Туындыны табу ережелері

105

Сабақтың тақырыбы:  Туындыны табу ережелері

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: Туындыны табу ережелерін пайдалана отырып, функциялардың туындыларын табуға есептер шығару, машықтандыру, алған білімдерін тереңдету, жинақтау, жүйелеу.

Дамытушылық: Оқушылардың ой-өрісін кеңейту, пәнге қызығушылығын

арттыру.

Тәрбиелік: Жылдам ойлап, тез қорытуға, жауапкершілікке, өз бетінше білім алуға баулу, адамгершілікке, достыққа тәрбиелеу.

Сабақтың  түрі: дәстүрлі емес

Сабақтың типі: бекіту сабағы, экспедиция сабақ

Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, борт-журналдар (жұмыс парақтары) , деңгейлік тапсырмалар,

Оқушылармен жұмыс түрлері: жұптық, топтық, ұжымдық.

Пәнаралық байланыс: тарих, физика, геометрия.

 

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу – 1 минут

ІІ. «Қайталау – ілімнің анасы».

Оқушыларды топқа бөлу.

Әр оқушы үш түсті  (қызыл, жасыл, ақ) стикердің біреуін таңдап, сонда жазылған ауызша есептерге жауап береді. Сынып оқушылары таңдаған түстері бойынша  үш топқа бөлініп отырады.

«Білім» кемесінде «Туынды» аралына саяхат.

«Білім» кемесіндегі каюталар: «Функциялардың көбейтіндісі», «Функциялардың бөліндісі», «Дәрежелік функция» (оқушылар үш топқа бөлінеді). Әр каюта капитандарына бағалау парақтары таратылады (борт-журнал).

                                      Борт-журнал

                                      Каюта аты:___________

 

Р/с Аты-жөні «Көпір» тапсырмалары

  (+/-)

І деңгей (1-5 ұпай) ІІ деңгей   (1-4 ұпай) ІІІ деңгей   (1-3 ұпай) Ұпай саны Баға
               
               
               
               
               

 

« Сен ғылымға болсаң ыңтық, бұл сөзімді әбден ұқ:

 Білгеніңнің жақсысын қыл, білмегенді біле бер»

                                               Ш. Құдайбердиев                     

 

  1. Негізгі бөлім:
  2. «Көпір» аралы (жеке және жұптық жұмыс   )

а) Ой қозғау

 Көп нүктенің орнына керекті сөзді қой:

  1. Функцияның өсімшесінің аргумент өсімшесіне қатынасының аргумент өсімшесі нолге ұмтылғандығы шегі бар болса, онда ол функциясының  х  нүктесіндегі             …                 деп аталады.
  2. Функцияның туындысын табу амалы …                         амалы деп аталады.
  3. х нүктесінде функцияның  туындысы бар болса , онда f(x)   функция осы нүктеде …                                    функция.

ә)     «Математикалық диктант» –сәйкестікті тап!

                                                                                                                                                    

 

1
2
3 0
4
5 1
6
7
8 с

 

Оқушылар жауаптарын өзара жұптасып тексереді.

 

Дұрыс жауабы:

Берілген функция 1 2 3 4 5 6 7 8
Сәйкес туындысы 3 5 1 2 6 8 4 7

 

  1. «Білім мен ұғым» аралы

І деңгей тапсырмалары (әр дұрыс есепке 1 ұпай).

 

1) f(x) = 2х – 3

2)

3) f(x) = 3х4 – 7х3 +2х2

4)

5)

  1. «Рифтер» аралы. ІІ деңгей тапсырмалары. (әр дұрыс есепке 1 ұпай).

1) f(x) =(1+2х)(1-2х)

2)

3) f(x) = 3х3 – 9хфункциясының  х= -2 нүктесіндегі туындысының мәнін есептеңдер.

  1. «Сергіту» аралы.

Логикалық тапсырма. Шырпылар

  1. «Пираттар » аралы. (Каюта капитандары сайысы).

ІІІ деңгей тапсырмалары. (әр дұрыс есепке 1 ұпай)

1) f /(x) ≤ 0  теңсіздігін шешіңіз:    f(x) =   

2)  (        …              ) / = 12х3 +1 

 

3)  (        …              ) / =  

  1. 6. «Қазыналар » аралы. Тарихи мәліметтер.

 

     

 

  1. «Туынды» аралы.

Тест

 

  1.     В)   С)    Д)      Е)
  2. 2. f(х)=3+5х+3

А) 6х+5   В)  8х+3  С) 6х+3  Д)  3х+5  Е)  5х+3

3.f(x) =

А)3х    В)3х2-3   С)  х3-3   Д)  3х2+3   Е)х3+3х

  1. 4. f(х)=2х3-3х2+6 f1(-2)

А)  -18   В)   6  С)-16   Д)36    Е)22

  1. 5. f(х) =2х2+20

А) 4х-20  В) 4х+10  С)  4х+       Д)  4х-  Е)  4х-

6.f(х)=х9-3х5-+2

А)9х8-15х6+12х-5   В)х10—  С)  9х8-15х4—  Д) 9х8-15х4-12х-5  Е)9х6-15х4+12х-3

 

  1. f(х)= f1(16)

А)   В)    С)    Д)     Е)  4

 

8.f(х)=5х24

А)  120х23  В) 120х22  С)24х23   Д)50х24   Е)  -120х23

 

 Қорытындылау. Функцияны табу ережелерін пайдаланып, келесі сабақтарда туындының көмегімен функцияны зерттеуге, графигін салуға, геометриялық,физикалық, биологиялык есептерді шығаруды үйренеміз.

 

Үйге тапсырма: №179,185,189

 

 

 

Кері байланыс. Рефлексия (бірлескен жұмыста өзін-өзі бағалау)

 

Сабақ барысында мен … Әрқашан Кейде Ешқашан
Жаңа идеяларды  және бағыттарды ұсындым
Міндетін қойып, мақсатын анықтадым
Топтағы қатысушылардан көмек күттім
Бірлескен жұмысқа қатыстым
Сұрақтар қойдым, деректер іздедім, түсіндірме сұрадым
Дұрыс шешім таңдауда топқа көмектестім
Талдадым, тұжырымдадым
Іздедім және қателерді түзедім
Көмек көрсеттім, басқа жұмыстарға пікірімді айттым
Қиындықтарды жеңдім, нәтиженің жетістігіне жеттім 
Жалпы жұмысқа  жауаптылық таныттым
Әртүрлі көзқарасты ұсына отырып, пікір таласты ынталандырдым