Спирттердің жеке өкілдері олардың қолданылуы

141

Сабақтың тақырыбы: Спирттердің  жеке өкілдері олардың қолданылуы

 Сабақтың мақсаты:  СТО технологияларын пайдалана отырып, оқушының органикалық

заттар туралы ой-санасының дамуына мүмкіндік жасау, ойлау қабілетін

арттырып, өз бетінше жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру, іскерлігін дамыту

Сабақтың білім беру міндеті: Оганикалық заттар туралы білік дағдыларын тиянақтау,

                      Метил, этил спирттерінің физикалық қасиеттерін сипаттау . Қолданылуы

тұрмыстағы, өнеркәсіптегі және адам организмі үшін маңызы мен зиянын

ұғындыру.

Сабақтың тәрбиелік міндеті: топпен бірлесе жұмыс істеу және өз мүмкіндігін ортаға салу, өзін

және өзгені бағалай білу дағдысын қалыптастыра отырып, белсенді іс әрекетке,

еңбекқорлыққа, экономикалық және экологиялық көзқарасқа тәрбиелеу .

Сабақтың дамытушылық міндеті :  Оқулықтың мәтінімен берілген жоспар бойынша өз

бетінше кесте толтыру, сызба-нұсқа құрып, ауызша сипаттама жасауға дағды

қалыптастыру Қосымша материалдар арқылы интеллектуалды деңгейін көтеріп,

оқушының пәнге  қызығушылығын арттыру, тілін дамыту.

Сабақтың түрі :  аралас сабақ

Сабақтың тегі:  жаңа сабақ

Сабақтың әдісі: сын тұрғысынан ойлау, проблемалық

Сабақтың тәсілі. : жалпы класпен, топпен

Көрнекіліктер, құрал-жабдықтар:  графопроектор, үлестірмелер,  этил спирті, темір тор

 

Сабақтың барысы:  І. Ұйымдастыру

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру

ІІІ. Жаңа тақырыпты меңгерту

ІҮ. Сергіту ойыны

Ү. Жаттығу есептер шығару

ҮІ. Сабақты бекіту

ҮІІ. Үйге тапсырма

ҮІІІ.Бағалау

 

  1. Оқушыларды топқа бөлу.
  2. Бағалау парағын толтыру әдісін айтып өту

 

ІІ.Үй тапсырмасын тексеру  «Тапсырманы таңдап ал»

 

                                                     І – тапсырма «Үш артық қосылысты табыңыз, қалған заттың атын       

                                                                                атаңыз»

 

І — топ                                             II — топ                                                     III — топ

 

1.CH3 – CH3                                             1.CH2 = CH2                                        1. CH2 = C = CH2

2.CH3 – CH2 – CH3                            2.CH3 – CH = CH2                                  2. CH3 – OH

3.CH3 – CH2 – OH                   3.CH3 – CH = CH – CH3                    3.  CH2 = CH- CH = CH2  

4.CH3 – CH2 – CH2 – CH3          4.CH3 – CH2 – CH2 – OH              4.  CH3 – CH = C = CH –CH3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             II – тапсырма   Реакцияны бейнелеп, түсіндіріңіз    «Пантомима»

 

І – топ                                                       II — топ                                                          II —  топ

 

1.CH3 OH + Na =                               C2 H5 OH + HBr =                                  CH3 – CH2 –OH ——

2.CH OH + HO C – CH =                  CH OH + HO CH =                               CH-CH-OH + CuO =

 

                                    ІІІ – тапсырма   «Дұрыс жауапты таңда»

 

Графопроектордан  сұрақтар және олардың жауаптары көрсетіледі

 

Сұрақтар:                                                                               Жауабы:

 

І. Спирттер қалай жіктеледі?                                            1.альдегид, карбон қышқылы

2.Спирттер дегеніміз не?                                                   2.сірке қышқылының этил эфирі

