Әдептілікке тәрбиелеу.
Әдептілікке тәрбиелеу.
Бөлімі: Айналамен танысу. Сурет.
Мақсаты: Ересектерді «Сіз» деп сыпайы түрде айтуға, әдептілік қарым-қатынас мәдениеті мен сыпайылық дағдыларын қалыптастыру. Байланысты-ра сөйлеп, диалог құрауды үйрету. Эмоциональдық қарым-қатынас жасау. Балаларды табиғаттысүюге, қорғауға баулу. Дәстүрден тыс сурет салудың техникалық дағдылары менбіліктерін дамыту, ұсақ қол моторикасын жетіл-у.
Көрнекі құралдар: Орман декорациясы ( ағаштар, шыршалар,саңырауқұлақ-тар, гүлдер ).
Керекті құрал-жабдықтар: Ақ парақ, түрлі-түсті субояқ,бұршақтар.ермек-саз жапсырылған кішке стакан, сулық.
Сөздік жұмыс: Өтінемін, кешіріңізші.
Билингвистикалық компоненттер: сәлеметсіздерме – здравствуйте, сау бо-лыңыз – досвидания, өтінемін – пожалуйста.
Инклюзивтік әлеумент: Тіл кемістігі бар балалармен жұмыс.
Іс-әрекет кезеңі | Тәрбиешінің іс-әрекеті | Балалардың іс-әрекеті | Жанұяның қатысуы |
Мотив-қ қозғаушы | Амандасу:
Шаттық шеңбері:
-Балалар сендер өздерің әдепті екендеріңді білдіріп қонақтармен, достарыңмен амандастыңдар. Жарайсың-дар амандасу әдептіліктің белгісі. Қазақта «Әдептілік белгісі, иіліп сәлем бергені» деген мақал бекер айтылма-ған.Ал орыс тілінде сәлемет-сіздерме – деп қалай айтады? — Дұрыс айтасыңдар,ал ағыл-шынша «Hello» — дейді. Тәрбиеші жыл мезгіліне бай-ланысты жұмбақ жасырып, сұрақтар қояды.
-Жарайсыңдар бал-р. Олай болса мен сендерге көктем мезгілінің жайма-шуақ мезгі-лінде орманда болған оқиға-ны айтып берейін. | Біз әдепті баламыз, Біз ерекше боламыз. Қонақтарды көргенде, Сәлемдесіп аламыз – — Сәлеметсіздер ме ?! Балабақшам армысың! Сені жақсы көремін. Достарым менің бармысың Құшақтасып алайық.
— Здравствуйте !
— Хеллоу!
— Қыс мезгілінде болады. — Желтоқсан, қаңтар, ақпан. — Қар жауады, мұз қатады… — Көктем мезгілі келеді. | |
Іздену ұйым-шы кезең | Тәрбиші балаларға көздерін жұмып көктем мезгілін елес-тетулеріне ұсыныс жасайды, (Жай музыка қойылып, орман табиғатының дыбысы естіліп тұрады), орман ішін сипаттап айтып береді. Қараңдаршы балалар орман-ның табиғаты қандай тамаша ауасы қандай таза, қане таза ауамен тыныс алайық.
— Балалар осы жайқалған ор-манда қоян мен кірпі өмір сү-ріпті. Қоян мен кірпі қандай жауарлар еді естеріңе түсі-ріңдерші. -Олар сондай шыдамсыз, бір орында отыра алмайды екен. Жан-жағын ластап, бұтақтар-ды сындырып, гүлдерді жұ-лып, саңырауқұлақтарды құ-латып, басып, таптаптайды екен. (Орманда қоян мен кір-пі жүреді). -Бір күні орманда қызықты оқиға болады.Әдептілік еліне ұшып бара жатқан Сыпайы-лық ханшайымының қолша-тыры сынып орманға қонуға тура келіпті. Ханшайым: Мен қайда тап болдым. Мынау әдепсіздер орманы емес пе? Осылай жал ғаса берсе өсімдіктер құрып кетеді. Балалар сендер де бай қаған шығарсыңдар.Ал енді мен сендермен танысайын.
Ханшайым: Кірпі оның не? «Сәлеметсіңбе?»- деген сөз «Денсаулығың жақсы ма?» — дегенді білдіреді.
Тәрбиеші: Балалар сендер бір –бірлеріңе, үлкен кісілерге қалай сөйлейсіңдер? -Жарайсыңдар балалар, әдеп-ті балалар сыпайы, мәдениет-ті түрде сөйлеу керек. Ханшайым: Достар бір-бірін құрметтеп, кешірімді болу керек –деп аңдарды татулас-тырып балалармен бірге ор-манды тәртіпке келтіреді. Ханшайым бал-ға жағдаяттар оқып білімдерін тексереді. 1.Жолда келе жатып үлкен кісіні қағып кеттің. 2.Апаң саған ең үлкен алма таңдап әперді. 3.Балабақшадан кешкісін қайтқан уақытта не деу керек Тәрбиеші бал-ға өздері біле-тін әдептілік туралы мақал-мәтел айтып берулеріне ұсы-ныс жасайды.
