май сүзгісінің роторы

     айналуын……… тоқтатады.

а) 5-6 мин;                                           г) 3-7 мин;

б) 2,5 -3 мин;                                        д) 5-7 мин;

в) 1-1,5 мин;                                         жауабы: 2,5-3 мин.

 

  1. Автомобильдерге техникалық қызмет көрсету кестесі келесі

     көрсеткіштерге қарап құрайды:

а) тасымалдаған жүгіне қарап;       г)жұмыс істеген сағат санына қарап;

б) шығындалған отынға қарап;      д)  автомобильдің шыққан жылына қарап;

в) жүрген жолына қарай километрмен

жауабы: жүрген жолына қарай километрмен.

 

  1. Қыздырылған мотордың майлау жүйесіндегі майдың қысымы қандай

     аралықта болуы керек ?

а) 0-0,2 мпа;                                           г) 0,5-0,8 мпа

б) 0,2-0,4 мпа ;                                       д) 0,5-0,7 мпа

в) 0,4-0,5 мпа                                        жауабы: 0,2-0,4 мпа

 

 

  1. Сабақты қорытындылау.
  2. Жеке оқушыларды атап өту

2.Оқушыларды бағалау

3.Үйге тапсырма.

Оқулықтар: Автомоб-ң құрылысы және пайдал.  §7.5.    79-81 беттер

 

 

 

 

Оңтүстік Қазақстан облысы

Отырар ауданы

Шәуілдір ауылы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың мақсаты :  

1.Білімділік:         Оқушыларға майлау жүйесі  ақаулары және техникалық

күтім түрлері мен  олардың маңызын түсіндіру.

2.Дамытушылық: Ақыл-ойын дамыту, өз бетінше ізденуге, шешім қабылдауға

дағдыландыру.

3.Тәрбиелік:         Мамандығына қызығушылығын оятып, пәнге  сүйіспеншілігін

арттыру.

 

Сабақтың түрі:   Аралас

 

Сабақтың әдісі: Баяндау әңгіме, сұрақ – жауап

 

Пәнаралық  байланыс:        Химия, автокөліктерге техникалық қызмет

көрсету және жөндеу, материалтану, еңбекті

қорғау.

 

Көрнекіліктер және техникалық оқыту құралдары:

Плакаттар, макеттер, интерактивті тақта, слайдттар, тірек сызба

 

Сабақтың барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі

  1. Оқушылардың қатысымын және кабинет дайындығын тексеру
  2. Сабақтың тақырыбымен мақсатын хабарлау

 

ІІ.  Өткен тақырыпты қайталау.

Мұғалім алдын ала интерактивті тақтада таблицаны сол жағын дайындап, сабақ барысында оқушылар оң жағын жазып толтырады

Сұрақтар Дұрыс жауабы
1.Схемада көрсетілген майлау жүйесі болшектерінің атауын жазыңыз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.М-8Б1 және М-10 Б2 май маркалары

белгілерін жазыңыз.

3.Центрифуганың май қысымы бірқалыпты болғ жағд. ротор айн. жиілігі қандай мөлшерде болады

1-картер, 2- май сорғы ( нас) , 3-редукциялық клапан, 4- май өлш. сүңгі, 5- аралық шестерня, 6- май сүзгісі,

7- температуралық (ред) клапаны,

8- май радиаторы, 9- ағызу клапаны,

10-таратқыш білік, 11-манометр,

12- күйенте осі, 13- бас май каналы,

14- бұлғақ майының қуысы, 15- иінді білік, 16- май құятын қақпақ.

 

2.М-моторлық; 8-10- кинем.  тұтқырлығы, мм2С, 1000С  ыстықты;

Б,Г-май тобы, 1- карбюр двиг, 2- диз двиг.

3.Шамамен ( 630 рад/ сек)

6000 айн/мин.

 

Мұғалім алдын – ала интерактивті тақтада төмендегі таблицаны сол жағын дайындап, сабақ барысында оқушыларды қатыстыра отырып таблицаның оң жағын жазып толтырады, ал оқушылар дәптерлеріне түсіреді .

 

Ақаулары Себептері Жөндеу тәсілдері
1.Май қысымының жоқтығы.

 

 

 

 

 

2.Қысымның мөлшерден төмен не жоғары болуы.

 

 

 

 

3.Өтелген газдардағы көгілдір түтін.

