Элементтердің валенттілігі бойынша химиялық қосылыстардың формулаларын құру

179

 

Тақырыбы : Элементтердің валенттілігі бойынша химиялық қосылыстардың формулаларын құру
 

Мақсаты:

Элементтердің валенттіліктері бойынша химиялық қосылыстардың формулаларын құрастыра білуге үйрету топты
Сабақтың түрі : Аралас сабақ
 

Сабақта қолданылған модульдер:

-Сыни тұрғыдан ойлау,

-АКТ  ,

— Білім беру мен білім алудағы жаңа тәсілдер,

— Білім беру үшін бағалау және оқытуды бағалау,

-Білім берудегі көшбасшылық

Әдіс-тәсілдер: топтық жұмыс, бірін -бірі бағалау, сұрақ жауап, диалогтік әдіс, тірек-сызба слайдпен жұмыс, «Ойлан, тап!»
Күтілетін нәтижелері: -химиялық элементтердің валенттілігін қойып, формула құруды үйренеді

-іштей бір-бірінен қалмауға тырысады;

-тапсырманың күрделену деңгейіне сәйкес  оқушының ойлау қабіліеті артады;

өзара білім алмасады, ізденеді, талдайды, салыстырады, қорытынды жасайды.

 

 

Сабақтың барысы:

Сабақтың кезеңдері Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Бағалау Ресурстар
Ұйымдастыру

 3 мин

Сәлемдесу. Оқушыларды элементтерді таңдауына байланысты топқа бөледі         І валентті элементтерді бірінші топқа, ІІ валентті элементтерді екінші топқа, ауыспалы валентті элементтерді үшінші топқа отырғызу Сәлемдеседі,

І, ІІ, ІІІ валентті элементтерді таңдауына байланысты топқа бөлінеді, әр топ өз бақылаушыларын сайлайды

Білу

 

 

8 мин

Валенттілік бойынша химиялық формула құрудың заңдылықтарын электронды оқулық арқылы түсіндіріп,  тапсырма беру

 

 

Материалды оқып, кестені толтыру:

Мына Fe, P, S, Na, Mg, Al, H, Cl, Si , O, Ba, Ca, Si элементтердің валенттілігіне сәйкес жіктеп жазыңдар:

Валенттілігі тұрақты элементтер Валенттілігі ауыспалы

элементтер

I II және IV

 

II I, III, V, VII

 

III III және  V

 

 

тапсырманы

3 топ ішінде орындайды.

 

Топтық бағалау. Электронды оқулық.

 

Ес картасы

Түсіну

 

6  мин

«Ойлан тап» тапсырмасының шартын түсіндіріп, бағалаудың критериларын қою

 

 Бағалау критерилары:          1.валенттіліктің дұрыс қойылуы,    2.формуланың дұрыс құрылуы

Тапсырманы нақты орындауға кірісіп өзара талдау жасайды.

Ойлан тап»

Химиялық қосылыстардың құрамындағы атомдар санына сәйкес элементтердің валенттілігін қойыңдар:

І топқа:  CІ2 O        CІ2O5        SO3          PH3

ІІ топқа:   K2O     BaO            HCІ             FeCІ3

ІІІ топқа:  FeCІ3   CuO           B2O3           ZnCІ2                                            

Өзара бағалау Кесте «химиялық элемент тердің валентті лігі»
Қолдану

 

 

11мин

«Кім жылдам?» тапсырмасының шартын түсіндіру, топтың жұмысын бақылау.

«Кім жылдам?»

Төмендегі химиялық қосылыстардың құрамындағы атомдардың валенттілігін қойып, валенттіліктеріне сәйкес ортақ еселігін тауып атомдардың индекстерін қойыңдар:

І топқа: CH   CO  AIO   SO   CIO   КО

ІІ топқа:  PO  NaO  HO   HS   SO     НCI

ІІІ топқа:CH    PO  SO   CIO  МgСІ  SiH

Критерийлері:

1. валенттіліктің дұрыс қойылуы 2. формуланың дұрыс жылдамдық

Топ мүшелері химиялық формула құру, валенттілікті қою, ортақ еселігін табу, оған сәйкес келетін индекстерді жазу үлгісін қолдана отырып формулаларды флипчартқа түсіріп ,ортақ еселігін тауып, формулаларды құрастырады, оны бір -біріне түсіндіреді Формативті және жиынтық бағалау  

 

 

 

 

 

 

 

Периодтық кесте

Анализ

 

 

Синез

 

 

10 мин

«Ой толғау» оқушылардың тақырыпты толық меңгергенін бақылау мақсатында молекулалардың моделдерін құрастыруға тапсырмалар:

І топ тапсырмасы:АІ2Oмолекуласының моделін құрастыру

ІІ топ тапсырмасы:NH3 молекуласының моделін құрастыру

ІІІ топ тапсырмасы: FeCІмолекуласының моделін құрастыру

 

Бағалау критерийлерын окушылардың өздері құрастырады:

1.модельдердің  дұрыс құрастырылуы

2 формуланың қалай  құрылғандығын түсіндіру

3.»Ес картасы» түсіндіру  шеберлігі

Топ мүшелері молекулалардың моделдерін құрастырады, қалай құрастырғанын түсіндіреді, құрастырған формуланы ес картасына  жазып қорғайды.

 

 

Топтық бағалау

 

Молекула лардың моделдері

Ес картасы

 

Үйге  тапсырма

Элементтердің валенттілігі бойынша химиялық қосылыстардың формулаларын құру Әр оқушы Менделеев таблицасын қолдана отырып, өз ойынан формулалар құрастыру
Қорытын ды

  4 мин

Білемін, үйрендім,

білгім келеді кестесін тарату

Оқушыларға стикер тарату ,

 

 

Кестені толтыру,

стикерге рефлексия жазу

өзін-өзі бағалау Бағалау парағы

 

 

 

 

 

 

 

Бағалау парағы    _______________________

Тапсырма 1. Сен білесің бе? 2. Ойлан тап 3. Кім жылдам? 4. Ой қозғау Қорытынды баға
1 оқушы
2 оқушы
3 оқушы
4 оқушы
5 оқушы

 

 

 

 

 

 

Бағалау парағы    ____________________

Тапсырма 1. Сен білесің бе? 2. Ойлан тап 3. Кім жылдам? 4. Ой қозғау Қорытынды баға
1 оқушы
2 оқушы
3 оқушы
4 оқушы
5 оқушы

 

 

 

 

 

 

Бағалау парағы            2,3,4,5 ұпай бойынша жүргізіледі

Бағалау критерийлері Іоқушы

 

ІІ оқушы ІІІ оқушы ІVоқушы
1 Білуі        
2 Түсінуі        
3 Сөйлеу шеберлігі        
4 Топтағы ынтымақтастық        
5 барлығы        
6 Қорытынды баға        

Өзара  бағалау.           Жауабы: 20-18 — «5»      17-15-  «4»        14-12- «3»

Бағалау парағы    _______________________

Тапсырма Білу

Сұрақ-жауап

  Түсіну

Тапсырмалардайындау

Талдау

Моделдерді құрастыру

Жинақтау

 

Бағалау
       1 оқушы

 

2 оқушы

 

     3 оқушы

 

     4 оқушы

 

5 оқушы