8 сыныптарда «Тұрақты электр тогы» тақырыбына қайталау ойын сабағы.

8 сыныптарда «Тұрақты электр тогы» тақырыбына қайталау ойын сабағы.

Сабақтың ұраны :   «Білімді мыңды жығады»

 

Сабақтың мақсаты:

  1. Тұрақты электр тогы жайлы мағлұматтарды тереңдету. Оқушылардың ізденіс

нәтижесіндегі шығармашылығын дамыту.

  1. Оқушыларға зерттеушілік сипаттағы тапсырмалар беру арқылы материалдың терең

де тиянақты меңгерілуін қамтамасыз ету.

  1. Оқушыларды шығармашыл топпен жұмыс істеуге, өз ойларын түйіндей білуге, оны

есепте пайдалана білуге баулу.

 

Көрнекілігі:  «Білім еліне саяхат» алаңы, кроссворд, әр түрлі электрлік приборлар

 

Тұрақты электр тогы тарауын қорытындылаудан бір апта бұрын сынып оқушыларын 4 топқа бөлемін. Барлық топқа бірдей тапсырма беріледі.

І. Ғалымдар : А.Ампер, Г.Ом, Вольт, Джоуль — өмірбаяндарымен танысып келу.

ІІ. Оқушылар төмендегі тапсырмаларға жауап бере алатындай болуы керек.

  1. Электр тогы. Ток көздері.
  2. Ток күші (анықтама, формула)
  3. Электр кернеуі, оны өлшейтін прибор.
  4. Электр кедергісі, оны өлшейтін прибор.
  5. Меншікті кедергі
  6. Тоқтың жұмысы мен қуаты.
  7. Электр тізбегі, оның элементтері.
  8. Тізбекті құрастыра білу.

 

Сабақ барысы :   

Сабақ барысында оқушылар топ-тобымен отырғызылады.  Оқушылар «Білім еліне саяхат» кезінде бірнеше аялдамаларға тоқтайда. Әр аялдамада топ оқушыларын әр түрлі тапсырмалар күтіп тұрады. Осы тапсырмаларды орындау барысында оқушылардың білім деңгейі анықталады.

 

«Білім еліне саяхат»

Бағыттама парағы

 

                                                М а з м ұ н ы
Топтың мүшесіҒалымдар еліне саяхатФизикалық шамаларТапқырларШебер қолдарЗиялыларҚатесін тапЖүзден жүйрік
 Жоғарғы балл   10      10    810     8  10    10
 1        
 2        
 3        
 4        
 5        

 

 

1 аялдама – «Ғалымдар еліне саяхат».

Бұл аялдамада оқушыларға ғалымдар: Г.Ом, А.Ампер, Вольта Алессандро, Дж.Джоульдің суреттері жасырылады. Әр топ өздеріне түскен ғалымның өмірбаянына, шығармашылығына, электр тарауына қандай еңбегі сіңгенін атап өтуі керек.

 

2 аялдама – «Физикалық шамалар».

Карточкадағы жасырылған физикалық шамаға толық мағлұмат беру, олардың өлшем бірлігі, оларды есептеу формуласы.

 

3 аялдама – «Тапқырлар».

Гүл күлтешелеріне жасырылған физикалық шаманы, формуланы тауып  толықтырулары керек.

ІІІ аялдама. «Тапқырлар» — аялдамасында оқушылар гүл күлтешесіне жасырылған физикалық формулаларды табулары керек.

 

1 топтың тапсырмасы:    1.  I = U /              2.  = I U Δt

2 топтың тапсырмасы:    1.  = A / t              2.  Q  =   R Δt

3 топтың тапсырмасы:    1. I = / Δt             2.  R = l / S

4 топтың тапсырмасы:    1. = I R                2.  A =  U2 /

 

 

4 аялдама – «Шебер қолдар».

Әр топ берілген приболар арқылы эксперименттік тапсырмалар орындаулары қажет.

 

5 аялдама – «Зиялылар».

Топтар кроссворд шешуден жарысады.

 

6 аялдама – «Кім жылдам».

Әр топқа электр тізбегі кескіні таратылады. Осы тізбектегі қателікті табулары қажет.

 

7 аялдама – «Жүзден жүйрік».

Бұл аялдамада оқушыларға электр тарауына байланысты есептер беріледі.

 

Мұғалім сабақтың мақсатымен қысқаша түрде таныстырып кетеді. Топ мүшелерін жарыстың шартымен таныстырып өтеді. Оқушылар топпен жұмыс жасайды. Сондықтан топтың жеңісі әр мүшенің дайындығына байланысты, яғни топ мүшелеріне үлкен жауапкершілік артады.

Әр аялдамадағы тапсырмалардың орындалуына байланысты топтар бағаланып отырылады. Дұрыс жауап берген топ мүшелеріне арнайы белгішелер беріліп отырады.

Топ басшылары берілген  бағыттама парағына жеке мүшелерінің жетістіктерін белгілеп отырады.

Барлық аялдамалардың қорытындысы бойынша жоғарғы нәтиже көрсеткен топ жеңімпаз аталады. Сонымен қатар аса белсенділік танытқан басқа  топ мүшелері де бағаланады.

 

                                                «Ғалымдар еліне саяхат»

Бұл аялдамада әр топтан бір-бір қатысушы шығып  «жасырылған» ғалымның өмір жолына, шығармашылығына тоқталады. Қарсы топтар қосымша сұрақ қоюларына болады, егер сұраққа жауап берілмесе онда сол топтың басқа мүшесіне жауап беруіне болады. Егер жауап қанағаттанарлық болмаса, онда ұпай дұрыс жауап берген қарсы топқа беріледі.

 

                                                «Физикалық шамалар»

Топтар өздеріне түскен физикалық шамалардың тізбектегі орнына, қай физикалық шаманы сипаттайтынына, оның анықтамасына, формуласына, басқа физикалық шамалармен байланысына, оның өлшем бірлігіне толық сипаттама берулері керек.

 

                                                «Тапқырлар»

Гүл формасында жасалынған түрлі-түсті күлтешелерге тарауға байланысты физикалық шамалар, формулалар, өлшем бірліктер жасырылады. Берілген бос орынды қажетті жауаппен толықтыру.

 

                                            «Шебер қолдар»

Әр топ берілген заттардан тізбектер құрастыруы керек. Тізбек құрастырудан бұрын ол тізбектің сызбасы жасалынып көрсетілінеді.

 

«Зиялылар»

Топтар бірігіп кроссворд шешуден жарысады. Қай топ  кроссворд шешуде көп жауап берсе сол топқа көп  ұпай беріледі.

 

                                              «Қатесін тап»

Бұл аялдамада оқушылардың аңғарымпаздығы бағаланады.

 

                                               «Жүзден жүйрік»

Әр топтың басшысы есеп шығарудан жарысады. Егер есеп шығаруда қателіктер болып жатса басқа  мүшелер көмектесулеріне болады.

 

Сабақтың соңын мұғалім қорытындылайды.