3.Спирттердің жалпы формуласы ?                                 3.спирт молекуласынан су молекуласының

бөлінуі

4.Дегидратация реакциясы дегеніміз не?                        4. Сп Н2п + 1 ОН

5.Оттекті органикалық қосылыстардың құрамына        5. мыс оксидімен тотығып, альдегид түзуі

қандай элементтер кіреді ?                                                және  мыс оксидінің қызыл түске өзгеруі

6.Этил спирті мен сірке қышқылы әрекеттескенде        6.көмірсутек радикалымен байланысқан

қандай күрделі зат түзіледі?                                                гидроксотобы бар органикалық заттар

7.Спирттерге тән сапалық реакция қандай?                    7.оттекті, оттексіз және қаныққан,

қанықпаған

  1. Спирттерді тотықтырғанда қандай заттар 8. көміртек, оттек, сутек

түзіледі?

 

 

     ІІІ. Жаңа тақырыпты меңгерту

 

  1. Ой шақыру

Үш оқушы тақтаға шығып кестені толтырады

 

 Қаныққан көмірсутектер Радикалдар

 

Бір атомды қаныққан

спиртттер

     
     

   

 

  1. Б БҮ кестесін толтыру

 

         Білемін       Білгім келеді            Үйрендім
   Формуласы, аты.

Сұйық, түссіз, жанады, өзіне тән иісі бар, улы

     Алынуы

қолданылуы

пайдасы

зияны

 Метил, этил спиртттерінің химиялық формуласы, қасиеттері, алыну әдістері,маңызы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 3Мағынаны ашу     Оқулық пен және мәтінмен жұмыс
  1.              1. Метил спиртінің қасиеттері

2.. Метил спиртінің алынуы

— ағашты құрғақ айдау арқылы алға

— жоғарғы температурада , катализатор қатысында

СО2  + 3Н2  —— СН3 ОН  +  Н2 О

— өнеркәсіпте синтез газынан  ( көміртек оксиді мен сутек қоспасы)

СО  + 2 Н2 ——СН3 ОН

  1. «Метанол» кілт сөзіне ассосация құру (қолданылуы )

5.Этил спиртінің қасиеттері

  1. Этил спиртінің алынуы

-целлюлозаны гидролиздеу

5 Н 10О5)п   +  Н2 О —— С2 Н5 ОН

 

  • жемістерді (глюкозаны) ашыту

С6 Н12 О6    ——    С2 Н5 О Н       +  С О2

  1.  «Этанол» кілт сөзіне ассосация құру  ( қолданылуы )

 

ІҮ.  Сергіту  ойыны 

                                                      №1 ойын « Тор көзге спирт толтыру»

Екі топтан  2 оқушы шығып жарысады

Ойын шарты     10 дана   — (Н)         10 дана    —  (С) ,  10 дана  (О) нұсқасы берілген

 

Кім әрі дұрыс, әрі жылдам  торға спирт толтыра алады?

 

                                       №2 ойын   «Тормен спирт әкелу»

Қолымызда металдан тоқылған тор бар. Осы тормен спиртті төкпей, жылдам

әкелу керек.   Қалай әкелуге болады?

 

      Ү.  «Байқап қал»  Жаттығу есептер шығару

Есептердің шығарылу жолы  графопроектордан  1 минуттай көрсетіледі

Оқушылар парақта жазылған тапсырма бойынша есеп шығарады

      ҮІ. Спирттің пайдасы мен зияны тақырыбына даудамай

Екі топ үйден дайындап келген қосымша материалдары бойынша ( І топ спирттің зиянын

ІІ-топ спирттің пайдасы)

туралы өз ойларын айтып , қорғайды.

       ҮІІІ. ББҮ кестесіне қайтып оралу («үйрендім бағанын толтыру)

       ІХ. Үйге тапсырма        8(жаттығу) 167-169 бет 

 

        Х.   Бағалау