Теңдеу, оны шешу. Жанама түрде тұжырымдалған есептерді теңдеу арқылы шығару

125

Математика

 

Тақырыбы: Теңдеу, оны шешу. Жанама түрде тұжырымдалған есептерді теңдеу арқылы шығару.

Мақсаты: 1) теңдеу және оны шешу тәсілдерін қайталау, есептерді теңдеу

құру арқылы шығару;

2) ойлау, есте сақтау қабілеттерін, ауызша есептеу дағдыларын,

ойын арқылы танымдылық қабілеттерін, логикалық ой-өрістерін

дамыту;

3) Қазақстанның болашағына деген сенім және білімнің әрқашан

қымбат екенін тұсіне білуге және тиянақтылыққа, шапшандыққа,

үлкенді құрметтеуге тәрбиелеу, Оқушы бойына адамгершілік

қасиеттерін енгізу.

Көрнекіліктері: ребус, слайдтар, карточкалар, оқулық, интерактивті тақта.

Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, түсіндіру, талдау, әңгімелесу, қорыту.

Түрі: аралас сабақ.

Пәнаралық байланыс: ана тілі, дүниетану, ағылшын тілі

 

Сабақтың барысы:

 

Ұйымдастыру кезеңі:

  • оқу құралдарын тексеру;
  • психологиялық дайындық: Мен оң қолымды жайып, жүрегімнен

алып сендерге сыйлаймын.

  • Жер бетінде ең ақылды кім?

Сендер де адамсыңдар, сендер ең күшті, ақылды, зерексіңдер. Ендеше, біз өз білімімізге сеніп, сабағымызды «Миға шабуыл» деген кезеңмен бастайық.

Слайдпен жұмыс:

1 м=     дм                    ені 2 см; ұзындығы 4 см Р-?

1 м=     см                   Р =

1 дм=       см               Р =

1 км=         м               Р  =

S=

Логикалық тапсырмалар:

1) Уақыт бірліктерін салыстыру:

50 мин.*1 сағ.                                  2 сағ.*46 мин.

45 с.*4 мин.                                      36 с.*5 мин

3 тәул.*35 сағ.                                  20 сағ* 2тәул.

1 ғасыр*100 жыл                              110 с.*1 мин.50 с.

2) 5 бұтақты қайында

Бұтақ сайын 5 алма.

Біреуін бер Әділге,

Сонда қалады неше алма?

Аспаз шұжықты 4 рет кесті. Шұжық неше бөлікке бөлінді? (5 бөлікке)

3) Суретте неше үшбұрыш бар?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Амалдарын көрсет:

(126:4+12):2*3

-аптада неше күн бар?

-заттарды бөліп алуға қандай амал қолданылады?

Математикалық диктант:

-Өрнек түрінде жаз:

А) 760-тың 76-ға бөліндісін 10 есе кеміт;

ә) 240 пен 360-тың қосындысын 60-қа бөд;

б) 18-дің 5-ке көбейтіндісінен 36-ның 4-ке бөліндісін азайт.

Жаңа сабақ:

  Жаңа тақырыпқа көшу үшін мына сөзжұмбақты шешейік:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.қөпбұрыштың қабырғаларының қосындысы;

2.Ереуіл атқа ер салмай,

Егеулі найза қолға алмай,

Еңқу, еңқу жер шалмай… деп жырлаған ақынның аты?

3.2-ші жақ тәуелдік жалғау;

4.ұзындықтың 4 өлшем бірлігі;

5.сандар мен амалдардан құрастырылған жазу;

6.шығыстың жаңа жылы.

-ортасында қандай сөз шықты?

-теңдеу дегеніміз не?

Теңдеу дегеніміз құрамына енетін әріптің мәнін табу керек болатын теңдік.

Сонымен бүгінгі біздің сабағымыздың тақырыбы мен мақсаты:

Слайд:

Тақырыбы: Теңдеу, оны шешу. Жанама түрде тұжырымдалған есептерді теңдеу арқылы шығару.

