Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу

56

Пәні: Математика. сыныбы:   6 «А»           күні:  25.01.2015ж           

 пән мұғалімі: Т.Саугабекова

Сабақтың тақырыбы: Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу

Сабақтың мақсаты: : Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді орындауда таңбалар ережесін сақтай білуге дағылану және : Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу ережесін тұжырымдай алуға қалыптасу.

а) білімділік: өткен тақырып бойынша 63% -ға жеткен оқушылардың білім мен білілгін

сөйлеу арқылы нақты бекіту.

ә)тәрбиелілік: оқушылардың бойына адамгершілік қасиеттерін қалыптастыру, шыншылдыққа және шапшаңдыққа тәрбиелеу.

б) дамытушылық: Балаларды бірыңғай ақпараттық кеңістік – ұжымдық парасаттылыққа кіріктіру. Сабақта, «оқы да — тоқы» ұстанымын жүзеге асыра отырып, оқушылардың жұмысын ұйымдастыру. Жетістікке жеткен адам көрсеткіші ретінде, пәнді сапалы меңгеруге қызығушылық таныту және ынталану.

Міндеті: технологиялық карталардың регламентінің орындалуы.

Күтілетін нәтиже: алға қойылған мақсатқа жету.

Сабақтың түрі: Сабақтың көрінекілігі: ОӘЖӘ парағы,жаттықтырғыш парағы.

Әдіс-тәсілі: «БжС» технологиясы

Картасы: «Биоинтернет»

Сабақтың барысы: 2 тип іс-әрекет амалы мен білімді бекіту бойынша оқу сабағы: мотивация  > жетекші білім мен іс-әрекет амалдарын өзектендіру > стандарттық және өзгермелі жағдаяттарда білімді қолдану үлгілерін құру > білімді өз бетінше қолдану > бақылау және өздік бақылау > түзету > түйсіну.

 

 

 

 

 

1

Ұйымдастыру кезең Түйсіну «Алгоритм» картасынан кейін уйге тапсырма берілсе оны тексеру. Үйге ауызша есептер құрастырып шығау тапсырылған.

Мына теңдеулерді ауызша шығарайық

 

8х +1= 25  ,   6х + 5=17,  х -1=4   , 7а-8=10 -2а ,

1+5a=16,  7-2b=13,  7n-5=22,5,  2m+1=3m+5            

 

Оқушылардың мотивациясы сынып бір топ ретінде болады: тақырыптар уақыты жылдық жоспар бойынша көрсетіледі. Сыныптық-топ  оны максималды қысқа уақыт аралығында жоғары нәтижемен үш карта бойынша өтуі қажет. Мұғалім тақырыптарды оқу барысында үштік карталар бойынша уақытты үнемдеуге және «Қисын», «Көшбасшы», «КТС» карталарында ойнау мүмкіндіктеріне мәлімет береді .

 

Жұмыстың реті карта бойынша түсіндіріледі.

ООМ бойынша жұмыс барысын жүтіндіру.

Сыныпты белсендіру үшін  сөз көшбасшыға беріледі.

 

 

 

 

 

2

 

Жетекші білімдері мен іс-әрекет тәсілдерін өзектілендіру

Тақтаға мұғаліммен біргелесіп үздіксіз ОӘЖӘ сызбасы бойынша қатаң түрде жүйені шешетін кем дегенде үш сарапшы шақырылады. Терминологиялық дұрыс сөйлеуге баса көңіл аударылады. Есте сақтаңыз! Терминологиялық және  арнайы ереже дұрыс сөйлеу оқушының психалық дұрыс дамуы болып табылады және керісінше. Сыныптағы оқушылар, сарапшылар тарапынан тексерілетін, олардың сөйлеуіне қойылатын талаптарды білуі тиіс
3 1 цикл.

