Нөлдермен аяқталатын сандарды жазбаша көбейту тәсілдері

159

                                Математика. Ашық сабақ. 4 сынып

Сабақтың тақырыбы: Нөлдермен аяқталатын сандарды жазбаша көбейту тәсілдері. 91 бет.

Сабақтың мақсаты: Нөлдермен аяқталатын сандарды жазбаша көбейтуге үйренеді. Оқушылар жазбаша есептеу дағдыларын  жетілдіреді. Ұйымшылдыққа тәрбиеленеді.

Сабақтың түрі: сабақ-саяхат

Сабақ типі: жаңа білім меңгеру

Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, талдау, жинақтау, әңгімелеу.

Көрнекілік: АКТ, Астананың суреттері, сандар, цифрлар.

Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі.  Оқушылардың назарын сабаққа аудару.

Шырылдады қоңырау,

Біз сабақты бастаймыз.

Партамызға отырып,

Өзара көз тастаймыз.

Табыс тілеп көзбенен –

Жаңа білім алуға

Алға қадам аттаймыз.

  1. Психологиялық дайындық:

Көп қызық бар әлемде,

Құштар бол сен білімге

Бізбен оқы, жалықпа

Білмегенді анықта.

  1. Бүгінгі сабақ ерекше өткелі отыр. Сабақ-саяхат. Астанаға барып, көрікті жерлерімен танысып келеміз. Алдымен 4 топқа бөлініп отырайық.

Бүгін сабақта нөлдермен аяқталатын сандарды жазбаша көбейтуге үйренеміз және тез санау дағдыларымызды жетілдіреміз.

  1. Саяхатты бастамас бұрын үй жұмысын тексеріп алайық. № 7 (90 бет)

Есеп: 1) 9 х 24 =216(сағ)           2) 216 : 4 =54 (сағ)

  1. Астанаға автобуспен барамыз. Ол үшін билет алу керек. Ендеше тақтадағы тапсырмаларды орындасақ, бәрімізге  билет  беріледі.

(Ауызша есеп)

23 х 200 = 4600              3500 : 50 = 70                 15 ғас= ………жыл

400 х 7 = 2800                18000 : 60 = 300             12050 г=……..кг……  г

5 х 800 = 4000                 9000 : 300 = 30               649001кг = ………т…….кг

 

4 тәул — …………сағ              а)Төртбұрыштың ұзындығы — ? см, ені – 7 см,

5900 мм — ………см               ауданы —   84 кв.см, периметр -? см

980 ц — …………т          б) Текшенің көлемін (V) табу:  а – 6 см, в – 5 см, с-3см

Жақсы орындадық.  Балалар,  Астана туралы не білесіңдер?

Астана — Қазақстан астанасы.

Бұл қаланың негізі 1830 жылы қаланған/ ол кезде Ақмола деп аталатын. Қазақ тілінен аударғанда «астана» деген мағынаны білдіретін Астананың қазіргі атауы 1998 жылы берілді.Қала Сарыарқаның солтүстігінде, Есіл өзенінің оң және сол жағалауында орналасқан. Тарихи тұрғыдан алсақ, Еуропа мен Азияны байланыстыратын мекен болып табылады. Астана – ең ірі көлік торабы, автомобиль, теміржол және әуе көлігінің орталығы.

  1. Ал кеттік балалар, бәріміз автобусқа мініп бірінші  «Бәйтерек» монументімен танысайық.

Бәйтерек – тәуелсіз Қазақстанның символы Астананың ең көрікті орны ғана емес, сонымен қатар жаңартылған Қазақстанның визиттік карточкасы болып табылады.Бұл монументті салу идеясын Нұрсұлтан Назарбаев ұсынған. Бәйтерек өз тарихи тамырын сақтаған, мықты тірегі бар және болашақ гүлденуге талпынған және тұтас әлемдік қауымдастық үшін Қазақстанның тәуелсіздік символы болып табылатын мемлекетті бейнелейді.«Бәйтерек» күн сайын әр түрлі жастағы және түрлі ұлт қонақтарын күтеді. Келушілер панорамалық лифттермен шыны «шарда» орналасқан ашық, кең залға көтеріледі.

