Өз құқығыңды білгенің- дұрыс өмір сүргенің. (Сыныптан тыс жұмыс)
Өз құқығыңды білгенің- дұрыс өмір сүргенің.
(Сыныптан тыс жұмыс)
Мақсаты:
Оқушылардың құқықтық білімдерін тексере отырып,заң алдындағы жауапкершілікті арттыру,ұйымшылдық пен тәртіптің тиемді жолын сын сәтте таба білу арқылы жеңіске жету,алдына мақсат қоя білуге баулу;
Конституцияны,тағы басқа құқықтық нормативтік актілерді орындай,құрметтей білуге үйрету,адамгершілік,елжандылық,құқықтық сауаттылыққа тәрбиелеу;
Оқушылардың ойлау,тыңдау,сөйлеу мәдениетін дамыту,қабілеттерін шыңдау.
Ұйымдастыру кезеңі:
— оқушыларды екі топқа бөлу;
— әділқазылар алқасын тағайындау;
— сайыстың мақсаты мен мазмұнын таныстыру.
Негізгі бөлім.
Сайыс жоспары:
1)Таныстыру(топ аты,ұраны)
2)Үй тапсырмасы.
(Қазақстан Республикасының құқығын,еркіндігін,теңдігін білдіретін нышандар.Буклет жасау)
3)Заңды білу міндетің (сұрақ — жауап)
4)Шығармашылық жұмыс.(тақырыптар бойынша шағын баяндама жазу)
— Менің – Президентім.
— Ата заңым- айбыным.
— Менің елім –Қазақстан!
5)Адасқан әріптерді орналастыр.(мағынасын ашу)
6)Ой жалғау.
7)Білімді тиянақтау.
8)Білгенге маржан.
9)Қорытынды.
Заңды білу міндетің.
1-топқа сұрақтар:
1)Қ.Р-сы бойынша ең жоғарғы заңдық күші бар нормативтік актты атаңыз?
(Қ.Р Конституциясы)
2)Тәуелсіз Қазақстанның тұңгыш Конституциясы қашан қабылданды?
(1993ж. 28-қаңтар)
3)Қ.Р Мемлекеттік елтаңбасының авторлары?
(Шотаман Уәлиханов,Жандарбек Мәлібеков)
4)Қ.Р-ның Конституциясы бойынша Президент неше жылға сайланады?
(7 жыл)
5) «Қ.Р азаматтық туралы» заңы қашан қабылданды?
(1992 жыл 1-наурыз)
6) «Қ.Р Балалар құқықтары туралы заң» қай жылы күшіне енді?
(2002 жыл 8тамыз)
7)Қ.Р-дағы «Бала құқықтары» туралы заң неше бөлім,қанша тараудан тұрады?
(9 бөлім,98 бап)
8) «Жеті жарғыны» қабылдаған қазақ ханы кім?
(Тәуке хан)
9)Қылмыстық жауапкершілік басталатын жас шамасын атаңыз?
( 14-16жас)
10)Қ.Р тәуелсіздік күнін?
(1991 жыл 16 желтоқсан.)
2-топқа сұрақтар:
1)Қ.Р-ның төл теңгесі қашан қолданысқа енді?
(1993 жыл 15 қараша)
2)Бала құқықтары туралы конвенция қашан қабылданды?
(1989 жыл 20 қарашада БҰҰ-ның бас Ассамблясы қабылдады)
3)Қ.Р-ның жаңа әнұраны қашан қабылданды?
(2006 ж.6қаңтар)
4)Қ.Р Парламенті неше палатадан тұрады?
(2)
5)Қ.Р-ның Конституциясына толықтырулар мен өзгертулер соңғы рет қашан енгізілді?
(2011ж,ақпан)
6)Қ.Р-ның Конституциясы неше баптан,неше бөлімнен тұрады?
(9 бөлім,98 баптан)
7)Конституция латын тілінен аударғанда қандай мағынаны білдіреді?
(Құрылым,өкім)
8)Қ.Р-ның нышандары қашан қабылданды?
(1992 жыл 4 маусым)
9)Мемлекеттік тудың авторы кім?
(Ш.Ниязбеков)
10)Қ.Р-ның Конституциясы екінші рет қай жылы қабылданды?
(1995 жыл 30 тамыз)
Адасқан әріптерді орналастыр.
1-тапқа:
1)ЕКОНЮС – ЮНЕСКО- БҰҰ-ның білім,ғылым және мәдениет жөніндегі ұйым.
2)АТКРЕДИЯМО – ДЕМОКРАТИЯ- халық еркі немесе билігі.
3)ЕНТЕЗПРИДЕ – ПРЕЗИДЕНТ-мемлекет басшысы.
2-топқа:
1)АТТЛӨЖҰҚ – ТӨЛҚҰЖАТ – азаматтықты куәландыратын құжат.
2)ТУОНКСТИЯЦИ – КОНСТИТУЦИЯ – Ата Заңымыз.
3)РПЕАЛМАНТ – ПАРЛАМЕНТ – заң шығарушы орган.
Ой жалғау.
- топ:
1)Бір қазаға екі (жаза) жоқ..
2)Куәсіз істі күмән табар,куәлі істі (куә) табар.
3)Мен (ұрлық) қылған күні ай жарық болды.
4)Би екеу болса, (дау ) төртеу.
5)Ұрлық түбі (қорлық) .
6)Өтіріктің (құйрығы) – бір-ақ тұтам.
- топ:
1)Тақыр жерге су төксең тайғақ болар.
Жаманға (сырыңды) айтсаң айғақ болар.
2) (Әділ) істің арты игі.
3) Жолға шықсаң бес (қару) байлан.
4)Заңның (құрығы) – бәрінен ұзын.
5)У ішкен бір өледі, (ант ) ішкен мың өледі.
6) (Қолыңмен) істегенді – мойныңмен көтер.
Білімді тиянақтау.
- топ:
1 | Қ.Р заң шығару қызметін жүзеге асыратын жоғарғы орган.
| АХАЖ |
2 | Азаматтардың некесі тіркелетін орын.
| 14-16 |
3 | Адам баласының сайлау жасы.
| парламент |
4 | Адамның қылмыстық жауапкершілікке тартылатын жасы.
| референдум |
5 | Бүкілхалықтық дауыс беру.
| 18 |
2 – топ:
1 | Парламенттің жоғарғы палатасы.
| Премьер-министр |
2 | Қ.Р Үкімет басшысы
| вето |
3 | Президентке ерекше тыйым салу құқығы.
| сенат |
4 | Қ.Р сот билігі
| құқық |
5 | Мемлекет тарапынан қорғалатын жалпыға бірдей нормалар жүйесі.
| Тәуелсіз |
Білгенге маржан.(топтастыру,қорғау)
Өз құқығымды білуге,қорғауға
Білім алуға Емделуге
Ойымды еркін айтуға Өмір сүруге
Демалуға Әр түрлі шараларға қатысуға
Қорытынды.