Стандартты және өзгермелі жағдаятта білімді қолдану үлгісін құрау

Сынып үш тапсырма алады

ТКШ            63% АКШ             63% ЖКШ           63%
2х + 17=22 +3х 3,4х – 4 = 4,8 -х 3х-1 = 2( х- 2)
-5 2 -3

Жұмыс аяқталғаннан соң оқушылар дәптерлерін алмастырады, «Қолдағы қаламсап – бұл қателік» бұйрығы беріледі. Тапсырмаларды орындаудың кезеңді тексеріледі. Орындау сапасы әрбір деңгейде жеке анықталады. Тексеру регламенті «Алгоритм» каратасындағыдай жүргізіледі.

Жұмыстың аяқталуы 5+30 формуласы бойынша. Сыныпты үш топқа бөлу

Альфа:ТКШ-АКШ-ЖКШ

Бета:ТКШ-АКШ

Гамма:ТКШтапсырмаларын орындау арқылы жүзеге асырылады.

4 Білімді өз бетінше қолдану Орындалған жұмыстар бойынша қатемен жұмыс. «Альфа» тобының сарапшылары ООМ толтырады және «Бета» топтарына сыныппен жұмыс жасауына бағыттайды. Сынып ОӘЖӘ сызбасы негізінде сол тақырып бойынша жұмыс істейді.
5 Бақылау және өздік бақылау «Бета» тобындағы сынақ тапсырғандары ООМ толтырады және «Гамма» тобына түсіндіруге көшеді немесе өз топтарында жағдаяттар бойынша жұмыс жасайды. Ешбір оқушы жұмыссыз отырмайды, тіпті сарапшылар қасына тақалмаса да өз бетінше ОӘЖӘ сызбасы бойынша айтуға үйренеді. Жұмыстың аяқталғаны ООМ ұяшықтарының толтырылуы бойынша анықталады. Сынақ тапсырғандар мен сарапшыларды қосқанда 63% кем болмауы тиіс.
6 Түзету Сынып үш тапсырма алады.

ТКШ      63% АКШ        63% ЖКШ         63%
18 +3х = х + 14 1,5х+8 = 3,1х+16 2х+7,5=х+5,5
—          2 -5 -2

 

Жұмыс аяқталғаннан соң оқушылар дәптерлерін алмастырады, «Қолдағы қаламсап – бұл қателік» бұйрығы беріледі. Тапсырмаларды орындаудың кезеңді тексеріледі. Орындау сапасы әрбір деңгейде жеке анықталады. Тексеру регламенті «Алгоритм» каратасындағыдай жүргізіледі.

Жұмыстың аяқталуы тек «Бета» және «Гамма» топтары үшін  5+30 формуласы бойынша. Сыныпты үш топқа бөлу – Альфа:ТКШ-АКШ-ЖКШ  Бета:ТКШ-АКШ

Гамма:ТКШтапсырмаларын орындау арқылы жүзеге асырылады.

7 2 цикл. Стандартты және өзгермелі жағдаятта білімді қолдану үлгісін құрау Орындалған жұмыстар бойынша қатемен жұмыс. «Альфа» тобының срапшылары ООМ толтырады және «Бета» топтарына сыныппен жұмыс жасауына бағыттайды. Сынып ОӘЖӘ сызбасы негізінде сол тақырып бойынша жұмыс істейді.
8 Білімді өз бетінше қолдану «Бета» тобындағы сынақ тапсырғандары ООМ толтырады және «Гамма» тобына түсіндіруге көшеді немесе оз топтарында жағдаяттар бойынша жұмыс жасайды. Ешбір оқушы жұмыссыз отырмайды, тіпті сарапшылар қасына тақалмаса да өз бетінше ОӘЖӘ сызбасы бойынша айтуға үйренеді.. Жұмыстың аяқталғаны ООМ ұяшықтарының толтырылуы бойынша анықталады. Сынақ тапсырғандар мен сарапшыларды қосқанда 63% кем болмауы тиіс.
9 Бақылау және өздік бақылау Сынып үш тапсырма алады

Жұмыс аяқталғаннан соң оқушылар дәптерлерін алмастырады, «Қолдағы

ТКШ      63% АКШ        63% ЖКШ         63%
25- 4х =12-5х 5-3х =2х-8 2х+7,5=х+5,5
-13 2,6 -2

