Жай және күрделі заттар. Салыстырмалы атомдық масса. Салыстырмалы молекулалық масса.

124
Химия пәні мұғалімі: Зекерина Шынаргүл Саматқызы
Сабақтың тақырыбы: Жай және күрделі заттар. Салыстырмалы атомдық масса. Салыстырмалы молекулалық масса.
Сілтеме:  Мұғалімге арналған  нұсқаулық екінші (негізгі) деңгей 41-бет, 79-бет, 98-бет.  Жалпы білім беретін мектептің 8-сыныбына арналған оқулық «Мектеп» 2010 ж.  Электрондық  оқулық. 8сынып, interneturok.ru /ru/ school/chemistry/ 8-klass
Жалпы мақсаты: Жай және күрделі заттар туралы түсінік қалыптастыра отырып, салыстырмалы атомдық массаны және салыстырмалы молекулалық массаны есептеуге үйрету.
Негізгі мақсаттар: —         бірлескен топпен жұмыс істеуге дағдыландыру;

—         жас ерекшеліктерін ескере отырып, білімді өмірде қолдана білуге, ойларын жүйелеп, қорытындылауға үйрету;

—         оқушылардың белсенділігі мен ынтасын арттыру;

—         топпен жұмыс кезінде оқушылар арасында ұйымшылдық пен сыйласымдықты ояту;

—         ойын еркін жеткізуге үйрету;

—         сыни тұрғыдан ойлауға үйрету.

Оқыту нәтижесі: Жай және күрделі заттарды ажырата білуге және әрбір химиялық элементтің салыстырмалы атомдық массасын есептеуге дағдыландыру. Сонымен қатар күрделі заттардың салыстырмалы атомдық массасын есептеуге дағдыландыру арқылы сыни ой пікірлерін қалыптастыру және дамыту.
Оқыту

әдістері мен тәсілдері:

Өзіндік жұмыс, сын тұрғысынан ойлау, оқыту үшін бағалау, АКТ-ны қолдану, дарынды балалармен жұмыс, жұптық жұмыс, топтық жұмыс (диалог, бірлескен сұхбат, пікірлесу), сұрақ-жауап, Венн диаграммасы, «Білімінді сыны» кестесі,түйнек әдісі.
Оқудың ресурстары: Интерактивті тақта, слайдтар, маркерлер, стикерлер, бағалау парағы,  үлестірме-қағаздар, Д.И. Менделеевтің периодтық жүйесі.
Тапсырмалар Оқушының іс-әрекеті

 

Уақыт
Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу, сынып оқушыларын түгендеу. 1 минут
Жұптастыру. Химиялық элементтердің таңбалары бойынша Жұптасады.

1-жұп: AI, Au, Si

2-жұп: Ba, B, Zn

3-жұп: Br, Hg

4-жұп: C, CI

5-жұп: Ca, Cu

6-жұп: F, Fe

7-жұп: J, K

8-жұп: Mg, Mn

9-жұп: N, P

10-жұп: Pb, S

Жұптасқан соң әрбір жұптың есімдері жазылып, бағалау парағында бағалану жүргізіледі.

Жұптар (Есімдері жазылады) Тапсырма Жалпы ұрайы

 ұ

Бағасы
Үй тап/сы

10-12 ұпай

Аr

5  ұпай

Mr

8-10 ұпай

1-жұп:          
2-жұп:          
3-жұп:          
4-жұп:          
5-жұп:          
6-жұп:          
7-жұп:          
8-жұп:          
9-жұп:          
10-жұп:          

        27-24- «5»;     23-15 –«4»;     14-6- «3»;     6-0 «2»

2 мин
Психология-лық ахуал Оқушылар «Айна» ойының ойнап,  бір-біріне бойларындағы жақсы қасиеттерін айтады. Бұл балалардың жақсы көңіл-күйде болып, сабақты жақсы меңгеруіне әсер етеді. 2 минут
Үй тапсырмасын тексеру. Жұптық жұмыс. «Білімінді сына» кестесі, Венн диаграммасы,түйнек әдісі.

АКТ-ны қолдану.

1-жұп: Химиялық элементтің  шығу тарихына түйнек әдісі арқылы сипаттама бер.

2- жұп: Венн диаграмасы арқылы металдар мен бейметалдарға сипаттама бер.

