Сан есімнің мағыналық түрі

54

 

Сабақтың тақырыбы: Сан есімнің мағыналық түрі

Сабақтың мақсаты:  оқушылар сан есім туралы және  сан есімнің емлесі мен мағынасына қарай  жасалу жолдарын,  құрамына қарай бөліну ерекшеліктерін  түсінеді.

Міндеттер:

  1. Мазмұнға байланысты міндеттер:

Сан есімнің емлесі мен мағыналық түрлерімен танысады,  олардың айырмашылықтары мен ерекшеліктерін сипаттай алады. Алған білімдерін қолдана алады.

  1. Сын тұрғысынан ойлауды дамытуға байланысты міндет:

Берілген теориялық мағұлматтарды зерттеп,  сан есімнің емлесі мен мағыналық түрлерін,  жасалу жолдарын, ерекшеліктері  мен айырмашылықтарын анықтай алады. Ерекше қасиеттері мен түрлерін  ажыратады.

  1. Топтық жұмысқа байланысты міндет:

Оқушы бір-бірін оқытуда:

  • Мұғалім рөлін кезекпен атқарады;
  • Тақырыптың түсініксіз жерлерін айқындайды;
  • Топ мүшелерінің сұрақтарына жауап береді;
  • Топтағы жұмысты ұйымдастырып, нәтиже шығаруға талпынады;
  • Қорытынды шығарады.

Сабақтың типі: Жаңа тақырыпты меңгерту

Түрі:   «Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту» технологиясы

Әдіс-тәсілдер:  «Ой шақыру» , «ББҮ»,  «Өзара оқыту », «Семантикалық карта» стратегиялары

 

Сабақтың барысы:

  1. Сабаққа психологиялық дайындық.
  2. Сабақтың мақсатын айту.
  3. Топтық жұмыс кезіндегі бағалау

А.  Оқушылардың  бірін-бірі бағалауы

Не бағаланады? 5 4 3 2
Тақырыпты түсіндіре білуі
Мәнді , орынды сұрақтар қоюы
Мысалдардың сәйкестігі
Топтастарына көмек көрсетуі
Жобаны қорғауы

Б. Мұғалімнің бағалауы

  1. Топтасып жұмыс істеудегі оқушының белсенділігі
  2. Жобаны қорғай білуі
  • Ойды жеткізе білуі
  • Нақтылығы
  • Ауызша сөйлеу тілінің мәдениеті
  • Кестені дұрыс толтыруы

КЕРІ БАЙЛАНЫС ПАРАҒЫ  /оқушылардың көзқарасы/

Үй тапсырмасын тексеру:

1-қадам

І. ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҚТЫ  ОЯТУ

Үй тобы жұмыс тобына бөлінеді. Әр топ 4-4-тен бес топқа бөлінеді.

Ой шақыру

Сан есім деген кезде ойларыңа не келеді?  Мысал  келтіру арқылы  сан есім туралы білімдерін топтастырады.

 

 

 

2-қадам

Білемін      + Білгім келеді       ? Жаңа ақпарат      V
 

 

   

Әрбір топ  мүшелері сан есім туралы білетіндерін,   топтастырған мәліметтерін білемін бөліміне жазады. Келесі білгім келеді бөліміне жеке, жұппен, топпен  жұмыс жасап, толтырып шығады. Олар   білгісі келетін бөліміндегі сұрақтарын ортаға салады.

3-қадам

ІІ. МАҒЫНАНЫ АЖЫРАТУ

Өзара оқыту.

Әр топқа жеке-жеке сан есімнің мағыналық түрлері оның жасалуы бойынша оқып, білу тапсырмаға беріледі.  Оқып, түсініп алған соң,   жаңа мәлімет  бойынша   әр топ мүшелері  тағы да   жұмыс тобына бөлінеді. Оқушы кезекпен мұғалімнің рөлінде болып,оқыған  тақырыптарын түсіндіріп,  қорытындылап айтады.  Сол тақырып  бойынша басқа  оқушылар  түсінгендерін түртіп алып отырады, түсініксіз жерлерін айқындайды, тұжырым жасап, сөз кезегін басқаларға  береді. Келтірілген мысалдарын жазып отырады.   

4- қадам

Тақырыпты түсініп, оқып болғаннан  кейін,  оқушылар алғашқы  жұмыс тобына келіп  үйренген, меңгерген тақырыптарын кезекпен түсіндіреді. Осылай түсініп алған соң, жаңа ақпарат бөлімін толтырады. Алдымен жеке, сосын жұппен, топпен  соңында ортаға салады.

Білемін      + Білгім келеді       ? Жаңа ақпарат      V
 

 

   

 

 

5-қадам

 

ОЙТОЛҒАНЫС

 

Семантикалық кестені толтыру

Кестені әр топта құрастырғаннан кейін әр топтан бір оқушы шығып, өз жобасын қорғайды.

 

Сан есімнің мағыналық түрі Жасалу жолы, ерекшелігі Сұрағы Құрамына қарай жасалуы Түрленуі Мысалы
1.Есептік Нгеізгі сан есімнен Неше?

Қанша?

Дара

Күрделі

Көптеледі

Септеледі

Жіктеледі

Тәуелденеді

Бір

Екімін

 

 

6-қадам

КЕРІ  БАЙЛАНЫС  ПАРАҒЫ

  1. Аты
  2. Сұрағы
  3. Пікір
  4. Ұсыныс

 

7-қадам

Бағалау

 

8-қадам

Үйге тапсырма

Сан есімі бар мақал-мәтелдер жазып келу

 

БӨЛІСУ
Алдыңғы жазбаФонетика.
Келесі жазбаБіліп ал