Мәтін

105

Сабақтың  тақырыбы : Мәтін

Сабақтың  мақсаты:

  1. Оқушылардың  екінші сыныпта мәтін  жайлы алған мағлұмаматтарына  сүиіне отырып,ұғымдарын кеңейте түсу , мәтінді  талдауға, сөздік қорын молайтуға.
  1. Сөйлеу шеберлігін, мәдиниетін  қадағалай отырып сүйуге баулу

Сабақтың әдісі: сұрақ , жауап , проблемалар.

Көрнекілігі: сурет , бейне магнитафон  схема-р

Сабақтың барысы :

  1. ұйымдастыру бөлімі :

Оқушы-ң зейіндерін сабаққа аудару.

 

  1. Өтілген мат-ды пысықтау.

 

Сонымен  балалар  біз мәтін жайлы  түсінікті екінші сыныптан бастап білеміз, біз дыбыс және  әріп тарауын аяқтадық.Олай болса, менқазір «бауырсақ» ертегісі арқылы сіздерге сұрақтар қойып , сіздерді осы тақырыпты қалай  меңгергендеріңді тексеріп көрейін.

Кел балалар , ойнайық ,

Ойнайықты ойлайық.

Қандай сұрақ болса да,

Шешпей оны қоймайық.

Дауыссыз  дыб – р  нешеге бөлінеді ?

Дауысты дыб – р  нешеге   бөлінеді  ?

Сөздер неден құралады?

Сөйлем неден құралады?

Мәтін дег – з не ?

Мәттіннің түрлерін ата?

3.Үй тапсырмасын тексеру.

121 – жаттығу

« Еңбекқор  құмырсқа» тақырыбына 3-4 сөйлемнен тұратын мәтін құрастыру.

Еңбек туралы мқал – мәтелдер  сұрау.

  1. Жаңа сабақ

Бас қатырғыш арқылы жаңа сабақтың тақ – н ашу.

8         4         7                     7 * 8 =25

7  м         т         н                     3*4=12

3 і            ә                                7*4 =28

56            12      28   24 48         3 *8=24

7*7 =43

 

Ал енді балалар үнтаспаға  құлақ  түрін  мұқияттап  тыңдайық.

Ал бұл  тыңдағандарың не?

Мәтін ,

Мәтін екенін қайдан білдіңдер ?

Өзара мағыналық  жағынан байланысып тұр.

Негізгі ой бар ма?

Мәт- гі  негізгі ой  күздің  басталғанын  айтып тұр.

Қандай ат қояр едіңдер.

Қыркүек айы , күз келді

Сонымен  бұл оқылған шығарма мәтін деп аталады. Олай болса осы белгілерге сүене отырып, мәтіннің ережесін айтып көрейік.

Мәтін- өзара байланысты  екі немесе оданда көп сөйлемдерден құралады. Мәтінді, бөлімдерге  бөлуге, ат қоюға және т.б болады.

Әңгімелеу мәтіні.

Оқулықпен джұмыс

122- жаттығу

Жаттығуды 1 оқушыға оқыту

Рөлге бөліп оқыту

123 – жаттығу

Сурет б/ш а әңгіме құрату  шәтнге  ат қойғызу.

Шығармашылақ жұмыс.

1.Бейнетаспадағы суреттер б/ша мәтін құрату, ат қойғызу.

2.Сынып іші суреті мәтін құрату мәт- ге ат қою.

  1. Ою мәтіні деген мәтін беірілген мәтіндегі сөздердің  орыны ауыстырылып берілген соны дұрыс орындарына қойып мәтінді дұрыс жаз.

Әжем , шебер, менің . Ояды , оюлар, түрлі ол. Бояды , сырмақ , әдемі.

Қорытынды :

Сабақсоңында Бүгінгі қазақ тілі сабағы  тақырыппен тірек сөздер құрастырып көрейік.

 

 

 

 

Сөйлемдер құрадық

 

 

Бүгінгі қазақ тілі

сабағы

мәтн туралы өттік

 

 

 

Оқушыларды бағалау

Үйге тапсырма 124-жаттығу , ереже.                                                           н

сабағы