Төмендегі жұптар «Білімінді сына» кестесін толтырыңыздар:

«Білімінді сына» кестесі

Химия-лық элемент-тің таңбасы Қазақ-ша атауы Салыстырма-лы атомдық массасы (Аr) Оқылуы Латынша атауы
         
         
         

3- жұп: AI, Au, Ba

4- жұп: B, Br, Hg

5- жұп:C, CI, Ca

6- жұп: Cu, F,Fe

7- жұп: J, K, Mg

8- жұп: Mn, N, H

9-жұп: P,Pb, S

10-жұп: Si, Zn,O

5 минут
Қызығушылықтарын ояту.
Миға шабул (сұрақтар). —                    Заттар нешеге топтасыды ?

—                    Мына атомдардан құрылған модельдер нені көрсетеді ?

—                     Химиялық элементтердің саластырмалы атомдық массалары қалай анықталған?

—         Массалық атом бірлігі түсінігі нені білдіреді ?

—         Элементтердің атомдық массасы қандай шамамен анықталады ?

3 минут
Мағынаны ажырату (ой  шақыру)
Жаңа сабақ. Ақпарлама (презентация)  Жаңа тақырып бойынша алған мәліметтерді дәптерлеріне жазып алады.

 

15 минут
1-тапсырма. Топтық жұмыс Химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық массаларын (Аr )  немесе массалық атом бірліктерін (м.а. б.) алдарыңызда берілген атомдық массаларын қолдана отырып, есептеңіздер.

1-топ: AI, Au, Ba, B, Br, Hg

2-топ: C, CI, Ca, Cu, F, Fe

3-топ: J, K, Mg, Mn, N,

4-топ:  P, Pb, S, Si, Zn

10 минут
Сергіту сәті «Қаражорға»  биі 2 минут
2-тапсырма. Топтық жұмыс Төмендегі заттардың салыстырмалы молекулалық  массаларын (Мr) есепте:

1-топ: Вr2 — бромның , Na2CO3-натрий карбонаты

2-топ: N2 -азоттың, CaCI2 -кальций хлоридінің,

3-топ: F2-фтордың,   K2SO4 – калий сульфатының,

4-топ:  CI2-хлордың, PbSiO3— қорғасын силикатының

10 минут
Ой толғаныс. Оқуды қорытындылауы.
3-тапсырма Үлестірме-қағазда әрбір топтың тапсырманың берілуі.

Химиялық элементтердің салыстырмалы  атомдық массаларын (Аr )  немесе массалық атом бірліктерін (м.а. б.) алдарыңызда берілген атомдық массаларын қолдана отырып, есептеңіздер.

1-топ: AI, Au, Ba, B, Br, Hg

ma(AI)=44,82*10-27

ma(Au)=327,02*10-27

ma(Ba)=227,42*10-27

ma(B)=18,26*10-27

ma(Br)=132,8*10-27

ma(Hg)=333,7*10-27

Химиялық элементтердің салыстырмалы  атомдық массаларын (Аr )  немесе массалық атом бірліктерін (м.а. б.) алдарыңызда берілген атомдық массаларын қолдана отырып, есептеңіздер.

2-топ: C, CI, Ca, Cu, F, Fe

ma(C)=19,92*10-27

ma(CI)=58,93*10-27

ma(Ca)=66,4*10-27

ma(Cu)=106,24*10-27

ma(F)=31,54*10-27

ma(Fe)=92,96*10-27

Химиялық элементтердің салыстырмалы  атомдық массаларын (Аr )  немесе массалық атом бірліктерін (м.а. б.) алдарыңызда берілген атомдық массаларын қолдана отырып, есептеңіздер.

3-топ: J, K, Mg, Mn, N,

ma(J)=210,82*10-27

ma(K)=64,74*10-27

ma(Mg)=39,84*10-27

ma(Mn)=91,3*10-27

ma(N)=23,24*10-27

Химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық массаларын (Аr )  немесе массалық атом бірліктерін (м.а. б.) алдарыңызда берілген атомдық массаларын қолдана отырып, есептеңіздер.

4-топ:  P, Pb, S, Si, Zn

ma(P)=51,46*10-27

ma(Pb)=208,66*10-27

ma(S)=53,12*10-27

ma(Si)=46,48*10-27

ma(Zn)=107,9*10-27

5 минут
Бағалау Топ басшыларының бағалау парағында бағалау. Мұғалімнің бағасы. 2 минут
Үйге тапсырма Оқулықтан  9 параграф № 7-10 тапсырма.  Ой қозғау: NaHCO3 – ас содасының, KMnO4 – марганцовка (калий перманганаты ). 1 минут
Рефлексия «Бағдаршам» секторларына стикер арқылы  сабақтан алған әсерлерін жазады. 2 минут