СӘУЛЕЛІ ЖҰЛДЫЗ ІЗДЕГЕН АДАМ

59

СӘУЛЕЛІ ЖҰЛДЫЗ ІЗДЕГЕН АДАМ

Сабақтың  мақсаты:

Білімділігі:

Оқушыларға «Сәулелі жұлдыз іздеген адам»әңігмесінің мазмұнынын ашу. Ы.Алтынсарин өмірі мен еңбектерін үлгі етіп таным мүмкіндіктерін анықтау.

 

Дамытушылығы:

Ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту, өз бетінше ізденуге, проблемалық сұраққа жауап беруге, мінездеме беріп, сипаттауға үйрету.

 

Тәрбиелілігі:

Ыбырай атаның еңбектерін үлгі етіп және бағалай білуге, жаттап алуға уйрету.

 

Сабақтың түрі:   аралас сабақ

Сабақтың әдісі:  әңгімелеу, түсіндіру, сұрақ-жауап, интерактивті әдіс.

Сабақтың көрнекілігі: слайдтар

 

Сабақтың  барысы:

I.Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық дайындық.

Сөйлетер сөзді шеберлеп,

Өзіңнің ана тіліңмен.

Байыптап жақсы оқысаң,

Негізі менде білімің

Иә, ана тілімізді байыптап оқысаң, ол біздің тарихымыз, мәдениетіміз.

II.Үй тапсырмасын тексеру.

Үйге берілген мәтінді сұрау.

 

III.Қызығушылығын ояту.

100                             200                             300

— Не көріп тұрмыз? Сандар

-Сандар туралы не айтасыңдар? 3 таңбалы сан, дөңгелек сандар,өсу ретімен жазылған!

3қатар осының біреуін таңдайды.

 

   100

 

 

 

 

 

Бөгенбай кім?

 

Бөгенбай батыр 1690-1775. Ол Абылай заманыныдағы атақты қолбасшы. Арғын ішіндегі Қанжығалы руынан шыққандықтан, оны халық аңызында «Қанжығалы Бөгенбай» деп атаған.

   200

 

 

 

Бұқар жыраудың Бөгенбайға берген бағасы жөнінде айт.

Қазақ тарихында Бөгенбайдың өзіндік орны бар. Қанжығалы Бөгенбай туралы дастан, жырлар шығарылған. Батыр дүниеден өткенде Бұқар жырау «Құлағанға ұқсайды, қазақтың қамал қорғаны» — деп, жан – жүректен шымырлата жоқтау айтқан.

   300

 

 

 

Бөгенбай батырдың сүйегі қай жерде жерленді?

Түркістан қаласындаға Қожа Ахмет Иассауи кесенесінде.

IV.Үнтаспадан өлең таңдау.

Біз надан боп өсірдік

Иектегі сақалды,

«Өнер-жігіт көркі» деп

Ескермедік мақалды.

Біз болмасақ, сіз барсыз,

Үміткен еткен достарым

Сіздерге бердім батамды.

 

  • Осы өлең шумағының авторы кім?
  • Ы.Алтынсарин кім?
  • Ы.Алтынсарин туралы не білеміз?

 

 

слайд

V.Ыбырай Алтынсарин өмірі мен негіздері.

1841 жылы Қостанай обылысында туған. Ол XIX ғасырда өмір сүрген.

1850-1857 жылдары Орынбор шекара комиссиясы жанынан қазақ балалары үшін ашылған мектепте білім алып, үздік бітірді.

 

1857-1859 жылдары. Бұл жылдары – еңбек жылының басы. Ол тілмаш, хатшы, аудармашы болып қызмет істеді.

1864 жылы 8 қаңтарда Торғай мектебінің ашылу салтанаты болды. Ыбырайдың оқыту әдістемесінің тәжірбиелі сынақтан сүрінбей өтуі. Осы жылы 14 бала оқуға келді.

1879 жылы Орынборда «Қазақ хрестоматиясы» басылып шықты. Хрестоматия оқулығында балаларға арналған өлеңдер, әңгімелер, ертегілер жинағы болды. Ол бүкіл өмірін ұстаздыққа арнаған.

 

 

 

 

 

 

 

VI.Жаңа сабақ.

 

 

 

VII.Мұғалімнің әңгімелеуі, түсіндіру

 

 

VIII. Оқулықпен жұмыс.

Бөлімге ат қойып, оқып шығу.

  1. Алғашқы кездесу.
  2. Жаңа мектеп.
  3. Үлкен ғалым.

 

  1. Сөздікпен жұмыс.

Сәулелі жұлдыз – ол мынау мәдениет ошағы, жаңа мектеп.

Инспектор – аудандық оқу бөлімінде қызмет ететін адам.

 

  1. Қатар бойынша жұмыс. ақсары

1 – қатар. Ы.Алтынсаринге                                     кішіпейіл адам

мінездеме бер                                                    үстінде жылтыр түймелі киім

жүзі жылы

қазақтың тұңғыш ағартушысы

2 – қатар. Сөздерді дұрыс пайдаланып мақалды жаз.

(Аты, өлмейді, жақсының, хаты, өлмейді, ғалымның)

Бай баласы мен жарлы баласы

3 – қатар.

 

Қисық ағаш
Таза бұлақ

 

Өзен.Асыл шөп
Қарға мен түлкі
Ы.Алтынсарин – балалар әдебиетінің атасы
Жаман мен жақсы
Жаз

 

 

 

 

 

 

  1. Эссе жазу. 5 жолды өлең құрастыу.

Кім? – Ыбырай Алтынсарин

Қандай? – Ойшыл , дарынды, тапқыр, зерек.

Не істеді? – Оқуға шақырды, оқулық жазды, мектеп ашты.

Мағыналы сөз. Ақын(Ұстаз)

 

XII. Венн диаграммасы.

XIX ғасырдағы                         XXI ғасырдағы

   мектеп

 

 

XIII. Семантикалық карта.

 

Тақырыбы Авторы Идеясы Сұрақтары
Сәулелі жұлдыз іздеген адам Әбу Сәрсенбаев Мектеп ашып қазақ балаларын білім нәрімен сусындатты 1. Қазақтың даласында білім келді дегенді қалай түсінесіңдер?

2. Әңгімені неліктен «Сәулелі жұлдыз іздеген адам» деп атаған?

3. Әңгімеге тағы қандай ат қоюға болады?

 

XIV. Бағалау.

  1. Үйге тапсырма. Түсініп оқу, мазмұндау.