 

 

4.Май тазарту сүзгісінің жеткіліксіз айналымы

1. Май қысымын көрсеткіш

( монометр) ақаулы.

2.Май насосының білігі сынған.

3.Мотор картерінде май аз.

 

 

1.Май өткізгіштерден майдың ағуы.

2.Май қабылдағыштың торы бітелген.

3.Май көрсеткіш

( манометр) ақауы.

 

1.Картердегі май деңгейі артық құюдан жану камерасына майдың өтуінен

 

 

1.Ротор форсункасы мен торының ластанып бітіп қалуы

2.Ротор қақпағы мен түбі арасындағы  төсемнің зақымдануы

3.Ротордың осінің айналмай қалуы

1. Манометрді ауыстыру керек.

2.Білікті ауыстыру керек

3.Майды май өлшеуіш сүңгі үстіңгі белгісіне дейін үстеп құю.

 

1.Өткізгіштерді тексеріп ақауларды жөндеу керек

2.Май қабылдағыш торын жуып-тазарту.

3.Май қысымын көрсеткішті ауыстыру

 

1.Артық майды ағызып, өз деңгейін келтіру.

 

 

 

1.Тор мен форсунканы ластан тазарту

2.Төсемді ауыстыру

3.Центрифуганы ауыстыру керек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Майлау жүйесіне техникалық қызмет көрсету түрлерін

тірек сызба арқылы түсіндіріледі

 

 

  1. Жаңа сабақты пысықтау. Майлау жүйесі күтімі туралы оқушылардың

білімін пысықтап тексеруге арналған тесттер.

 

  1. Жеңіл автомобильдерге № 1 тқ және №2 тқ көрсету кезеңділігі…

а) 3000 км, 12000 км;                            г) 1000км, 5000км

б) 3500 км, 14000 км;                            д) 4000км, 16000 км

в) 3000км, 10000км;                              жауабы : 4000 км , 16000 км

 

  1. Жүк автомобиліне № 1 тқ және №2 тқ көрсету кезеңділігі…

а) 3000км, 12000 ;                                  г) 1000 км , 5000 км

б) 3500 км, 14000;                                  д) 4000км, 16000км

в) 3000км, 10000 км                              жауабы: 3000 км, 10000км

 

  1. Маусымдық техникалық қызмет көрсету қай уақытта жүргізіледі?

а) күз-жаз ;                                           г) күнделікті

б) қыс-көктем;                                        д) әр маусымда

в) күз-көктем ;                                        жауабы :   күз- көктем.

 

  1. Майды ауыстыру ұсынылады:

а) қыздырылған моторда                      г) Бөлшектелген моторда

б) жұмыс істеп тұрған моторда            д) кез келген температурада

в) салқын моторда                                жауабы: қыздырылған моторда

 

  1. Моторды тоқтатқан соң қалыпты жұмыс істейтін май сүзгісінің роторы

     айналуын……… тоқтатады.

а) 5-6 мин;                                           г) 3-7 мин;

б) 2,5 -3 мин;                                        д) 5-7 мин;

в) 1-1,5 мин;                                         жауабы: 2,5-3 мин.

 

  1. Автомобильдерге техникалық қызмет көрсету кестесі келесі

     көрсеткіштерге қарап құрайды:

а) тасымалдаған жүгіне қарап;       г)жұмыс істеген сағат санына қарап;

б) шығындалған отынға қарап;      д)  автомобильдің шыққан жылына қарап;

в) жүрген жолына қарай километрмен

жауабы: жүрген жолына қарай километрмен.

 

  1. Қыздырылған мотордың майлау жүйесіндегі майдың қысымы қандай

     аралықта болуы керек ?

а) 0-0,2 мпа;                                           г) 0,5-0,8 мпа

б) 0,2-0,4 мпа ;                                       д) 0,5-0,7 мпа

в) 0,4-0,5 мпа                                        жауабы: 0,2-0,4 мпа

 

 

  1. Сабақты қорытындылау.
  2. Жеке оқушыларды атап өту

2.Оқушыларды бағалау

3.Үйге тапсырма.

Оқулықтар: Автомоб-ң құрылысы және пайдал.  §7.5.    79-81 беттер

 

 

 

 

Оңтүстік Қазақстан облысы

Отырар ауданы

Шәуілдір ауылы