Жылу процестеріне есептер шығару.

140

 

Сабақтың тақырыбы: Жылу процестеріне есептер шығару.
Сілтеме: Оқулық 8-сынып, нұсқаулық:  СТО, (43-45 бет)  Блум таксономиясы (45-80 бет),  Диалог (98-102бет), Ынтымақтастық және топтағы бірлескен жұмыс   (78-80 бет).
Жалпы мақсаты: Білу: Жылу процестерін ажырата білу.

Түсіну: Жылу берілу кезінде ішкі энергияның өзгеруін, жылу мөлшерінің қандай физикалық шамаларға қалай тіуелділігін түсіну

Қолдану: Теориялық білімдерін есеп шығаруда, тұрмыста, техникада, күнделікті қажеттілікке қолдану.

Талдау: Есеп шығару кезінде талдау жасау, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту.

Жинақтау: «Жылу процестері» тақырыптары  бойынша білімдерін жинақтау .

Бағалау:  Ішкі дәлелдемелер тұрғысынан қорытынды жасау.

Негізгі идеялар:   Сыни тұрғысынан ойлау қабілеттерін арттыру.

Топпен жұмыс істеуін дағдыландыру.

Танымдық белсенділігін арттыру.

Акт-ны

Көрнекі құралдар: Компьютер, интерактивті такта, плакат,  А-3 қағазы, маркерлер, карточкалар,
Үйге тапсырма: §§9-14,
Жаттығулар: Мұғалімнің   іс-әрекеті Оқушының   іс-әрекеті Әдістер Бағалау  түрі Оқу нәтижесі
Ұйымдастыру 1.      «Шаттық шеңберін» құру 1-мин

2.      Сынып оқушыларын  процесс атаулары арқылы  топқа бөлу — 1 мин.

3.      Топ ережесін қайталау

4.      Топ спикерін тандап, бағалау парағы таратылады-2 мин.

1.      «Шаттық шеңберін» құру арқылы оқушылар бір-біріне деген ықыластары мен тілектерін білдіреді.

2.      Оқушылары  бес топқа  бөлінеді.

3.      Топ ережесін қайталайды.

4.      Спикер бағалайды

 

.

Бі-біріне тілек айтады,  топқа бөлінеді, топ ережелерін қайталайды,. Спикер топ мүшелерін бағалайды
Білу  «Не біліп келдім…»  өткен тақырыптарды қайталау. – 3 мин. Кесте толтырады.

 

СТО Блум таксономиясының  білу деңгейі, ОүБ

Топпен жұмыс.

Диалогтік оқыту, СТО, АКТ, Топпен жұмыс.

(топта оқушылар бір — бірін бағалайды, мұғалім топты бағалайды) Бірін бірі- бағалайды Жылу процестерінің анықтамаларын, өлшем бірліктерін, есептеу формулаларын қайталайды, кесте толтырады,
Тұсіну  «Кім жылдам» арқылы- 3 мин.

 

 

 

Топ мүшелері (Денені қыздыпрғанда  немесе суытқанда шығындалатын немесе қабылданатын жылу мөлшерін анықтайтын, Отынның жану энергиясы, 1 кг затты балқытуға қажет жылу мөлшері, Сұйықты буландыруға қажетті жылу мөлшерін анықтайтын формула) А3 форматта  бір бірден мен белгілеген уақытта сағат тілінің бағытымен (сол жақтан оңға қарай) формулаларды жазады. СТО Блум таксономиясының  түсіну деңгейі,  топпен жұмыс.     ОүБ

 

Өзін-өзі,  бірін-бірі бағалау Тақырыпты түсінеді, формуларды жазады
Қолдану «КІм жүйрік»  атты  ойын деңгейлік есептерді береді  – 20 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activote  бағдарламмасында тест тапсырмасын береді

Есептерді  шығарады:

№ 1. Массасы 1, 5 т кірпіштен жасалған пешті 100С –тан 200С – қа жылыту үшін қанша жылу мөлшері қажет?.

