Қосындыны санға көбейту (көбейтудіңң үлестірімділік қасиеті)

383

Сабақтың   тақырыбы:   Қосындыны  санға  көбейту (көбейтудіңң  үлестірімділік  қасиеті)

Сабақтың   мақсаты:

Білімділік                      Көбейтудің  қасиеттерін  есепті  шығару  барысында  қолдану  жолдарын  пысықтау.

Дамытушылық:          Есепті  шығару  және  түрлендіру,  ауызша  және  жазбаша  есептеу дағдыларын  дамыту.

Тәрбиелік:                      Балаларды  білімділікке,  адамгершілікке,  жолдастық  қарым-

қатынасқа    тәрбиелеу.

Сабақтың   типі:            Оқушылардың  жаңа  білімді  меңгеру  сабағы.

Сабақтың  түрі:              Аралас  сабақ.

Әдіс-тәсілдері:            Түсіндіру,  сұрақ-жауап, көрнекілік  көрсету ‚  практикалық  іс–әрекет

арқылы  түсіндіру,жарыс.

Көрнекілік:                 «Көбейтудің  қасиеттері»  кестесі.

Жоспар:

І.       Ұйымдастыру  кезеңі

ІІ.      Үй  тапсырмасымен  тексеру

ІІІ.     Жаңа  сабақ.

ІҮ.     Жаңа  сабақты  бекіту.

Ү.      Қорытындылау, бағалау.

ҮІ.     Үйге  тапсырма.

Сабақтың   барысы:

 Ұйымдастыру  кезеңі: а)     Сәлемдесу ,   оқушыларды   түгендеу.

ә)     Сабаққа  әзірлігін  тексеру,  оқу  құралдарын дайындау.

Үй   тапсырмасын   тексеру:

Оқушылардың  білімді  белсенді  меңгеруге  дайындау  кезеңі.

Жаңа  сабақ.

Сабақ  мақсатымен  таныстыру.

  • Көбейту амалының  әр  түрлі  қасиеттері:

 

5×3=3×5=15      Көбейтудің      ауыстырымдылық

6×4=4×6=24                        қасиеті

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

(3×2)×4=6×4=24             Көбейтудің  терімділік 

3×(2×4)=3×8=24                            қасиеті

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

(2+4)×2=2×2+4×2=12    Көбейтудің  қосуға  қатысты

(3+5)×2=3×2+5×2=16       үлестірімділік     қасиеті

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

  1. Әр түрлі тәсілмен есептеп  тап.

Тік  төртбұрыштың  ауданы –  4×2=8(см)  немесе 2 см × 4 см =8 см

Яғни –  2 см × 4 см = 4 см × 2 см =  8 см    Мұнда  көбейтудің  ауыстырымдылық  қасиетін    қолдандық

Тік  төртбұрыштың  периметрі –

4 см + 2 см + 4 см + 2 см = (4 см + 4 см) + (2 см + 2 см )=8 см  + 4 см = 12 см   немесе

4 см × 2+ 2 см ×2=2 × (4 см +2 см)= 12 см      Мұнда  бірінші  жағдайда  көбейтудің  үлестірімділік  қасиетін   қолдандық.

Қораптың  көлемі  (3 см × 1 см)× 2 см=6 см  Мұнда  көбейтудің терімділік  қасиетін  пайдаландық.

Қосындыны  санға  көбейту  үшін,  әр  қосылғышты  сол  санға  көбейтіп,  шыққан  мәндерін  қосу  керек.

 

 

 

 

 

Қосудың  үлестірімділік  қасиетін  пайдаланып  есепте:

(3+2)×5=3×5+2×5=25

(3+6)×3

(6+7)×3

(4+2)×6

(9+5)×4

 

  1. Өрнек құрып, мәндерін  тап:

(3+4)×5=3×5+4×5=35

(6+2)×7=6×7+2×7=56

(5+6)×3=5×3+6×3=33

(4+5)×6=4×6+5×6=54

 

  1. Кестені толтыр:
а 2 3 4 5 6
(3+2)×а 10 15 20 25 30

 

 

5,6  тапсырмалар  өткен  сабақтардағыдай  орындалады.

 

Есептерді  әр  түрлі  тәсілмен  шығар:

Күн  сайын – 12 және  8 түйір

 

Күнде – ? түйір  қант

(12+8)×2=40 (т.) – барлығы

Ж:

 

60 теңгеден  6 кг  сбіз, 4 кг пияз

Барлығы – ? теңге

(4+6)×60=600 (тг) – барлығы

Ж:

 

Жұмсалды – 72 м болатын 8 орам түсқағаз

Кіреберіс бөлме – 4 орам, ? метр

72:8×4=36 (м) – кіреберіс  бөлмеге

Ж:

 

12,  13,  14–тапсырмаларды  орындау  және  талдау

 

Сабақты  қорыту:  Біз  не  білдік?  Талқылау.

Оқушы  білімі  мен  белсенділігін  бағалау.

Үйге  тапсырма:    10,11–тапсырма