Мақсаты: 1) теңдеу және оны шешу тәсілдерін қайталау, есептерді теңдеу

құру арқылы шығару;

2) ойлау, есте сақтау қабілеттерін, ауызша есептеу дағдыларын,

ойын арқылы танымдылық қабілеттерін, логикалық ой-өрістерін

дамыту;

3) Қазақстанның болашағына деген сенім және білімнің әрқашан

қымбат екенін тұсіне білуге және тиянақтылыққа, шапшандыққа,

үлкенді құрметтеуге тәрбиелеу, Оқушы бойына адамгершілік

қасиеттерін енгізу.

Түсіндірме жұмысы:

Оқушыны тақтаға шығарамын:

Өрнек түрінде жаз:

-10 мен 3-тің көбейтіндісін;

-х пен 3-тің көбейтіндісін;

-47 мен 17-нің айырмасын.

-Неше өрнек жаздық? Олар қандай өрнектер? Осы өрнектердің әрбір екеуін теңдік таңбасымен жалғастырып жаз.

10*3=х*3

Х*3=10*3

Х*3=47-17

47-17=х*3

47-17=10*3

10*3=47-17

-Барлығы неше теңдік жаздық? Оларды неше топқа бөлуге болады?

Санды теңдіктерді бір бағанағ, құрамында әріп бар теңдіктерді екінші бағанға теріп жазыңдар.

-Енді осы теңдіктер тура болып табыла ма, соны тексерейік:

47-17=10*3

10*3=47-17

Теңдіктің екі бөлігіндегі амалдарды орында. Көбейтіндінің мәні неге тең болды?  30. Айырманың мәні ше?  30.Тура теңдік шықты ма? Иә.

30=30 – тура теңдік, оның екі бөлігін де 3-ке бөлейік, сонда 10==10 теңдігі шықты. Бұл да тура теңдік. Оның екі бөлігін де 2-кебөлейік, сонда тағы да 5=5 түріндегі тура теңдік шықты.

-берілген теңдіктерді тура санды теңдікке айналдыратын әріптің мәнін табу керек болса, онда теңдіктердің әрқайсысын теңдеу деп атауға болады.

Теңдеу дегеніміз:

Теңдеу дегеніміз құрамына енетін әріптің мәнін табу керек болатын теңдік.

Оқулықпен жұмыс:

№4 бет-111 (4 оқушы)

Х*10=1600+200

96800:х=5840-5740

Х*5=630

984:х=4

 

№5 бет-111

Екі қабырғасы 2 см;

Үшінші – х см,3 есе арттырғанда

Р-? өрнек түрінде жаз

Сергіту сәті:

Ағылшын тілінде:

Оқулықпен жұмыс:

№7 бет-112: қысқаша жаз

Б.- 30м/с

Шешуі: 30-10=20м/с

Л.- ? м/с,10 м/с артық

Б. -30 м/с

Л. – х+10 м/с

Шешуі:

Х+10=30  х=20

Жауабы: лашынның жылдамдығы 20 м/с

Деңгейлік тапсырмалар:

1-деңгейдегі тапсырмалар:

607              238                          820   4

  *4                *8

 

 

2-деңгейдегі тапсырмалар:

1) амалдарды орында:

(210+90)L60-57) =

2) теңдеуді шешу:

1344:х=543-487

3-деңгейдегі тапсырмалар:

1) теңдеуді шешу:

38600*х=190-90

2) амалдарды орында.

(14084:28-27)*37-12060

3) Р-?

S-?

Ені 6 см; ұзындығы 5 см

Оқулықпен жұмыс:

№9 бет-112

Мозаика құрастыру:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әр есеп күннің көзі

Қорытынды:

-Балалар, біз бүгін сабақта қандай тақырыппен таныстық, қандай тапсырмаларды орындадық?

«миға шабуыл», математикалық диктант, теңдеулерді шештік, деңгейлік тапсырмаларды орындадық, есеп шығардық, мозаика құрастырдық.

Сонымен тақтаға нені құрастырдық?

Күнді.

-Күн жайында не айталамыз?

Бізге жылу береді, шуағын төгеді, күн – тіршілік көзі.

Аспанды бұлт торламай, әрқашан төбемізде күн жарқырап тұрсын дей отырып «Әрқашан күн сөнбесін» әнін хормен орындаймыз.

Бағалау:

 Үйге тапсырма:

№4; №9 бет 112

Рефлексия:

Қызыл – сабақ өте ұнады

Жасыл – сабақ ұнады

Сары сабақ ұнамады