№ 2. Массасы 3 кг оқ дәрі жанғанда 11400 кДж энергия бөлінген, Оқ дәрінің меншікті жану жылуын есептеңдер.

№3. Температурасы 570 С массасы 200 г сынапты буға айналдыру ұшін қанша жылу мөлшері жұмысалады.

№4. Бастапқы температурасы  270С массасы 1 кг қорғасын кесегін балқыту үшін қандай жылу мөлшері қажет?

№5. 210 кг алюмийді 96 0С-қа қыздыру үшін 9,1 кДж қажет. Алюмидің меншікті жылу сыйымдалаған есептеп шығарыңдар.

Тест орындайды.

1. 0˚С температурада мұз ериді.Осы кезде энергия:

А)* Жұтылады  В) Бөлінеді     С) жұтылмайды және бөлінбейді

2. Булану кезінде сұйық суиды,себебі:

А)* бөлшектер сұйықтан жоғары кинетикалық энергиямен шығады

В)сұйықтын массасы азаяды

С)сұйықтан ең жеңіл бөлшектре шығады

3.Массасы 1 кг зат толық жанғанда бөлінетін жылу мөлшерін анықтайтын шама:

А)меншікті булану жылуы         В) *меншікті жану жылуы С)меншікті балқу жылуы

4. Сұйықтың қайнау температурасы сыртқы қысымға қалай тәуелділігін анықта:

А)тәуелді емес

В)қысым артқан сайын қайнау температурасы төмендейді

С)*қысым артқан сайын қайнау температурасы да артады)

5. Бөлме температурасы  20 0 болса, абсалюттік Кельвин шкаласы бойынша мәні-

А.393К В.20 К С.*293 К

6.Бұлтта су буы кристалға айналады.Бұл процестің нәтижесінде  ауа:

А)суиды  в)*қызады С)температурасы өзгермейді

7. Қайнау кезінде сұйық толық буланып болғанша температура

А.Анықталмайды. В. Төмендейді . С.* өзгермейді

Тест критериі:

100 -85 % —  «5»

65 -85 % —  «4»

50 -65 % —  «3»

0—50% —  «2»

 Бір оқушы өзінің шығарған есебін оқиды, Блум таксономиясының  қолану деңгейі,  ОүБ

диалаогтық, жұптық жұмыс

Өзіндік бағалау, Алған білімдерін практикада қоладнып еспетер шығара біледі, тестік тапсырмаларды орындайды.
Талдау  Логикалық есептерді береді, талдайды. 1.      Сынап қандай температурада кристалға айналады?

2.      Булану кезінде ішкі энергия өзгереді ма? Неге?

3.      Өзенге шомылып шыққан адамның ыстық күннің өзінде тонатыны неліктен?

4.      Неге темір пеш кірпіш пешке қарағанда бөлмені тез жылытады, және тез суиды?

5.      БІр тал сереңкемен  ағаш жаңқасын тез тұтандыруға болады, ал үлкен кесекті тұтандыруға болмайды?

Блум таксономиясының талдау деңгейі,  диалаогтық, Өзін-өзі бағалау, Алған білімдерін практикада қолданады, логикалық ойлау қабілеттері дамиды, физикалық тілде сөйлеу қабілеттері артады.
Жинақтау Мозайка әдісін қолданып үш сұрақ құрастырады, басқа топтың сұрағына жауап береді. Әр-бір топ мүшелері  3 сұрақтан құрастырады. Сұрақтар алмастырылып  басқа топқа беріледі. Топтар сұрақтарға жауап береді. ОүБ,  көшбасшылық,  Блум таксономиясының  жинақтау деңгейі,  диалаогтық, Бірін-бірі бағалау, өзін-өзі бағалау. Салыстырады, сұрақтарға жауап береді, топта жұмыс істеуге дағдыланады,
Бағалау. Екі жұлдыз, бір тілек жазады Блум таксономиясының  бағалау деңгейі, Екі жұлдыз, бір тілек жазады Екі жұлдыз, бір тілек жазады (Оқушылар өз ойларын жазып стикерге береді, ол тақтаға іледі)