Сыйластыққа себеп көп. Туған – туысқандар.

130

Сабақтың тақырыбы:      Сыйластыққа себеп көп.  Туған – туысқандар.

Б/м:                                       Мәтіннің мазмұнын таныстыра отырып, қонаққа

шақырудың себептері туралы және туыстық

қарым – қатынастар, туыстық атаулар жайлы

түсінік беру.

Д/м:                                       Оқушылардың туысқандарға деген мейірімділік

қасиеттерін әңгімелеу, есте сақтау, ойлау

дағдыларын дамыту.

Т/м:                                       Қазақ халқының әдет-ғұрпын сақтауға, үлкенді,

кішіні сыйлауға, қонақжайлыққа, еңбекқорлыққа,

сыйластыққа тәрбиелеу.

Сабақтың түрі:                   Аралас сабақ.

Сабақтың әдісі:                  Түсіндіру, сұрақ жауап, әңгімелеу, саханалау.

Көрнекілігі:                         Тірек – сызбалар, мазмұнды суреттер, плакатқа

жазылған сөздер, мақал – мәтелдер.

Сабақтың барысы:            1. Ұйымдастыру кезеңі.

а) психологиялық дайындық.

Амансың ба, достарым,

Амансыздар ма, қонақтар,

Сабағымызды сыйластықпен бастайық

Жамандықты тастайық.

Көңіл – күйіміз жақсы болса,

Көңілді отырып сабағымызды бастайық.

  1. Үй тапсырмасы.

4-сынып.                               Шығарма «Отбасы» туралы.

3-сынып.                               Қонақжай.

Әр оқушыға сөздер беріледі, әр сөздің

мағынасы ашылып түсіндіріледі.

                                                «Ілтипат, меймандос, қонақжай».

4-сынып.                               Карточкамен жұмыс.

3-сынып.                               Өткен тақырыпты қайталау мақсатында.

Қонақ түрлерін атап көрейік.

     Арнайы қонақ                 Құдайы қонақ                Қыдырма қонақ

 

Арнайы қонақ – дегенді қалай түсінесің? Арнайы қонақ дегеніміз арнайы шақырылады.

Құдайы қонақ – аяқ астынан келген қонақты айтады. Мысалы: Жолаушылар.

Қыдырма қонақ – қыдырып, аңдып жүріп келген қонақ.

  1. Жаңа сабақ.

Мұғалімнің түсіндірмесі.

Бүгінгі жаңа тақырыбымыз

3-сыныпта: Сыйластыққа себеп көп

4-сыныпта: Туған-туысқандар.

Туған-туысқандардың арасында сыйластық болу керек. Олай болса бүгінгі біздің сабағымыз бір – бірімен тығыз байланыста болып тұр. Сыйластықтың өзі әдептіліктен, амандықтан басталады. Мына тірек – сызба арқылы сыйластықтың себептеріне тоқталайық.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) Құда түсу, қыз ұзату, келін түсіру – мұның бәрі өскелең жастардың жаңа отбасын құруына тілектестік білдіреді. Берік шаңырақ, бақытты босаға тілейді.

2) Дастархан тірлігі – қонаққа шақырудың себебі көп. Солардың бірі соғым басынан шақыру, қыстың соғымынан дәм татқызу.

3) Балаға деген сүйіспеншілік – шілдехана, бесікке салу, тұсау кесу, атқа мінгізу, тілашар. Мұның бәрі балаға деген сүйіспеншілік.

Олай болса осы тойларға яғни қонаққа кімдер келеді? Көршілер, ауыл адамдары, туған – туысқандар. Ендеше балалар туған – туысқандардың өзі бірнеше түрге бөлінеді. Туысқандардың ішінде адамның үш жұрты болады. Әр жұртқа жеке тоқталып, оқушыларға түсінік беру.

 

Үш жұрт

 

 

 

 

Нағашы жұрты                    Өз жұрты                 Қайын жұрты

 

4) Сергіту сәті:                     «Қазақтың дастарханы».

Ей менің асқар тауым,

Қазақы дастарханым

Береке ырыс құтым

Ақ қайнар бастауларым

5) Оқулықпен жұмыс:        Тізбектеп оқыту.

6) Ойын:                                «Жамбы ату білесің бе?» «Жалғасын тауып

                                                 көресің бе» атты ойынын ойнаймыз.

Бұл ойынның мақсаты мақал – мәтелдердің жалғасын табу.

Ата – баланың қорғаны.

Татулық – табылмас бақыт.

Анаға құрмет – Балаға міндет.

Әкеге қарап – ұл өсір.

Шешеге қарап – қыз өсір.

7) Салт – дәстүр.

Қазақтың бірнеше салт дәстүрлері бар. Әр салт – дәстүр туралы оқушыларға жеке түсінік бере отырып, соның ішінде тұсау кесу дәстүрін саханалық көрініс ретінде қою.

8) Қортындылау.                 Карточкамен жұмыс.

9) Үйге тапсырма.               Мәтінді оқу. «Туған — туысқандар» туралы

шығарма жазып келу.

10) Бағалау.