«Лалагүл» композизициясын жасау

84

Автордың аты –жөні:  Мұхамбетова Ләззат Бақытжанқызы

Мекен- жайы:Ақтөбе облысы, Байғанин ауданы, Барақ батыр көшесі, №97 үй

Мектебі:№3 Қарауылкелді орта мектебі

Класы:4 — класс

Сабақтың тақырыбы:  «Лалагүл» композизициясын  жасау
Сабақтың мақсаты:
 Білімділік: оқушыларғақағаздан «лалагүл» композициясынжасаужолдарынжәнеәдістерінүйретеотырып, шеберлік,шығармашылықдеңгейіарқылыәсемдікпенсұлулықтыбағалайбілугеүйрету.
 Дамытушылық: Оқушылардыңшығармашылыққабілеттерін, өзбетіменжұмысжасаудағдыларындамыту, оқушылардыңалғанбілімдерінөмірдеөзбетіншеқолданабілуінебағыттаужәнешығармашылықіскерліктерінарттыру.
 Тәрбиелік: оқушылардыталғамменжұмысжасауға, ептілікке, ұқыптылыққа, өнердісүюге, талмайеңбекетугетәрбиелеу.

Сабақтың түрі:СТО әдісі (Сын тұрғысынан ойлау стратегиясы) және шығармашылықпен  жұмыс.

Сабақтың әдісі:Түсіндіру, ауызша сұрақ-жауап, жасап көрсету, өз бетімен жұмыс жүргізу.

Пәнаралық байланыс:   Бейнелеу, сызу, биология, математика,  әдебиет.

Сабақтың  көрнекілігі: Интерактивті  тақта, тақырыпқа сәйкес суреттер мен мәліметтер, гүлдер, слайдтар, гүлді жасау  технологиялық  картасы.
Сабаққа қажетті құрал-жабдықтар: түрлі-түстіқағаздар, қайшы, желім, қарындаш, өшіргіш, т. б
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру бөлімі:

1.Оқушылармен амандасу.
2. Оқушылардытүгендеу, журнал толтыру.
3. Оқушылардың дайындығын тексеру, класты топқа бөлу.

  1. Сергіту жаттығуы. ( слайд №2)
    ІІ. Негізгі бөлім:
  2. 1. Адасқан құралдар( слайд №3)
    Қайшы ————— өшіреді
    Өшіргіш ———— өлшейді
    Желім ————— қияды

Сызғыш ————- біріктіреді
М-м: — Міне, балалар, бүгінгі сабағымызда осы құрал – жабдықтарды пайдаланатын боламыз.

(Сұрақтарға дұрыс   жауап беру арқылы бүгінгі сабақтың тақырыбын анықтаймыз. )

Сұрақтар:   ( слайд №  4,5,6 )

1.Ол не?Ол қандай?

2.Гүл деген не?

3.Гүл сыйлау ненің белгісі?

2.Рефлексия:
«Синкуейн» әдісімен  өлең  құрастыру.
Не? Гүл.
Қандай?Әдемі, хошиісті.
Неістейді?  Гүлдейді, аңқиды, құлпырады.     ( 7 – слайд )

Гүлденген жаз табиғаты әр жанның көңілінен шығарлық. Табиғаттың байлығы өзінің әркелкілігімен, түстердің байлығымен көздің жауын алады. Табиғатта сан алуан гүлдердің түрлері көп.

  • Гүл – өмірдің, өсудің, алға басудың символы.
  • Гүл – табиғат сыйы.
  • Барлық гүл атаулысының өзіндік ерекшеліктері: дәрілік, емдік қасиеттері болады.
  • Гүлдер көктемде, жаз, күз мезгілдерінде өсіп, гүлдейді.
  • Гүлдер мәдени өсімдіктерге жатады.
  • Гүлдер үй және дала гүлі болып бөлінеді.
  • Гүлдің тамыры, сабағы, жапырағы болады.
  • Гүлдерді безендіру өнері VI – VII ғасырларда пайда болған.

 

  1. Лалагүл туралы мәлімет.( 8 – слайд)

Лалагүл (Lіlіum) — лалагүлтұқымдасына жататын көпжылдық, жуашықты өсімдіктер. Қазақстанда  кездесетін  жалғызтүрі — бұйра  Лалагул (L. maztadon) — Алтай, Тарбағатай, Жетісу (Жоңғар) Алатауында  кездеседі. Орманды, таулы, шалғынды жерлерде өседі. Биіктігі 60 — 100 см, сабағы түкті. Жапырағы таспа немесеқандауырпішінді, ұзындығы 8 — 10 см, ені 1, 5 — 2 см. Гүлдері ірі, жеке немесе шашақгүл шоғырына топталған.

М-м: — Ендеше, бүгін лалагүл композициясын құрастырамыз.

Композиция – латын тілінен аударғанда құрастыру, біріктіру, шығару деген мағына береді. Бұл  белгілі бір затты үйлестіру.Композицияның негізгі заңдылықтары болады.

1.Композициядағы  барлық құралдар бұйымның қолдануына сай келіп, оны айқындай түсуі қажет.

  1. Композициядағы барлық элементтер мен бөліктер бір – бірінемөлшері мен өлшемі жағынан ұқсас болуы қажет.
  2. Міндетті түрде композициялық орталық болуы тиіс.
  3. Композиция тұтас болуы қажет.

ІІІ.Іс – әрекет бөлімі:
Жұмысқа қойылатынталаптар:
1. Жұмыс барысында қауіпсіздікережелерінестеншығармау.
2. Жұмысты технологиялық нұсқау картаны көмегімен орындау.
1. Қағаздыбүктеуарқылы, яғни оригами техникасы бойынша « лалагүл» гүлін құрастырамыз.
Гүл дайындау нұсқау картасы:  ( 9 – слайд )
1. Түрлі – түсті   қағаздардышаршыпішіндіетіпқиыпаламыз.
2.  Қағазды  диагональ   бойымен   бүктейміз.
3. Үшбұрышты  қағаздың  төбесіне  қарай   екі  бүйір  қабырғаларынбүктейміз.

Содан   кейін бүктелген   бөлігін  қайта  кері  бүктейміз.
4. Бүктелген буынның арасын ашып, суреттегідей  қалыпқа келтіреміз.
5. Қағаздың  кіші   ұшын    ішкеқайырып, қайта   бүктеуіміз    керек.
6. Ендігіде   бүктелген   бөліктерді    желімдеп, қосамыз.
7. Осы  бөліктерді   бір – бірімен    желімдеп, әдемі   гүлшығарамыз.

  1. Гүлдерді біріктіріп, топтап , заңдылықтарды сақтай отырып композиция құрастыру.

Оқушылар техника қауіпсіздік ережесін сақтай отырып, технологиялық карта бойынша гүлді жасап, композиция құрастыру.
4. Қорытынды.

1.Гүлдердітолықаяқтап, шеңберқұрыпбір -бірімізгежақсысөздерайтыпгүлдердісыйлаймыз.

  1. Ребус шешу. /Шебер/

 

/Шарбес көбелекорақ /

 

«Біз шебер балалармыз»  , -деп сабақты пысықтау.

3.Оқушыларды бағалау.

  1. Жұмыс орнын жинақтау.