  • Дәптерлермен жұмыс. Бүгінгі күнін жазу, көркем жазу.

45.236 …….

987.456………

– Бұл қандай сандар? – класс, разряд бойынша сипаттама  беру.

  • Жаңа сабақ :  Мұғалім тақтада көбейтуді түсіндіреді. (баған түрінде)
  • 230 х20= 2300 х 20=        230 х 2000=
  1. Енді балалар «Нұр-Астана » мешітімен танысайық.

2005 жылдың наурыз айында Астанада жалпы Қазақстанның жаңа көрікті ғимараты – «Нұр-Астана» мешіті салынды. Заманауи тұрғыда салынған үйлердің арасында айтарлықтай кездейсоқ, бірақ үйлесімді көрінеді. Мешіттің биіктігі 62 метрге жететін төрт мұнарасы бар. Күмбездері алтынмен жалатылған. Күмбезді ұстап тұрған сегіз тірек жай ғана ою-өрнекпен емес, ойып жазылған сүрелермен   шебер безендірілген. Ішіне кірсең, бір мезгілде 5 мың адам ғибадат қылатын үлкен зал құшағын жаяды. Екінші қабатта —  намаз оқуға және 2 мың әйелге арналған балкон бар. Мешіт аумағы шамамен  4000 ш.м. тең.

Қазір оқулықпен жұмыс . 91 бет № 3. Жазбаша орындау.

1 баған – 1 топ орындайды                               2 баған – 2 топ орындайды

3 топ – 3 топ орындайды                                  4 топ – 4 топ орындайды.

450х300=135000              180х700=126000               460х30=13800

147х2000=294000             6800х60= 408000            7410х60=  444600

530х90=47700

230х400=92000

Сергіту сәті:   Есептедік шаршадық

Орнымыздан тұрайық

Қимылдатып аяқты

Шапалақты ұрайық

Отырайық, тұрайық

Соқтығысып қалмайық

  1. Ал енді балалар, Бейбітшілік пен Келісім сарайына барайық.

Бейбітшілік пен Келісім сарайын  әлемнің сегізінші кереметі деп атайды. Оның  биіктігі және ені 62 м дұрыс пирамида пішінінде салынған.Ғимарат он бес метрлік жасанды үйінді үстіне орналасқан. Аты шулы мэтр, ағылшын сәулетшісі Норман Фостер өз жобасы үшін арнайы діни қалыпқа ұқсамайтын пішінді таңдаған.

Есеп шығару. № 5

а) 1 топ шығарады.  1)200 х 3=600(б)  2) 600 х 22=13200(б) Жауабы: …

ә) 2 топ шығарады      720 : 60 =12 м/с.    Жауабы:

б) 3 және 4 топ шығарады. 1) 50 – 10 =40(тр)     2) (50+40) :2 =45(тр). Ж/ы:….

  1. 9. Келесі Қазақ Елі монументі – Қазақстанның Тәуелсіздігін әспеттейтін, ұрпақ жалғасын айғақтайтын сәулет-мүсін кешені. Алаңның өзі 5 гектар, айналасындағы жер 11 гектар, монументтің биіктігі – 91 метр. Ол Қазақстанның дербес елге айналған 1991-ші жылды білдіреді. Тігінен тұрған бейнеде доңғалақ ойылып салынған – ол көшпенді халықтың нышаны. Жоғарғы белдеуінде ою нышаны айнала өрнектелген. Оның 4 жағы қалқан секілді. Монументтің ең негізгі бейнесі – ұшар биігіндегі Самұрық құс. Астыңғы жағы төрт тағаннан тұрады. Төртеуінің де өзіндік мәні-мазмұны бар. Бірінші Президент және халық, 2-ші -Қаһармандық, 3-ші -Жасампаздық және 4-ші — Болашақ. Кешеннің авторы – Президент Нұрсұлтан Назарбаев.

