Табиғатты қорғандар. Етістіктің шақтарын қайталау.

72

Сабақтың тақырыбы:           Табиғатты қорғандар.

Етістіктің шақтарын қайталау.

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: Табиғат тақырыбындағы білімдерін толықтыру өткен тақырып бойынша білімдерін пысықтау. Оқушылардың етістік шақтары бойынша алған білімдерін бір жүйеге келтіру, оларды сөйлемде дұрыс пайдалануды үйрету.

Дамытушылық: Оқушылардың тыңдап түсініп, ауызекі сөйлеу, сұраққа жауап беру дағдыларын, сөздік қорын, логикалық ойларын шығармашылық қабілеттерін дамыту.

Тәрбиелік: Табиғатты аялауға, сүйе білуге баулу, экологиялық тәрбие беру, табиғатқа деген аялы көз қарасын қалыптастыру.

Сабақтың көрнекілігі: Тақырып бойынша суреттер, сызбалар, тест сұрақтары, интерактивтік тақта т.б.

Сабақтың түрі: Бекіту сабағы.

Пәнаралық байланыс: әдебиет, жаратылыстану, қазақ тілі.

Сабақтың барасы: I. Ұйымдастыру кезеңі.

  1. Өткен сабақты қайталап, еске түсіру, ой шақыру.

III. Сабақтың мақсаты мен міндеттерімен таныстыру.

  1. Музыкамен М. Мақатаевтың өленің оқушының мәнерлеп оқуында.

Кіріспе сөзі: балалар, біздер бұдан да бұрын да, табиғат жөнінде экологиялық жағдайлар, табиғттың тамашасы тауы, өзені, көлі, теңіздері, жануарлары, құстары, жайында әңгімеледік. Осы жайында бізге Гүлнұр картамен әңгімелеп береді.

Картамен жұмыс.

Мұғалімнің сөзі: Қорықтар жайынды бізге Айбек әңгімелеп береді.

Ақсу жабағалы қорығы

Мұғалімнің сөзі: Жаңағы карта бойынша танысып өткен өзен – тауларымыз, жануарларымыз жайлы оқушылар класстер құрып әңгімелеп береді.

 

Мұғалім сөзі: бұлар біздің табиғат байлығымыз. Осыған байланысты бүгінгі сабақтың эпиграфы ретінде « Ауа – өмірін, су – қазынан, жер – үйің, атамекенін »

Эпигарафты талдау.

Табиғатты қорғау – барлық адамзаттың парызы қазіргі кездегі өткір мәселенің бірі де осы табиғатты, қоршаған ортаны қорғау мәселесі. Қоршаған ортаны қорғаудың дүние жүзілік мереке болып, 5 – маусымда аталып өтеді. Оның мақсаты не?

Оқушының жауабы:

Ендеше, балалар табиғатты қорғау тақырыбындағы екі баланың өзара сөйлесуін тыңдайық, сосын сабақты әрі қарай жалғастырамыз.

« Сұқбат өзенге барайық»

Мұғалім сөзі: осы әңгімеден кейін Стас пен Асифтің ойы не деп ойлаймыз?

Оқушылардың жауабы:

Еліміздегі экологиялық жағдай туралы кім не біледі? Арал теңіз туралы,

Оқушының жауабы:

Қырық жыл бойы ядролық бомбалар сыналған, қандай қалаларды білесіңдер?

« Невада – Семей » қозғалысы.

Мұғалімнің сөзі: ауамыз табиғатымыз, экологиялық жағдай жақсы болу үшін не істеуіміз керек?

Оқушыладың жауабы:

Тапсырма: Ағаш ек мәтінімен жұмыс.

Өмір жасынды ұзартқын келсе ағаш ек, деген балалардың сөзін ұстанып кітіаты берілген  мәтінге оқып, сұрақтар құрастырамыз, диалог құрастырамыз.

Біз лексикалық тақырып пен бірге граматикалық тақырыбымыз етістіктің шақтары сұрақ – жауап әдісі.

