Ою-өрнектің теориясы

68

Сабақтың  тақырыбы:  Ою-өрнектің  теориясы.

 

Мақсаты:  Оқушыларды  халқымыздың салт-дәстүріне, қолөнеріне  баулу.

Сабақта  қолданылатын  көрнекіліктер:  Оюлар  түрлері, буклеттер.

 

Сабақтың  барысы:

Ұйымдастыру кезеңі

Оқушыларды  түгендеу.

Сынып  тазалығына  назар  аудару.

Сабаққа  қажетті  құрал-жабдықтарды  тексеру.

Өткен  сабақты қайталау.

Карточкамен  жұмыс.

 

Жаңа сабақ:

Бүгінгі  таңда ою-өрнектің  практикалық  маңызы  артып  отыр.. «Ою» , «өрнек» сөздері  бір  мағнаны  білдіреді. Бедері  түсірілген  үлгіні  ойып, кесіп, қиып  немесе  екі  затты  оя  кесіп,  қиюластыру  ою  деп  аталады.  Ал  киім кешекке, тұскиізге, т.б. қолөнер  кестелеп  бейнеленетін  бедер, мол сияқты тоқылатын  алашаға , басқұрға   және қоржынға  түсірілетін  түрлі  геометриялық  бедерлерді  өрнек  дейді. Қазақ ою-өрнегін көне  тәсілмен  жасау кезінде шеберлер  оның  дәлме-дәлдігін cақтамай-ақ  көзбен  мөлшерлеп  қиып, ою-өрнектің  тең пропорциясын  жасай  білген.

Оюлардың  өзіндік  көркемдік  мәні  және  сюжеті  болады., дегенмен,  өрнектегі  барлық  элементтер  ырғаққа  бағынады.

Композиция  дегеніміз  бөлшектерді, яғни ою-өрнектерді матаға біріктіру.

Ырғақ  дегеніміз – ою-өрнектің  ретімен қайталанып  отыруы.

Ең  үлкен  рөл атқарушы – бояулары.

Өрнектің жай немесе күрделі  элементтері  бірнеше  қайталанса  да  симметрия  заңы  берік  сақталады.

 

Жаңа сабақты  бекіту:

  1. Композиция дегеніміз не?
  2. Ырғақ дегеніміз не?
  3. Симметрия дегеніміз  не?
  4. Бояулардың атқаратын рөлін түсіндір.

Үйге  тапсырма:

Үйдегі  сырмақтың  өрнегін  дәптерге  түсіріп  келу.