Сын есімнің емлесі

103
Тақырыбы: Сын есімнің емлесі
Мақсаты: Сын есімнің түрленуінен алған білімдерін кеңейтіп, сөз қолданыста пайдалана білуге үйрету, мәтін ішінен тауып, талдауға баулу.сын есімнің жазылу емлелерін түсіндіру.

 

Күтілетін нәтиже/табыс көрсеткіші: Сын есімнің түрленуін, жазылу емлелерін біледі, сын есімнің басқа сөз таптарынан ерекшелігін біледі.
Жұмыс түрі: Топтық Модуль:СТО, ДО,Қалай оқу керектігін үйрету, Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау, АКТ
Мұғалімнің жазбалары:                                                                        Әдісі: Сұрақ-жауап, Миға шабуыл, топтастыру , Инсерт т.б

 

Сабақ кезеңдері Мұғалімнің әрекеті Оқушының әрекеті Күтілетін нәтиже Ресурстар
1 Ұйымдастыру Оқушылардың көңіл-күйлерін смайликтер арқылы анықтау (сабақ басында және соңында)

Трениинг

«Тамаша екен!»

Жемістердің суреттерін құрау арқылы алма, банан, апельсин топтарына бөлу.

Топ ережесін сақтап отыруларын ескерту.

әр оқушы шеңберге тұрып, өздерінің жақсы қасиеттерін айтады,

 

Топтарға бөлінеді,

Бағалау парақшасымен танысады

Көңілдері көтеріледі

 

 

Сабақ кезеңдерімен танысады

Топ ережесі
2 «Миға шабуыл»

Үй тапсырмасын тексеру

Оқушылар үй тапсырмасын бір-біріне сұрақ қою арқылы пысықтайды.(Төмен және жоғары дәрежелі сұрақтар)

 

Оқушылар жұпта отырып бір-біріне өткен тақырыптар бойынша сұрақтар қояды Өз ойларын айтады. Диалог орнайды. Өткен тақырыпты естеріне түсіреді. Бағалау парағы
3 Қызығушылық ояту Сын есімдердің жазылу емлесін интербелсенді тақта арқылы түсіндіру 4-Төрт түрлі жазылу емлесіне мысалдар келтіреді. Сын есімдердің жазылу емлесін біледі. Шырай категорияларын естеріне түсіреді. Интербелсенді тақта
4 «Мағынаны тану»

Жаттығулармен жұмыс

Сыныпты жемістер арқылы 3 топқа бөлемін.

 

І топ:65-жаттығу

І топ: 66-жаттығу

ІІІ топ: 67-жаттығу

 

 

 

 

 

Шағын топтарға бөлінеді 4 оқушыдан

 

Сып есімдерді теріп жазады, шырай түрлерін жасайды

Берілген сын есімдерді қатыстырып сөйлем құрайды. Қандай сөйлем мүшесінің қызметін атқаратынын талдап, дәлелдейді.

Топ ережелеріне сүйенеді

 

 

Топпен жұмыс жасайды, сын есімнің түрленуін жетік меңгереді.

Оқулық

 

Бағалау парақша-лары

Қима суреттер

5 Ақыл картасын салу І топ: Сыцн есім

ІІ топ: Зат есім

ІІІ топ : Сөз таптары

3 топ та берілген тақырыптар  бойынша топпен жұмыс жасайды. Әр топ өз постерлерін қорғайды, топтар бірін-бірі стикермен бағалайды Маркер

Постер стикер

Бағалау парақша-лары

6 Графикалық диктант І, ІІ, ІІІ топтарға тапсырма бірдей беріледі Қосарлану, қайталану, тіркесу, күшейткіш буын, күшейткіш үстеу арқылы жазылған сын есімдері бар сөйлемдерді   сызбаға  орналастырып, фигура шығарады Топпен жұмыс жасайды, топтар бір-бірінің жұмыстарына баға береді Маркер

 

Бағалау парақша-лары

А4 сызба қағаз

7 Шығармашылық тапсырмалар

 

 І топқа   сурет беремін

ІІ топ құрамында сын есімі бар мақал-мәтел жазып, сөйлем мүшелеріне талдайды

ІІІ топ  берілген ссөздерден қатыстық, сапалық сын есімдегі сөздерді ажыратып жазады

Суретке қарап сын есімдерді қатыстыра отырып, сөйлемдер құрайды.

Сын  есімі бар мақал –мәтелдердіжазады

Сын есімнің мағыналық түрлерін ажыратады

Сын тұрғысынан ойлау қабілеттері артады, тілдері дамиды, шығармашылық қабілеттері молаяды.

Сөйлем мүшелеріне талдауды естеріне түсіреді. Қатыстық сын есімдер мен сапалық сын есімдерді ажырата алады

Бағалау парақша-лары

Суреттер

А4 қағазы

 

8 Рефлексия Кестені толтыру мақсатын түсіндіремін «ИНСЕРТ» әдісі бойынша сызбаны толтырады.

«Мен қандаймын?» ойыны арқылы әр оқушы өзінің қандай екенін айтады.

«Білемін, білдім, білгім келеді» деген сөздерге жауап алынады.

Өздерінің жақсы қасиеттерін айтады(күшейтпелі, салыстырмалы шырайлар

ды қолдана отырып айтады)

Кеспе қағаздар
9 Үйге тапсырма Тапсырманың мақсатын түсіндіремін. 3 топқа ортақ тапсырма ВЕНН диаграммасы арқылы зат есім мен сын есімді салыстырады, Сыни тұрғыдан ойлап, ерекшелігі мен ұқсастықтарын жазады. Оқушы дәптері
10 Бағалау Бағалау әр тапсырмадан соң  бағаланып отырады Топ басшылары топ мүшелерін әр тапсырмадан кейін бағалап отырады, соңында қорытынды бағасын шығарады Қалыптастырушы баға мен жиынтық баға қолданылады, әділ қоюға тырысады Бағалау парақшалары әр топқа

 

 

 

 

 

 

 

Топ  басшысының  бағалау  парақшасы

ІІІ топ                                                          Сабақ кезеңдері:

Оқушы есімі Үй жұмысын пысықтау Жаттығулармен

жұмыс

Ақыл картасы Графикалық диктант Шығармашылық тапсырмалар Қорытынды баға

 

 

 

Мақсаты:Берілген сөздерден қатыстық, сапалық сын есімдерді ажыратып, бағандарға бөліп жазу

Сөздер: айлакер, әдемі, оқыған, ақылсыз, ұзын, биік, оқымысты, өнегелі,  жақсы, ашулы, сары, ақ, қорқынышты, білімді, ұқыпты, жанашыр, қызыл, инабатты.

   Қатыстық сын есім                           Сапалық сын есім

 

 

 

 

Графикалық диктант      ІІІ топ

 

                           1                                 

                                   2

                                   3

                                 4

1    2    3    4

  1. Менің әпкем балалы-шағалы үлкен отбасы болды.
  2. Ағаштардың жапырақтары сап-сары.
  3. Айдостың ағасы ұзын бойлы, қара торы жігіт.
  4. Ырымжанның шашы өте ұзын.