Тіл кемістігі балаларға 2-3 мәрте қайталатады. Ханшайым балаларды мақ-тап, қоштасып кетеді.
Сергіту сәті. Балалар өз қалаулары бойын-ша екі орталыққа бөлінеді.
1-орт. «Бейнелеу». 2- орт. «Өнер». Тәрбиеші балаларға нұсқау береді, қауыпсіздік ережесін сақтау керектігін түсіндіреді.
Саусақ жаттығуы: «Кірпі». |
Осы кезде шымылдық ашы-лады. Балалар орманға кел-гендей қуанышты сезімге бөленеді.
Тыныс алу жаттығуы: Балалар мұрындарымен ты-ныс алып,ауаны ауыздары-мен жібереді. Ауыдарымен тыныс алып мұрындарымен жібереді. 2-3 рет қайталау. — Қоян үй жануары. — Қоян жабайы аң, ол қолда да, сыртта да өмір сүреді. -Кірпі орманда өмір сүреді, ол жабайы аң.
Балалар қоян мен кірпінің іс-әрекетін бақылап таңыр-қайды.
Балалар өздерінің есімдерін кезектесіп айтып шығады.
Балалар кірпінің сөзіне күледі.
— Үлкен кісілерді «сіз», «апай», «ағай», ал достары-мыздың есімдерін атаймыз.
Балалар кірпі мен қояеға табиғатты аялалап, қорғау керектігін айтады.
1.Кешіріңізші, -деу керек.
2. Рахмет.- деу керек.
3. Сау болыңыз,- деу керек. -Досвидания.
-Әдепті бала арлы бала, әдепсіз бала сорлы бала. — Әдептілік белгісі иіліп сә-лем бергені. Допты тосып алған бала бір сөз айтады: -Өтінемін. -Өтінемін, маған алма алып беріңізші. — Жарайды, алыңыз -Кешіріңізші. -Кешіріңізші, қолым тиіп кетті. — Кешіремін. -Ғафу етіңіз. -Рұқсат па?… 1- «Қоян» орталығы: саңырауқұлақтың бейнесін саусақпен бояйды. 2- «Кірпі» орталығы: ермексазбен қапталған ста-канды бұршақ жапсырып әшекейлейді. Бал-р дайын кірпіге шилер қадап саусақтарын жаттық- тырады. | Қ
Осы кезде Алихан мен Беріктің ана-сы кейіпкер болып келіп көрініс көр-сетеді.
Ал қоян мен кірпі бір-бі-ріне теріс қа-рап ренжісіп отырған. Қоян: Мен енді кірпі-мен дос бол-маймын. Сә-лем достым -десем жауап бермейді. Кірпі: Сол сөзді күніге айта бересің-бе? Кеше айт тың ғой. Кірпі: Мен де қоянмен дос болмай-мын. Ол ме-нің атымды атамай «Ей, сен» -дейді.
Қоян ойын ұсынады: «Сиқырлы сөздер» Кірпі сиқыр-лы сөздерді енді көп бі-летініне қуа-нады.
Кірпі мен қоян бал-ға өз көмекте-рін көрсете-ді.
|
Реф-ті Түзету | Әр баланың жұмысын көрме ұйымдатыру арқылы бағалап мақтап-мадақтайды.
Сұрақ-жауап қою арқылы не түсінгендерін анықтап, оқу іс-әрекетін қорытындылайды | Балалар жасаған жұмыста- рын әңгімелейді, кім-кімге көмектескенін айтады. — Қоян, кірпі, сыпайылық ханшайымы келді. -Қоян мен кірпі орманды шашты. -Бұтақты сындыруға, гүлді жұлуға, өсімдіктерді тап-тауға болмайды, тазалық сақтау керек. -Сыпайы, әдепті, кешірімді болуды үйренді. Бал-р аңдармен, келген қо-нақтармен қоштасады. — Сау балыңыздар !
|
Қоян мен кірпі бал-дан жақсы қаси-еттер үйрен-гендеріне, сыйлықтары-на рахметте-рін айтып қоштасып кетеді. |
Күтілетін нәтиже:
Не білді: Әдептілік қарым-қатынас мәдениеті мен сыпайылық дағдылары
туралы білді.
Не алды: Әдептілік туралы көптеген мағлұмат алды.
Не істей алады: Шығармашылықпен жұмыс жасай алады.