Шақтар
Осы шақ
Келер шақ
Өткен шақ
-а,-е,-й, және жіктік жалғауы
-ды,-ді,-ты,-ті, және жіктік жалғауы
Отыр,тұр, жаты,

Жүр көмекші

Етістіктерге және

-ап,-ып,-п

-а,-е,-й, және жіктік жалғауы

 

Қазір біз сендермен қазақстан табиғатына саяхат жасай отырып граматикалық тапсырмалар орындап, бір- бір ағаш егіп отырмыз. Онда тауларды аңдарда, құстарда, жыртқыш аңдарда кездеседі. Олардан аман өту үшін прездиентіміз Н.Ә.Назарбаев айтқандай Қазақстан 2030 да Орталық Азияның Барысына айналады. Бұл  Барс өзінің  күшімен, ақылымен, батылдығымен  ерекешеленеді. Осы Брас сияқты бүгінгі грамматикалық тапсырмаларды ақылмен, батылдықпен орындайды деген сеніммен тапсырмаларымызды бастаймыз. Тапсырманың шартты бойынша қанша тапсырмаларды дұрыс орындасаң сонша ағаш егіліп отырады.

  • Тапсырма: << биік- биік таулардан асамыз>>

Осы таудан асу үшін мына тапсырманы отырдайық:  сөздерден сөйлем құрау.

Табиғат, Отан, байлық.

  • Тапсырма: << Терең- терең сулардан өтіп>>

Есімдіктерден сөз тіркесін құрастыр. Сенің, Бізде, Біз.

  • Тапсырма: <<Қалың орманды аралап>>
  • Тапсырма: <<Құстармен тілдесіп>>

Мына сөздермен көптік жалғауын жалға: ұлт, өсімдік, жер,өзен.

  • тапсырма: <<Жыртқыш аңдар мен беттесіп>>

Сөз тіркестерін орыс тілінен қазақ тіліне аудару: Река Сырдария, Расстения, и животные, это бетстве, экологическое положение, судьба озера Балхаш.

  • тапсырма: <<Балықтармен тілдесіпті>>

Төмендегі сөздерді үш шаққа қойып жаз: Көмектесемін, сүйендім, аялайын, сұрап отырмын.

  Келер шақ ,                          осы шақ,                        өткен шақ,      

  • тапсырма: <<Өсімдіктерменде кездесіпті>> мақалдарды дұрыс құрастыр.
  1. Ұядан не көрсең-
  2. Ит иесі үшін-
  3. Ақ сұңқар ұшар жем үшін-
  4. Құстың алғанынан,
  5. Құс қанатымен ұшып
  6. Ауызша тапсырмалар: Мына сөйлемнен етістікті тауып, қай шақта тұрғаның аңықтау.
  7. Деңгейлік тапсырмалар:

I деңгей. Берілген етістіктерге шақ жұрнақтарын жалғау.

Мыс: ал,оқы, көр.

II деңгей:  етістікті ойлып, осы шаққа қою.

 III деңгей:  шақтарға сөйлем құрастыр.

IV.Тапсырма. Көп нүктенің орнына тиісті етістікті қойып, мәтіндердегі сөйлемдерді толықтыру.

I.Қыс…(өткен шақ)

II.Қыс…(осы шақ)

III. Қыс…(келер шақ)

Шығармашылық жұмыстар,

Ертегілер. Әр бір сөз тобына ертегілер құрастыру.

Уақыт қалса тест сұрақтарын беру.

1.Жабайы аң?

А)   ешкі

Ә)  мысық

Б)  қасқыр

  1. Қазақстанды мына аң мекендейді?

А) піл

Ә)кенкуру
Б)түлкі

3.Сөйлемді толықтыру үшін тиісті етістікті тап.

Мен сені хайуанаттар бағының қасында…

А) күту

Ә)күтемін
Б)барамын

  1. болымсыз етістіктің жұрнағын тап№

А) ды,-ді

Ә)-а,-е,-й
Б)-ма,-ме.

5.Мақалды жалғасытырындар.

Құс қанатымен ұшып,

Сабақты қорыту, Сұрақ- жауап әдісі, Өленмен аяқтау. Бекіту, бағалау.

Үйге тапсырма: Тест сұрақтарын құратсыру. Сөз жұмбақ құрастыру.