 

92 бет —  № 6  Өрнектердің мәнін табу.   (4 өрнектің мәнін табу). Тақтада оқушылар орындайды.

1 баған – 1 топ орындайды

2 баған – 2 топ  -/-/-

3 баған – 3, 4 топ  -/-/-

1900 —  317=1583                1500-582=918                   1500 – 582 =918

1900-964=936                     1200-524=676                   1500-725=775

1900-825=1075                    1200-672=528                   1500-924=576

1900-914=986                      1200-488=712                   1500-718=782

  1. Ал, енді балалар Президент резиденциясына барайық.

Президент резиденциясы  Есілдің сол жағалауында 2001 ж. қыркүйек айында салына бастады. Ғимараттың жалпы көлемі 36720 м2.  Ақ орданың ресми тұсаукесері 2004 ж. 24 желтоқсан күні өтті.  Ғимарат жер бетіндегі 5 және жер астындағы 2 қабаттан тұрады.  1-қабатта  салтанатты хол орналасқан. 2-қабатта қызметтік орынжайлар орналасқан. 3-қабатта киіз үйге ұқсатып жасалған, мәрмәр және гранит таспен өңделген Шығыс залы; сыйлықтар мен сенім грамоталарын тапсыру залы; екі жақты кездесулерге арналған “Алтын зал”; камин залы; қызметтік орынжайлар мен мәжіліс залдары орналасқан. 4-қабатта қызметтік орынжайлар мен мәжіліс залдары; Саммиттің Үлкен залы; кітапхана; кіші Шығыс залы орналасқан.

Енді  № 8 – шамалармен жұмыс. Өздік жұмыс .

1 баған – 1 топ орындайды, 2 баған – 2, 3 топ орындайды, 3 баған – 4 топ орындайды.

4.580 м = 458.000 см                          2.500 см= 250 дм= 25.000мм

257.036 см = 250.360 мм                   25км500м=25.500м=255.000дм

4.580 м = 4 км 580 м                         25.036см=250м 3дм 6см

 

10 кв.см= 1000кв.мм

6 кв.м= 60.000 кв.см=6.000.000кв.мм

56.000.000 кв.м=56 кв.км

 

  1. Логикалық тапсырмалар: Топтық жұмыс .

1 топ: Таяқшаның екі шеті бар. Бір шетін кескенде таяқшаның шеті нешеу болды? (екеу)

2 топ: Таяқшаның ұзындығы 4 см, ал қарындаштың ұзындығы 20 см. Қарындашпен 6 рет өлшеген үстелді таяқшамен неше рет өлшеу керек?

(30 рет)

3 топ: Бозторғайлар 9 болса, сарышымшықтардың олардан 3-і артық. Барлық құстардың үштен бір бөлігі ұшып кетті. Неше құс ұшып кетті? ( 7 құс)

4 топ: Тор ішінде 10 бас қырғауыл мен көжектер отыр. Олардың барлық аяқтарының саны 28. Қырғауыл -6 болса, көжектер нешеу? ( 4 көжек)

Осымен балалар, біз Астананың  кейбір көрікті жерлерімен таныстық, мәлімет алдық. – Қандай  тағы  көрікті жерлерін білесіңдер?

Бәйтерек (монументі)Абу-Даби ПлазаХалықаралық Астана ӘуежайыҚазақстан Орталық концерт залыАстана АренаАқ-ОрдаБейбітшілік пен келісім сарайыНазарбаев УниверситетiАлау (мұзайдыны сарайы)Қазмедиа орталығыТәуелсіздік СарайыХан ШатырӘзірет Сұлтан мешітіНұржол желек жолыАсыл тас (әкімшілік кешен) Қазақ елі (монумент)Атамекен (мұражай)

Қорытынды: — Бүгін  сабақта не үйрендік? – Не ұнады?

Үйге тапсырма:

Бағалау.

Сабақ мына жолдармен аяқталады:

Есептеуге жүйрік болсаң жасыңнан

Математикаға орын берсең басыңнан

Барлық ғылым соған үйір болады

Досың солар табылатын қасыңнан