Мәтін деген не?

142

Пән атауы: Қазақ  тілі

Сабақ тақырыбы: Мәтін деген не?

Мерзімі: _20.10.2014 ж.

Сыныбы:  2  «ә»

Сабақтың   мақсаты:   Мәтіннің табиғатын,жасалу жолын,байланысуын,сөйлемнен айырмашылығын меңгерту. Салыстыру,жинақтау,талдау,ой қорытындысын жасауды игерту.

Нәтижелері:    Жеке сөйлемдерден мәтінді  ажырата алады.Мәтіннің тақырыбы және ондағы негізгі ойды анықтай алады; Мәтіннің мазмұнына сай ат қоя біледі.

Қолданылған модуль: «Оқыту  мен оқудағы  жаңа  тәсілдер:диалогтық  оқыту, «Сыни тұрғыдан  ойлауға үйрету»,  «АКТ», «Оқыту  үшін  бағалау  және  оқудағы  бағалау».

Дереккөздері:Қазақ  тілі  оқулығы 2 -cынып, «Атамұра» баспасы, 2- сыныпқа арналған   әдістемелік құрал.

Мұғалімдерге арналған нұсқаулық.

 

Сабақ

кезеңдері

уақыты

Кезеңнің  мазмұны Мұғалімнің  іс-әрекеті Оқушылардыңіс-әрекеті Оқыту  үшін  бағалау,оқу үшін бағалау
Кіріспе

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тұсаукесер

8минут

 

 

 

 

 

 

Негізгі бөлім

22 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қорытынды

 

 

 

 

 

Бағалау

                   

 

 

 

Рефлексия

10минут

 

 

 

 

 

Үй жұмысы

 

1.Ынтымақтастық  атмосферасын  қалыптастыру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Топқа  бөлу

 

 

 

 

Қызығушылығын  ояту.Ой  шақыру.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Мағынаны  тану,ажырату

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті

 

 

 

2.Ой –толғаныс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50-бет  139-жаттығу

Ұйымдастыру  кезеңі

Психологиялық  ахуал !

Күлім қағып қолымды

1,2,3 деп соғайық

Қарап тұран көршіме

Қолымды мен бұлғайын

Жылы-жылы жүзбенен

Маңдайынан сипайын

Жылы-жылы сөзбенен

Жүрегімді сыйлайын

Ыстық алақаныммен

Қолыңды бір қысайын

Амандасып өзіңмен

Құшақтап бір алайын

 

Мәтін сөзіндегі дыбыстар арқылы топқа бөліну

Көркем жезу       М әрпін жазу

Сөздік жұмысы М әрпінен келетін сөздерді жазу.

Бір сөйлем жазу

 

Шатасқан  логикалық  тізбекті орнына келтір

Сөйлемдер   буындар   сөздер  дыбыстар

-Қандай қорытынды жасауға болады?

Дыбыстардан буын, буыннан сөз, сөзден  сөйлем құрылады.

-Бұл жерде бір сөз жетіспейді. Оны мына әріптерден құрастыруға болады.  (тнәім)

-Мәтін туралы не білеміз?

 

 

135-жаттығу  2 бағандағы сөздер салыстырылып оқылады.

-Бірінші бағандағы сөйлемдер кім туралы?

— Не туралы? Екінші бағандағы ше?

— Екінші бағандағы сөздерді ауыстырып айтып көрейікші.

— Әңгіме не туралы екенін білеміз бе?

-Ендеше 2-і бағандағы сөйлемдер   өзара байланыста айтылған.Мұндай сөйлемдер тобын мәтін дейміз.Мәтіннің тақырыбы болады. Мәтінге ат қоюға болады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Суреттен не байқадыңдар?

-Аққала дұрыс құрастырылған ба?

-Кім дұрыстап береді?

136-жаттығудың тапсырмасын оқиық. Не байқадыңдар?

-Демек,мәтіннің құрамындағы сөйлемдердің өз орны болады екен.

 

«Қайсысы бұғы?»  ойыны  Елік, бұғы,ақбөкеннің суреті беріп, ішінен бұғының суреті тапқызылады.

-Бұғы ұандай жануар?

-Қандай ерекшеліктері бар?

-Немен қоректенеді?

Сұрақтарға жазбаша жауап беру

-Мәтін қандай тақырыпқа құрылған?

-Қане, ат қойып көрейік.

 

«Балапандар» биі

 

 

 

«Бұл қай ертегі?» дидактикалық ойыны.

«Сиыр,қыз, мысық,сағыз,су,ағаш,дүкенші,тауық,тышқан» сөздерін айтып қай ертегіден екенін сұраймын.

-Ертегінің атын табуға қандай сөздер көмектесті?

-Демек, ертегінің атын табуға көмектесетін сөздер тірек сөздер дейміз.

 

Көше тақырыбына берілген «көше қиылысы,көлік, бағдаршам,т.б. тірек сөздерімен мәтін құруға тапсырма беремін.

 

-Бүгінгі сабақтан не үйрендіңдер, не білдіңдер?

 

 

 

 

 

-Бүгін сабақта қалай жұмыс істедіңдер.Соны білдіру үшін баспалдақ суретіне стикер жабыстырыңдар.

 

 

 

 

-Бүгін  сабақта  не  ұнады?

-Не  ұнаған  жоқ?

-Сабақта  не  үйрендің?

 

 

 

 

 

 

Оқушылар  өлең жолдарын айтып, қимылмен көрсетеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар әріптер арқылы топқа бөлінеді, топ басшысын сайлайды.

 

 

Оқушылылар  сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Сөйлемдерді оқиды, салыстырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әр топ аққаланы дұрыстап құрастырады

 

 

 

 

 

 

Балалар сұрақтарға жауап бере отырып,мәтінді жазады. Оған от қояды.

 

 

 

 

 

 

 

Бейнеролик бойынша қимылдарды орындайды

 

 

 

 

 

 

 

 

Топта мәтін құрастырады

 

 

 

 

Мәтін мағына жағынан өзара байланысты  екі не одан да көп сөйлемнен құралады. Мәтінге ат қоюға болады.

 

Баспалдақтың қай сатысында тұр,соған стикер жабыстырады.

 

 

 

Тақтаға смайликтердің астына стикерлерін іледі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ауызша бағалау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жарайсыңдар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Басбармақ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Смайликтер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өте жақсы

 

 

 

 

 

 

Жарайсың

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Басбармақ

 

 

 

 

 

жарайсың

 

 

 

 

 

 

 

«Баспалдақ»

 

 

Қанекей  ендеше  шеңберге  тұрып төбелеріңе ақ парақты қойып  тұрып  менің  нұсқауым  бойынша  сурет  саласыңдар.

(бас,көз,құлақ,мұрын тағы басқа)

-Сурет салған  сәтте қандай  қиыншылықтар  кездесті?