Есту мүшесінің құрылысы мен қызметі

208

Тақырыбы: Есту мүшесінің құрылысы мен қызметі

Мақсаты:1.Адам өміріндегі есту қабілетінің маңызы, есту анализаторының қызметі,есту гигиенасы туралы түсінік беру;

2.Оқулықтағы мәтінмен суретпен,тірек-сызбалармен жұмыс жасауды дамыту;

3.Гигиена ережелерін сақтап жүруге үйрету;

4.Салауатты өмір сүруге тәрбиелеу.

Сабақтың әдісі:Караев технологиясы

Сабақтың түрі:Аралас сипатта

Сабақтың көрнекілігі:Презентация,сызбанұсқалар,құлақтың нақпішіні,деңгейлік тапсырмалар,нақыл сөздер,суреттер

Сабақтың барысы:

2-слайд 1.Ұйымдастыру кезеңі:

Амандасу,түгендеу,сабақта жақсы көңіл-күй қалыптастыру.

Көңілді жұмбақ

Қос шауып келі бар,          Тоқсан жол торабы бар,

Екі алып келі бар,              Шешеді бұл жұмбақты

Қос жол көргіші бар,         Талпынған талабы бар

Екі үн сезгіші бар,             Бұл кім?     …………

Жалғыз мол асары бар,

Кеуде қағары бар

Ауа соғары бар,

Қорек қорабы бар

Тағы,тағы…..

3-слайд.Жауабы:Адам

 

 

 

 

.Сабақты бағалау парағы арқылы деңгейлік тапсырмалар бағаланып отырылады

 

Аты-жөні I-3ұпай II-5ұпай III-4ұпай қорытынды
         
         
         
         

4-слайд.2.Үй тапсырмасын тексеру.1-деңгей.

5-слайд Сұрақ-жауап.3-  ұпай

  • Көрудің маңызы қандай?
  • Көздің қосымша мүшелерін ата?
  • Көз алмасының қабықтарын ата?
  • Ақ қабық,тамырлы,торлы қабықтардың қызметтері қандай?
  • Көзді зақымданудан сақтау,көз аурулары.

6-слайд 2-деңгей.Сәйкестігін анықтау тесті.5-ұпай

 

1.Қарашықтың артқы бөлігінде     А.Су

екі жағы дөңес линза тәрізді         В.Құтыша

денешік-                                           С.Таяқшалар

2.Көзбұршақ  қисықтығының        Д.Көзбұршақ

ұлғаюы-                                            Е.Аккомодация

3.Шыны тәрізді денеде болады-

4.Жарық пен түсті қабылдайтын рецептор-

5.Қараңғыда жарықты қабылдайтын рецептор-

7-слайд Тесттің жауабы:

1-Д

2-Е

3-А

4-В

5-С

8-слайд.Көзге арналған жаттығу.

 

Отырып жасалады.

Көзді 3-5 секундқа қатта жұмып,содан кейін 3-5 секундқа ашады.6-8 рет қайталайды.

Қабақ бұлшықеттері шынығып, қанайналым жақсарады

 

 

9-слайд.Үй тапсырмасын қорытындылау

Әйгілі Елена Келлер қалыпты көретін адамға мынадай кеңес берген: “Көздеріңді пайдаланыңдар!Әрбір күнді ертең соқыр болып қалатындай өткізіп,өмір сүріңдер. Сонда сендер ешқашан көрмеген ғажайып әлемді көре бастайсыңдар”.

10-слайд.Жаңа сабақ

11-слайд.Мақсаты

12-слайд.Сабақтың жоспары:

  • Есту анализаторларының маңызы. (Ү/Ж)
  • Есту мүшесінің құрылысы.
  • Есту мүшесінің қызметі.
  • Есту гигиенасы (кіпаппен жұмыс)
  • Зертханалық жұмыс №4 “Есту қабілетін анықтау”.Дәрігер кеңесі.
  • Бекіту.Сурет бойынша жұмыс.

III деңгей (4 ұпай)

Бағалау

13-слайд.Есту анализаторларының маңызы:

Үй жұмысына берілген.Дайындап келген тапсырмаларын айту

14-слайд.Есту мүшесінің құрылысы:Сызбанұсқа,нақпішін 

                 бойынша түсіндіріледі

Сыртқы              Ортаңғы                       Ішкі

-Құлақ қалқаны                                                   иірім өзек,есту иірімі

-Сыртқы есту                          самай                    вестибула аппараты

жолы           дабыл жарғағы  сүйекте

тепе-теңдік

Евстахий есту түтігі               мүшесі       орталақ

жүйке

Есту сүйекшелері                                жүйесі

балғашық- төстік-үзеңгі

 

механикалық тербелістерді

ішкі құлаққа береді

 

 

 

 

15-слайд.Құлақтың суреті бойынша көрсетіледі

 

16-слайд.Есту мүшесінің қызметі:Сурет бойынша түсіндіріледі

 

17-слайд.Есту аймағы.

 

18-слайд.Есту гигиенасы.(кітаппен жұмыс)

Оқушылар өз беттерінше тақырып бойынша талдап айту

19-слайд.Зертханалық жұмыс №4

«Құлақтың есту қабілетін анықтау»Дәрігер кеңесі

 

 

 

 

 

 

20-слайд.Бекіту.IIIдеңгей

Сурет бойынша құлақтың құрылысын дұрыс табу

 

 

 

 

 

  • 21-слайд.Бекіту.IIIдеңгейдің жауабы:
  • 1-есту жолы
  • 2-құлақ қалқаны
  • 3-бұлшықет
  • 4-иірім өзектері
  • 5-есту иірімі
  • 6-үзеңгі
  • 7-төстік
  • 8-балғашық
  • 9-Евстахий түтігі
  • 10-дабыл жарғағы

22-слайд.Бағалау:

 

11-12 ұпай- “5”

9-10 ұпай- “4”

7-8 ұпай- “3”

6-төмен- “2”

 

23-слайд.Ү/Т

  • 21 оқу, I,II,III деңгейлік тапсырмалар құру,жауабын жазу.
  • 22 дайындалу