қаламсап – бұл қателік» бұйрығы беріледі. Тапсырмаларды орындаудың кезеңді тексеріледі. Орындау сапасы әрбір деңгейде жеке анықталады. Тексеру регламенті «Алгоритм» картасындағыдай жүргізіледі

Жұмыстың аяқталуы тек «Бета» және «Гамма» топтары үшін  5+30 формуласы бойынша. Сыныпты үш топқа бөлу –. Альфа:ТКШ-АКШ-ЖКШ Бета:ТКШ-АКШ

Гамма:ТКШтапсырмаларын орындау арқылы жүзеге асырылады.

10 Екінші айналымның (цикл) қорытындысы шығарылады. Мұғалім, өткен цикл бойынша жоғары деңгейге жетпеген оқушыларға бастапқыда тағайындалған сарапшыларды қайта сол оқушылармен жұмыс жасауына бағыттайды.  Жауапкершілік және кері байланыс заңдылығы әрекет етуі керек.  

 

Сынып көшбасшысы

11 Түйсіну Бірінші айналымның (цикл) қорытындысы шығарылады. Мұғалім, өткен цикл бойынша жоғары деңгейге жетпеген оқушыларға бастапқыда тағайындалған сарапшыларды қайта сол оқушылармен жұмыс жасауына бағыттайды.  Жауапкершілік және кері байланыс заңдылығы әрекет етуі керек. ООМ – жаңартылады. Сынып көшбасшысы оқушыларды белсендіріп, әрбір оқушының басқалардан басымдылығы мен кемшіліктерін ескертіп, атап көрсетеді.
 

 

12

 

 

Түсінік беру

Цикл саны шектелмейді. Мұғалім  барлық сынып бойынша және сарапшылардың жұмысын карта бойынша барлық жұмыс барысына бағыт беріп отырады. Оқушылардың түсіндіру және тапсырманы дұрыс шешу біліктерін қатаң түрде тексереді. Карта бойынша жұмыстың аяқталуы: оқушылардың 63% «Альфа» тобына өтуі міндетті.
13 Бағалау Бағалау деңгей бойынша жүргізіледі: Альфа – 5 ұпай, Бета – 4 ұпай, Гамма – 3 ұпай. «Биоинтернет» картасы бойынша жұмыстың аяқталуы, «Альфа» тобына өткізуге оқушыларды ұсынған сарапшылардың жұмысы әсерлі болуы үшін сыныптың заң шығарушылары бонустар қояды. Мұғалім сыныптық-команда мен көшбасшының тырысып күш салуы жұмысының сапасын ескереді.
14 Үй тапсырмасы «Альфа» тобы ЖКШ 10 тапсырмасынан кем емес орындайды. Алты сарапшы ЖКШ 30 тапсырмасын орындайды. Бұл сарапшылар «Жаттықтырғыш» картасында мұғалімнің көмекшісі болады және де сабақта барлық топтың оқушыларының тапсырмаларының дұрыс орындалуын тексереді. 2. «Бета» тобы АКШ 10 тапсырма және ЖКШ 5 тапсырма орындауы тиіс. 3. «Гамма» тобы ТКШ тапсырмасы 10 кем емес  және АКШ 5 тапсырма орындауы тиіс. Карта бойынша жұмыс барысының аяқталуы мұғалім тағы да тақырыптың аяқталу уақыты мен «Қисын», «Көшбасшы», «КТС» карталары бойынша мәліметтер болжамын береді.

 

Сабақта сапалы білім беруді басқарудың қосымша тәсілінің бірі орынға отырғызу матрицасы – ООМ.Сабақ басталмас бұрын міндетті түрде тақтаға бормен ООМ сызылады немесе мектептің еркімен қосымша тақта жасалуы мүмкін. Сабақта оқушылардың саны орынға отырғызылуы бойынша көрсетіледі. Әрбір оқушының жеке сайты немесе орынының коды болады.