Тұрлаусыз мүшелер

47

Сабақтың тақырыбы: Тұрлаусыз мүшелер

176-179 жаттығулар

Сабақтың мақсаттары:

Білімділік: 1. Тұрлаусыз мүшелерді ажырату, сөйлемде атқаратын қызметіне түсінік беру, бастауыш пен баяндауыштың байланысын меңгеру.

  1. Оқушылардың сөз, сөйлем, сөйлем мүшелері туралы білімдерін кеңейте түсу таза, сауатты жазу дағдысын жетілдіру.
  2. Пән аралық және өмірмен байланысты іске асыру, оқушылардың білім алуға деген қызығушылығын арттыру.

Дамытушылық: Оқушылардың ой-өрісін дамыту, өз ойын тез әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру.

Тәрбиелік: Оқушыларды өз ана тілін сүюге, халқымыздың ұлағатты, ғибратты сөздерінен үлгі-өнеге алуға, сол арқылы кішіпейілділік, қайырымдылық, кеңпей-ілдік қасиеттерінің қалыптасуына ықпал ету.

Сабақтың әдіс-тәсілі: Сұрақ-жауап, ой қозғау.

Сабақтың көрнекілігі: суреттер (төрт түлік), плакаттар, тестілі тапсырмалар, сөзжұмбақтар.

 

 

Сабақтың барысы:

  1. Ұйымдастыру кезеңі:
  2. Үй тапсырмасын анықтау:

174-жаттығу

….. аттанды ….. сауылды.

….. сабақ оқыды ….. тегістелді.

….. оралды.

Керекті сөздер: сиыр, тапсырма, жер, Жанар, жолаушылар.

Сөйлемдердегі бастауыш пен баяндауышты табу, сұрақ қою.

 

Жаңа сабақ: «Тұрлаусыз мүшелер»

Бүгін қай күн? Күз, қыс туралы айту.

Төрт түлік малдардың суреті.

Сурет бойынша сөйлем құрастыру.

Сөйлемдердегі тұрлаусыз мүшелерді тауып, сұрақ қою.

<> Сөйлемдегі бастауыш, баяндауыштардан басқа сөйлем мүшелерін тұрлаусыз мүшелер дейміз. Оларға: Қандай? Кімге? Неге? Нені? Қашан? Қайда? т.б.  сұрақтар қойылады. <>

Оқулықпен жұмыс:

176- жаттығу. Екі бағанадағы сөйлемдерді салыстырып оқу.

Жадыра келді                              /    Жадыра қалаға келді

Қоңырау соғылды                      /    Қоңырау қайта-қайта соғылды

Мал өседі                                    /    Мал төлден өседі

 

Көркем жазу минуты. «Ә» әрпін жазу.

177- жаттығу.

Қарамен жазылған сөздерге сұрақ қою.

Әсия гүлді ұнатады. Әдемі гүл өсті. Біз ұшаққа міндік. Ұшақ әуежайға қонды.

 

Сергіту:  Мақалдың сыңарын тап:

  1. Мұғалім: Оқусыз білім жоқ

Оқушылар: Білімсіз күнің жоқ.

  1. Мұғалім: Әдепті бала, арлы бала

Оқушылар: Әдепсіз бала, сорлы бала.

  1. Мұғалім: Жақсыдан үйрен,

Оқушылар: Жаманнан жирен.

  1. Мұғалім: Жаздан өнім жиған-ақылды бала,

Оқушылар: Орақ кезінде ұйықтаған-арсыз бала.

  1. Мұғалім: Жаңбыр жауса жер ырысы,

Оқушылар: Батыр туса-ел ырысы.

 

Шығармашылық жұмыс:

  • Өтірік сөз жанға қас
  • Ашу – ақылдың дұшпаны.
  • Талапты ерге нұр жауар.

 

Тестілік тапсырма: (Оқушылардың өткен сабақтардан алған білімдерін пысықтау, қайталау мақсатында жүргізіледі)

Сөзжұмбақ: І  ІІ  ІІІ

І топ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ер қанаты (ат)

Сексек атаның кішкентайы (лақ)

Жұп сан (төрт)

Кеш (ымырт)

 

 

 

 

ІІ топ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шашылғанды (жи)

Ұнды (еле)

Жұп сан (төрт)

Шешкен киімді қайда қоясың? (ілгіш)

 

ІІІ топ:

 

Екі бестің қосындысы (он)

Қасиетті тағам (нан)

Кішкентай адам (бала)

Шебер (іскер)

Риза болу (рахмет)

 

 

 

Венн диаграммасы:

 

Тұрлаулы мүшелер:                                                     Тұрлаусыз мүшелер:

 

Ұқсастығы:

Тұрлаулы мүшелер мен тұрлаусыз мүшелер, сөз табы.

 

Сабақты қорыту:

  1. Тұрлаулы мүшелердің сұрақтары: Қандай? (Кім? Кімдер? Не? Нелер? Не істеді? Не қылды? Қайтті?)
  2. Тұрлаусыз мүшелердің сұрақтары (Қандай? Кімге? Неге? Нені? Қашан? Қайда?)
  3. Берілген сөйлемдерді сөйлем мүшесіне талдау.

 

Оқушылардың білімін бағалау.

Үйге тапсырма: 179-жаттығу, ережелерді жаттау.