Сөзжасам

149

 

Тақырыбы: Сөзжасам

Білімділік: фонетика бөлімінен өтілген білімдерін еске түсіріп, пысықтау, негіздеу арқылы жаңа сабақты түсіндіру.

Дамытушылық: фонетикалық талдау жасай отырып, ойлау қабілеттерін арттыру.

Тәрбиелік: мақал сөздің мәйегін түсінуге, табиғатты қорғауға, құс төресі аққуды аялауға, қоршаған ортаны қорғауға тәрбиелеу.

Мақсаты:өз бетінше жұмыс істеуге, шығармашылық қабілеттерін дамытуға ықпал ету.

Құрал-жабдықтар, көрнекілік құралдары: перфокарта, қоржын, техникалық құрал, бор.

Сабақ түрі: жаңа тақырыпты меңгерту.

Әдіс-тәсілдер: қайталау, жаттығу, сөйлеу, талдау.

 

                                Сабақ  барысы

 

Ұйымдастыру кезеңі: (сынып оқушыларының зейінін аудару) қалам, дәптерлерін дайындату.

Бағдарлаушы сұрақтар арқылы оқушылардың өткен сабақтарда  алған білімдерін, үй тапсырмасын тексеру.

1) Фонетика білімі нені   зерттейді?

2) Дауысты,дауыссыз дыбыстарды ата?

3) Буын,оның түрлері. Екпін.Тасымал.

 

Жаңылдырғыш сұрақтар. 

  • Қолда буын көп пе, аяқта буын көп пе?
  • Сөз құрамында дыбыс көп бола ма, буын көп бола ма?
  • Шалға қарағанда балада не көп?

 

Жаңа тапсырмаларды қалыптастыру:

Елбасымыз Н.Әбішұлы   Назарбаев  Халыққа Жолдауында  елдің   әлеуметтік  жағдайына ерекше   назар аударған.

 

Асты сызылған сөзге фонетикалық талдау жасау.

Мақал-мәтелдердің мәнін түсіндір.

Еңбек етсең  ерінбей,тояды қарның тіленбей.

Оқу инеме,н құдық қазғандай.

Ұрлық түбі – қорлық.

Жаңа сабақ. Сөзжасам.

Оқушылардың   өздеріне  ережесін шығарту.

Мысалы:   1) Жұмыс – шы — Қосымша арқылы.

                   2)Үлкен-кіші — Қосарлану арқылы.

                   3) Жансая – бірігу арқылы.

                   4) Көк жүзі,күн сәулесі.

                   5) Сөздің сыртқы түрі өзгермей – ақ жаңа мағынаға ие болуы.

Мысалы: Ақ — түс, ақ – сүттен жасалған зат

«Сөзжасам» дегеніміз  жаңа сөздердің жасалуы.

 

 

Қосымша.

   

                                              Жұрнақ             Жалғау    

                  

 

                                  Сөз                      Сөз   

                             түрлендіруші       тудырушы

Мысалы: Ән – ші

Жұмыс – кер

Біл — ім

Бірігу жолымен жасалған  менің сыныптастарымның есімі:

Сыңарын тап ойыны.

Ала                       аспан

Ақ                         мұрын

Жалман                көз

Ит                         адыр

Сақал                   бота

Балық                   ат

 

Жаңа білімді бекіту:

Жаттығу жұмыстары:

355-жаттығу.

Жер серігі,кемпірқосақ,жайтартқыш, күн сәулесі, көкжиек, жұмысшы, ғарышкер, ағайын – жұрт,көк жүзі, жер – көк, тау – тас.

Берілген сөздердің жасалу жолын түсіндір.

Оқу – шы,  оқу – лық, әнұран, бүгін, белбеу, төсек – орын, ата-ана, мәдениет үйі, ақ көйлек.

358- жаттығу.

359-жаттығу.

Үйге тапсырма беру: «Сөзжасам» оқу, 5 түріне мысалдар жазып келу.