Сөз және оның құрылымы

79

Тақырыбы:  Сөз және оның құрылымы

Мақсаты:  сөздердегі я, ю әріптерінің ерекшеліктерін,  сөздерге дыбыстық талдау жасай білуге үйрету; сөздік қорын, қисынды ойлауын, байланыстырып сөйлеу тілін дамыту; еңбек, адамгершілік тәрбиесіне баулу.

Сабақтың түрі: аралас сабақ. Сабақтың әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап,  жинақтау, көрнекілік.

Сабақтың көрнекіліктері:мазмұнды суреттер.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі: сабаққа даярлық.

ІІ.Үй тапсырмасын тексеру: «Жазда» тақырыбында жазылған шығармаларын оқу, талдау. Сөйлемдерде кездесетін у дыбысы бар сөздерге дыбыстық талдау жасату.

ІІІ.  Мақсат қою кезеңі: сабақтың тақырыбын, мақсатын хабарлау.

ІҮ. Жаңа материалмен жұмыс:   а) оқулықпен жұмыс 1. Қоян сөзінде неше әріп бар? Неше дыбыс естіледі? Аю сөзінде ше? Я және ю қанда дыбыс болып есептелінеді? 2. Я және ю дыбыстары ездесетін сөздерді айту.  ә) дәптермен жұмыс Күн ретін жазу. Көркем жазу.

36-жаттығуды өшіріп жазу, сөздердің мағынасын ашу, ю, я әріптерінің атылуы мен жазылуындағы ереекшеліктерін айту.  Оюшы, зиян  сөздерінде неше буын бар? Я, ю дыбыстары қандай дыбыстар? «Өз орнын тап» ойынын ойнату. Ойынның шарты: орны ауыстырылып берілен сөздерден сөйлем құрау.

38-жаттығу ю депайтыпкөрейік. Алдыменқандайдыбыстыестисіңдер? Мынасөздердіңқайсысына у дыбысынқосқанда ю шығады?  Жи-ю, ки-ю, қо-ю, жа-ю.

39-жаттығудағы сөлемдердіи,я,юәріптеріментолықтырыпжазу.

40-жаттығудағы өлеңдердімәнерлепоқу, мағынасынашу,  суреттпенжұмысжүргізу.

41-жаттығудағы сұрақтардыңжааптарындағысөздерденсөзжұмбаққұрастыру. Нешесұрақберілген? Бес әріптісөзшығатыннешежәнеқандайжауап бар? Осынынегізгеалаотырыпсөзжұмбаққұрастыру.

қ о я н
т а қ и я
қ а р и я
п и я з
ұ я
т а қ и я
қ а р и я
қ о я н
п и я з
ұ я

 

42-жаттығудағы ребустыңжауабы «хайуанат». Осы сөзгеқатыстышағынәңгімеқұрастыру, оқу, талдау.в) Сергітужаттығуы

Ү.Бекіту:  1.  Ю, я дыбыстарықандайдыбыстар? Оларқандайәріптердіңқосындысынантұрады? 2.   Өздік диктант:  жи+у= ….,  ки+у=….,  жыми+у=….,   бұрти+у=….,   тымпи+у=….,   жай+у=….,   есей+у=….,   үлкей+у=….,   түй+у=… .

ҮІ.ҚорытындылауБалалар, бүгінбіз не үйрендік?

ҮІІ.  Үйге тапсырма:   43-жаттығу, 15-бет түсіндіру.

ҮІІІ. Оқушыларды бағалау.