Жылдардың біл қасиетін!» (Жылнама) Әдібай Табылдиев

57

Тарау: « Туған жерім- тұғырым, өскен елім-өзегім »

Тақырыбы: «Жылдардың біл қасиетін!»  (Жылнама) Әдібай Табылдиев

Мақсаты: 1 білімділік: ,  Халық ауыз әдебиетінің үлгілері –шығарма түрлерімен таныстыру ,шығарманың тақырыбы мен идеясын ашу, композициялық  құрылысын талдау.

 2 дамытушылық:   Іскерлік қабілетін дамытып, белсенділігін арттыру, іздемпаздық қабілетін күшейту,өздігінен білім алуға жол ашу, тілдерін жетілдіру,өз пікірін қорғай білуге, талдай білуге баулу,шығармашылық қабілетін дамыту, сөздік қорын молайту.

 3 тәрбиелік: Оқушыларды туған жеріне, елінің табиғатына арнап жазған ақын, жазушылардың шығармаларын білуге,   оқушыларды оқуға, білімге, еңбекке, адамгершілікке тәрбиелеу,халық ауыз әдебиеті үлгілерін білуге, яня

Сабақтың түрі: Лекция сабағы,аралас сабақ, топсеруен сабағы, панорамалық сабақ, саяхат сабақ, тәжірибелік сабақ, өздік жұмыстарының сабағы, зертханалық жұмыс сабағы,бақылаужұмысы, семинар сабақ,сахналық көрініс қою.

Сабақтың  типтері: жаңа   білімді меңгеру сабағы; білімдерді,машықтарды дағдыларын іске асыру сабағы; жалпылау және жүйелеу сабағы; бақылау сабағы; аралас сабақ ; тәжірибе кезінде білімдерін қолдану; дағдылар сабағы, бекіту сабағы.

Технология элементтері: сын тұрғысынан ойлау, дамыта оқыту, деңгейлік оқыту.

Сабақтың формасы: дербес, жұптық, топтық, ұжымдық.

Сабақтың әдіс-тәсілдері: Сөз әдісі, проблемалық іздену әдісі, ынталандыру,қызықтыру әдісі, көрнекілік әдісі ,тәжірибелік әдіс, логикалық әдіс, бақылау, бағалау әдісі.

Құрал- жабдықтары: дидактикалық материалдар,тірек- сызбалар,кесте, үлестірмелі қима-қағаз, сюжетті суреттер,тест тапсырмалары, автордың портреті,

Сабақтың барысы:  І. Мотивация. 1. « Ой қозғау» стратегиясы. Оқушылардың сабаққа деген қызығушылықтарын арттыру. 

 Проблемалық ізденіс.Үнтаспа арқылы төрт түлік малдың үнін шығару.

ІІ. Мағына тану.Оқушылардың білімдерін жаңғырту. Төрт түлік мал дегенді қалай түсінесің? Оған не жатады?Сабақтың мақсатын ашу.

.Сабақтың тақырыбы: 1.  Халық ауыз әдебиет үлгілерінің ішінен белгілеу Топтастыру. Өз ойларын түйіндеу.           Батырлар жыры               тұрмыс-салт жырлар

                        Ертегі       аңыз     мақал- мәтел     төрт түлік жырлары,         айтыс                       

             жаңылтпаш                Халық ауыз әдебиет үлгілері           жұмбақ

                              шешендік сөздер            бата-тілек             өтірік өлеңдер

Төрт түлік мал туралы жырлар- төлдерін сүю туралы, пірлері туралы,үй жануарлары туралы тамаша жырлар

                                           Жырдың түрлері

 

      1 Тұрмыс-салт жырлар                 2  батырлар жыры

      А. Салт-дәстүр                               3  Ғашықтар жыры       

     ә.  Төрт түлік

     б. Наурыз жырлары                    

 

 Сыныпты үш топқа бөліп, аттарын қою.

1-топ. « »

2-топ « »      

3-топ. « »              

Әр топқа тапсырма беру.Мәтіндерді бөліп беру

1-топ:Шығарманы талдау.

2-топ: Ертегіні сахналау.

3-топ Кейіпкерлерге мінездеме беру.

. Мәтінді алдын ала үйге оқуға беріледі.

1- тапсырма . Мәтінді кесте бойынша  алгоритмге салу. Ауызша қорғау.

 

 

абзац Тірек ой тақырыпша Көркемдеуіш сөз Сөздік

жұмысы

Мақал-

Мәтел

сұрақтар
 

 

           
 

 

           
 

 

           

 2-тапсырма. Сахналау.   Оқушылардың шеберліктері бағаланады.

3-тапсырма. Кейіпкерлердің мінездемесін кестеге түсіру.

Кейіпкерлер Сипаттау Мәтіннен үзінді алу
Алдар көсе 

 

 

Шығайбай

 

 

 

Қу, тапқыр,ақылды.

 

 

Сараң, аңкау, қу.

Ет жеуі, атын аман сақтауы,байдың қызын алу

 

Тулақ жеу,атынан,айран мен нанынан айрылуы,

Қызынан айрылуы

 

ІІІ. Ой толғаныс. Шығармашылық тапсырма.  Оқылған мәтіндерден қорытынды жасап,  Өз ойларын дәптерге 3-4 сөйлем түрінде жеткізу.

ЭССЕ. 5 жолды өлең түрінде жазу.

1 Зат есім-1   Алдар көсе

2 Сын есім-2  қу, тапқыр,

3 Етістік-3  алдайды,күледі, мұратына жетеді

4 Қорытынды сөйлем- әділдікті іздейтін

5 Метафора –айлакер жан.

 

ІҮ. Үй тапсырмасы.  Алдар көсенің басынан кешкен оқиғаларды жинастыру.

Ү. Бағалау.       

р/с Оқушылардың аты-жөні №1 №2 №3 Шығарм. эссе ұпай баға