Күздің кереметі. Әбдібай Табылдиев

106

Пән аты: ана тілі

Сабақтың тақырыбы: Күздің кереметі. Әбдібай Табылдиев

Сабақтың мақсаты:

  1. Балаларды Әбдібай Табылдиевтің «Күздің кереметі» мәтіннің мазмұнымен таныстыра отырып, негіәзгі ойды, идеяны ұғындыру.
  2. Мәтін бойынша тапсырмалар беру арқылы өз ойын тұжырымдап, жеке топтық жұмыс жасап, шығармашылықпен жұмыс істеуге үйрет және күздегі еңбек түрлерін таныстыру, оқушылардың эстетикалық талғамын арттыру.

Тәрбиелік мақсаты: Отанын, елін, жерін сүюге және оқушыларды табиғатты аялауға, қорғауға, еңбек етуге тәрбиелеу.

Көрнекілік: «Күз» сурет – плакаты. Венн диаграммасы, «Күзгі табиғат» тақырыбына салынған суреттер.

Сабақтың типі: Жаңа білімді меңгерту сабағы.

Сабақтың түрі: панорамалық сабақ.

Әдістері: Ой-толғаныс, сұрақ-жауап, салыстыру, проблемалау.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру  кезеңі.

  1. Оқушылардың назарын сабаққа аудару.

Оқушыларды түгелдеу. Үй жұмысын  пысықтау.

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.

Оқушылардан жатқа сұрау.  «Ауыл күзі» деген өлең, авторы – Тайыр Жороков. «Тез жалғастыр» ойыны  арқылы айтып шығу.

  • Балалар, осы өлеңде күздің суреті, келбеті бәрімізге таныс қой. Мен сендерге өз ауылымыздың күзгі кейпін, күзгі тіршілігін бейнелеп, сурет салып келуді тапсырғанмын.

Б) Бағалау. Үлгерім көрсеткіштері.

 

Аты – жөні 1 2 3 Қорытынды

 

2) Қорыту.

 

ІІІ. Жаңа сабақ

  • Балалар, біз күзгі табиғатты суреттеуді енді ары қарай жалғастырамыз. Біздің бүгінгі өтетін тақырыбымыз да күз туралы. Бұл әңгімеде күздің берекесі, молшылығы, керемет таңғажайыптары туралы айтылады.
  • Енді әңгімені тыңдап көрелік.
  • Ал, балалар әңгіменің мазмұнымен таныстық. Осы тақырып бойынша тест жұмыстары.
  1. Әңгімедегі Омар атай кім?

а) Белгібай

ә) Күзетші

б) сушы

  1. Әңгімедегі күздің қай айы туралы айтылған?

а) қыркүйек

ә) қазан

б) қараша

  1. Әңгімедегі қонақтар кімдер?

а) Белгібай

ә) Ысмағұл

б) Әубәкір мен Жағыпар

  1. а) Әңгімедегі айтылған негізгі ойды қалай түсіндік, соны анықтайық. Не туралы еді?
  2. Топтық жұмыс.

а) Мәтінді сахналау.

ә) Венн диаграммасы бойынша мінездеме беру.

 

Омар атай                           Жағыпар                            Әубәкір

Ақкөңіл, елгезек,                    Өжет, ерке                  Салмақты, байсалды,

мейірімді, қонақжай,                                                          ауыр мінезді

еңбекқор.                                                                         Қамқор

Байқампаздығы, пейілі, табиғатқа деген сүйіспеншілігі.

 

                                               Белгібай                                Ысмайыл

Салмақты

Қонақжай

Қамқор, пысық, еңбекқор

  • Балалар, бүгінгі әңгімеде қандай кейіпкерлер бар:
  • Немерелерінің аты кім? Көмекшілер кім?

Енді күздің пайдасы, ұнамсыз жағы жайлы ой қорыту.

Пайдалығы:                                   Ұнамсызы:

жанға жайлы                              жиі жаңбыр жауады

қоңыржай                                  жер лайсаң болады

көкөніс жемістердің                         қоқсық көбиеді.

пісуі, қысқа                                     шаң борайды

дайындық, мол                                  салқындайы

азық қоры

  1. Қорытындылау.

— Сонымен күз дегеніміз – байлық, молшылық, қаптаған астық, картоп, жүгері, күнбағыс, қарбыз, қауын, алма, өрік, жүзім – осының бәрі күзде әбден пісіп жетіледі. Әне, қараңдаршы! Дала да, егін де, тоғайда, бәрі сап-сары. Сондықтан да халық күзді «Алтын күз» дейдә. Екіншіден, күз – ет пен май. Мал да, аң да, құс та күзге дейін әбден  семіріп болады. Күз қауырт жұмыстың кезі. «Күзді бір күні қыстың бір айын асырайды», «Күзде аянбай еңбек етсең, қыста қысылмайсың» дейді халық нақылы.

  1. Үйге тапсырма: «Күз — молшылық маусым» — деген тақырыпта әңгіме дайындауды тапсыру.

Тапсырмалар:

І топ: өлең құрастыру.

ІІ топ: Қазақстан байлығын табиғатына әңгіме құрастыру.

ІІІ топ: жануарлар аттарын дәптерге түсіру 1 жануардың суретін салу.

Сонымен, біз балалар, бүгін таулы жерде өсетін өсімдіктер мен мекен ететін жануарлар туралы мағлұмат алдық.

Үйге: Мәтінді оқу, мазмұнын айту, сурет салу. Оқушыларды мадақтай отырып, топ белсенділерін атау, бағалау.