Даңғой. Е. Ерботин

444

Сабақтың тақырыбы: Даңғой.  Е. Ерботин.

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: оқушыларға   мәтіндегі    негізгі ойды,  идеяны  ұғындыру.
Дамытушылық: мысалдағы қалтарыс, кәде, даңғой, желөкпелік қырсығы т.б. сөздерді пайдаланып, оқушылардың байланыстыра сөйлеу дағдыларын, мәнерлеп оқу және танымдық білімін арттыру, ой-өрісін жетілдіру.
Тәрбиелік:мақтаншақтықтың зиянын білгізіп, жақсыдан үйреніп, жаманнан жиренуге баулу.
Көрнекілігі: сюжетті сурет, парақша, слайдтар
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі:мағынаны таныту, әңгімелеу, мәнерлеп оқу, сұрақ-жауап.
Сабақтың жүру барысы:
I.Ұйымдастыру кезеңі :                                                                                                                 ІІ. Мағынаны таныту                                                                                                                                        .Кіріспе әңгіме                                                                                                                                                                                      Ұқыпсыздық, салақтық, ұрлықтан аулақ болу керек.Ондай жаман әдеттің бірі — даңғойлық яғни ретсіз мақтаншақтық.                                                                                                                           .Бүгінгі оқитын мысал осы жөнінде.Оның авторы Есентай Ерботин балалар ақыны.
.Мысалды оқып, сюжетті сурет бойынша мазмұнын түсіндіру.
1 слайд :    Қиярдың суреті
Қияр  туралы оқушыларға мәліметтер  беру.
Қияр шөптекті, бақшада өсетін  дақыл. Асқабақ тұқымдас көкөніс түрі. Қиярдың  30 жуық түрі бар. Жемісі  қабақ, тағамға   пайдаланады.. Жылу   сүйгіш, топырақ  жылынып, таңғы суық қайтып, күн әбден жылынғанда  себіледі.
IІІ.Сергіту сәті.Қияр сөзін дене мүшелерімен жазу.                                                                                                          2 слайд : Ой бөлісу :
1.Шығарма неліктен мысалға жатады?
2.Қияр нені қиялдады?
3.Сол үшін не істеді?
4.Уақыт жеткенде қияр қандай күйге ұшырады?
5.Мысалда ақын қандай тұжырым жасайды?                                                                                                           ІV.Кітаппен жұмыс:
.Мысалдан қиярдың сөзін тауып оқы.
Өлең сөздеріне сүйене отырып, «мақтаншақ» деген мағынаны білдіріп тұрған сөздерді тауып оқы.                                                                                                                                              Мысалдан «үлкен» деген мағынаны білдіріп тұрған сөзді тауып оқы.(үлкен, нән, алып, дәу).
V.Дәптермен жұмыс:

3 слайд : Мақтаншақ, даңғой, желөкпе.

Венн диаграмма.( Салыстыру.)

  1. Шығармашылық тапсырма:
    4 слайд : Мысалдың соңғы шумағына көңіл бөліп, оның неге жататынын анықта: — мақал-мәтел, -нақыл сөз.
    Қалтарыс, кәде, даңғой  сөзін қатыстырып сөйлем ойла.
    VII.Ой толғаныс :
    Өзіңді, досыңды, мақтап айт.
    .Өзгені мақтаған немесе өзіңді мақтаған оңай ма? ұнай ма?

VIII.Ой түйіндеу :
5слайд :  парақшада берілген сөздермен тілек айту.
Талап ————Өсек ————— Отан
Еңбек———— Өтірік ————— Ел
Рақым ——— Мақтаншақ —— Халық
Терең ой —— Еріншек ———— Ата-ана
Қанағат ——— Қызғаншақ ——- Мектеп
Білім ———— Ұқыпсыз ———— Туған жер
IX.Рефлексия:
-Адамға қажетті жақсы әдеттер: Талап, еңбек, терең ой, қанағат, рақым т.б.
-Адамға жат әдеттер: өсек, өтірік, мақтаншақ, еріншек, жалқаулық, ұйқышылдық.
Ерботиннің мысалында қандай жаман әдет айтылған?                                               Мақтаншақтық бұл жат қылықтардан аулақ болыңдар.

X.Үйге тапсырма:   Мысалды мәнерлеп оқу.  Мазмұнын жазу.
XI. Бағалау.