Толымды және толымсыз сөйлемдер

124
Тақырыбы: Толымды және толымсыз сөйлемдер
Мақсаты: Толымды және толымсыз сөйлем туралы түсінік беру,  сөйлемнің түрлерін  ажырата білуге , сөйлем мүшелеріне талдай алуға дағдыландыру
Күтілетін нәтиже/табыс көрсеткіші: Толымды және толымсыз сөйлемдерді ажырата алады, сөйлем мүшелеріне талдай алады.
Жұмыс түрі: Топтық Модуль:СТО, ДО,Қалай оқу керектігін үйрету, Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау, АКТ
Мұғалімнің жазбалары:                                                                        Әдісі: Сұрақ-жауап, Миға шабуыл, топтастыру , Инсерт т.б

 

Сабақ кезеңдері Мұғалімнің әрекеті Оқушының әрекеті Күтілетін нәтиже Ресурстар
1 Ұйымдастыру Оқушылардың көңіл-күйлерін смайликтер арқылы анықтау (сабақ басында және соңында)

Трениинг

«Тамаша екен!»

Жақты және жақсыз сөйлемдер бойынша  топтарға бөлу.

Топ ережесін сақтап отыруларын ескерту.

әр оқушы шеңберге тұрып, өздерінің жақсы қасиеттерін айтады,

 

Топтарға бөлінеді,

Бағалау парақшасымен танысады

Көңілдері көтеріледі

 

 

Сабақ кезеңдерімен танысады

Топ ережесі
2 «Миға шабуыл»

Үй тапсырмасын тексеру

Оқушылар үй тапсырмасын бір-біріне сұрақ қою арқылы пысықтайды.(Төмен және жоғары дәрежелі сұрақтар)

 

Оқушылар жұпта отырып бір-біріне өткен тақырыптар бойынша сұрақтар қояды Өз ойларын айтады. Диалог орнайды. Өткен тақырыпты естеріне түсіреді. Бағалау парағы
3 Қызығушылық ояту Толымды және толымсыз сөйлемдердің ережесі интербелсенді тақта арқылы түсіндіріледі. Толымды жән толымсыз сөйлемдерге мысалдар келтіреді. Толымды және толымсыз сөйлемдерді біледі. Интербелсенді тақта
4 «Мағынаны тану»

Жаттығулармен жұмыс

Сыныпты жақты және жақсыз сөйлемдер арқылы 2 топқа бөлемін.

 

І топ:118-жаттығу

І топ: 119-жаттығу

 

 

 

 

 

 

Қарамен жазылған сөйлемдерді сөйлем мүшелеріне талдайды, тұрлаулы және тұрлаусыз мүшелерді анықтап, сөйлем мүшелерінің қатысына қарай бөлінетін сөйлемнің қай түрі екенін атайды.

Топ ережелеріне сүйенеді

 

 

Топпен жұмыс жасайды, толымды және толымсыз сөйлем түрлерін жетік меңгереді.

Оқулық

 

Бағалау парақша-лары

 

5 Ақыл картасын салу І топ: Жақты және жақсыз сөйлем.

ІІ топ: Толымды және толымсыз сөйлем

 

2 топ та берілген тақырыптар  бойынша топпен жұмыс жасайды. Әр топ өз постерлерін қорғайды, топтар бірін-бірі стикермен бағалайды Маркер

Постер стикер

Бағалау парақша-лары

6 Семантикалық кесте І, ІІ топтарға тапсырма бірдей беріледі

І топтың сөйлемі:

Менің барғым келеді.
— Бұл кітап менікі.
Таң атты.
— Менікі.
Өнерлі өрге жүзер.
Асан сабақ оқыды.

ІІ топтың сөйлемі:

Оның ән айтқысы келеді.

Мәди қатты жүгірді.

Қарлығаш- дәрігер.

Қырағы Ердос ұшақты анық көрді.

Мен көлеңкедегі екеуді бірден тани алмадым.

Келгендерді байқамады.

Жақты және жақсыз, жалаң және жайылма, толымды және толымсыз сөйлемдерді   сызбаға  орналастыру. Топпен жұмыс жасайды, топтар бір-бірінің жұмыстарына баға береді Маркер

 

Бағалау парақша-лары

А4 сызба қағаз

7 Шығармашылық тапсырмалар

 

 І топқа   сурет беремін, сол бойынша эссе жазады, сөйлемдерді анықтайды.

ІІ топ құрамында толымды және толымсыз сөйлемдер құрастырып сөйлем  мүшелеріне талдайды

 

Суретке қарап толымды және толымсыз сөйлемдерді қатыстыра  отырып эссе жазады.

Сөйлемдер құрастырып, сөйлем мүшелеріне талдайды.

Сын тұрғысынан ойлау қабілеттері артады, тілдері дамиды, шығармашылық қабілеттері молаяды.

Сөйлем мүшелеріне талдауды естеріне түсіреді. Толымды және толымсыз сөйлемдерді ажырата алады.

Бағалау парақша-лары

Суреттер

А4 қағазы

 

8 Рефлексия Кестені толтыру мақсатын түсіндіремін «ИНСЕРТ» әдісі бойынша сызбаны толтырады.

«Мен қандаймын?» ойыны арқылы әр оқушы өзінің қандай екенін айтады.

«Білемін, білдім, білгім келеді» деген сөздерге жауап алынады.

Өздерінің жақсы қасиеттерін айтады(жақт ы,жақсыз және толымды, толымсыз сөйлемдерді қатыстыра отырып)

Кеспе қағаздар
9 Үйге тапсырма Тапсырманың мақсатын түсіндіремін. 2 топқа ортақ тапсырма ВЕНН диаграммасы арқылы толымды мен толымсыз сөйлемді салыстырады, Сыни тұрғыдан ойлап, ерекшелігі мен ұқсастықтарын жазады. Оқушы дәптері
10 Бағалау Бағалау әр тапсырмадан соң  бағаланып отырады Топ басшылары топ мүшелерін әр тапсырмадан кейін бағалап отырады, соңында қорытынды бағасын шығарады Қалыптастырушы баға мен жиынтық баға қолданылады, әділ қоюға тырысады Бағалау парақшалары әр топқа

 

ы