«Жер тану» (10-сынып жаратылыстану-математикалық бағытқа арналған қолданбалы курс)

 

 

 

 

 

Ақмола облысы

Зеренді ауданы

Бірлестік орта мектебі.

География пәні мұғалімі: Який Хайрат

 

«Жер тану»

(10-сынып жаратылыстану-математикалық

бағытқа арналған қолданбалы курс)

 

 

Түсінік хат

 

Қазіргі кезде елдер арасында әлеуметтік, саяси, экономикалық және мәдени қарым-қатынастар қарқынды дамуда. Сондықтан да мектеп оқушыларының дүние жүзі елдерінің табиғаты мен шаруашылығы жөнінде білім негіздерін қалыптастыратын пән ретінде географияның маңызы артады.

Қазіргі мектеп оқушылары өз елінің тарихы, табиғаты, экономикасы мен экологиясын біліп қана қоймай, дүние жүзі елдерінің тарихы мен табиғаты, экономикасы мен экологиясы, халықаралық байланыстары туралы да білулері керек, өйткені олар келешекте әлемнің көптеген елдерінде қызмет ететін болады.

Білімді, жан-жақты тәрбиелі, қабілетті жастар ұлтымыздың баға жетпес қазынасы, сондықтан жастарды жан-жақты қабілетті азамат етіп өсіруде Жертанудың тәлім-тәрбиелік, білім-танымдық рөлі зор.

Жер тану бұл — адамзаттың ортақ үйі – Жер ондағы түрлі табиғат кешендері: өзендер мен көлдер, таулар мен жанартаулар, мұхиттар мен теңіздер, шөлдер мен сарқырамалар, аралдар мен қалалар және олардағы тіршілік дүниесі мен шаруашылығы т.б туралы қызықты мәліметтермен таныстыратын курс болып табылады.

Курс халықаралық қатынас, әлемдік экономика, елтану, аймақтану, мәдениеттану, саясаттану, өнер, тарих сияқты мамандықтарды  қалаған оқушыларға бағыт-бағдар, көмек береді.

 

   Мақсаттары:  

  • Адам тіршілігі үшін табиғаттың маңызы, адам мен табиғат арасындағы қарым-қатынас және оның әлеуметтік жағдайға тәуелділігі жайындағы ұғымдардың негізінде оқушыларға экологиялық білім беру;
  • Материктер мен мұхиттардың табиғат байлықтары және оны шаруашылық қажетіне пайдалану жолдарымен таныстыру арқылы экономикалық білімге негіз салу;
  • Жер шарындағы табиғаттың қайталанбас әсем көріністері мен туристік-рекреациялық мүмкіншіліктеріне сүйене отырып, оқушыларды өзі мекен еткен табиғи ортаның қадір-қасиетін жете түсіне білуге баулу,
  • әсемдігін, мөлдірлігін көре, түсіне, сезіне, сүйе білуге, тұнық ауасын бұзбауға, үйлесімділігін сақтауға, қамқорлықпен, жанашырлықпен, мейірімділікпен, сезімталдықпен қатынас жасауға үйрету;

Міндеттері:

  • Оқушылардың ізденімпаздық қасиеттерін қалыптастыру, шығармашылыққа жетелеу;
  • Оқушылардың танымдық және интеллектуалдық дағдыларын қалыптастыру;
  • Алған білімдерін дүние жүзінде болып жатқан ғаламдық экологиялық проблемалармен байланыстыра отырып, ол жөнінде өз ойларын, пікірлерін айта білуге үйрету
  • Өздік жұмыс жасауына ықпал жасау;
  • Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын географияның бүгінгі таңдағы ғаламдық проблемалары мен түрлі табиғат құбылыстары мен табиғат кешендері туралы мәліметтер арқылы арттыру;
  • Географиялық карта, атластармен жұмыс жасай білуге, географиялық әдебиеттерден қажетті мәліметтерді жинай білуге дағдыландыру;
  • Дүние танымдық қабілеттерін, шығармашылық қабілеттерін дамыта отырып, олардың құзырлылығын арттыру.

 

Күтілетін нәтиже:

Осы курсты меңгере отырып оқушылар географиялық білімдерін жетілдіріп қана қоймай, әртүрлі қолданбалы іс-әрекеттерді орындай отырып, түрлі зерттеу жұмыстарын қорытындылап, нақты дәлелдер келтіреді және де дүниені танып білуге деген құштарлығы, ынта-ықыласы артады.

Мұнда:

  • Оқушылар географиядан алған білімдерін шыңдау барысында ғаламшарымыздағы түрлі табиғат кешендерімен танысады.
  • Жер шарындағы табиғаттың қайталанбас әсем көріністері мен табиғат байлықтарын қорғауға ат салысады.
  • Табиғатты қорғаудың түрлі жолдарын ұсынады.
  • Газет, журнал басылымдарына мақалалар жазады.

 

Әдістемелік нұсқаулар.

Осы курсты меңгеруде оқушылар көп нәрсені үйренеді: өздігінен ізденуге, кесте толтыру, ғылыми рефераттар жазу, түрлі хабарламалар дайындап мәліметтерді жинастыру, ақпаратпен, картамен жұмыс және де түрлі презентациялар (слайд) жасайды. Оқу барысында дәріс арқылы алған білімдері сарамандық жұмыстар мен сынақ жұмыстар (тест) арқылы толықтырылады.

Дәптерге дәрістер, тезистер құрады, кесте, сызбанұсқа, ақпарат көздерінен жиналған түрлі мәліметтер, диаграммалар, сонымен қатар рефераттар дайындап, слайд жасалып, әрбір жұмысты қорытындылап, бағалау.

 

Қолданатын құрал-жабдықтар:

Дүние жүзінің саяси картасы, Дүние жүзінің физикалық картасы, атластар, кескін карталар, дидактикалық материалдар, электрондық оқулықтар, компьютер (слайдтар), кестелер мен үлестірмелер.

 

Пәнаралық байланыс:

тарих, өнер, экономика, экология, сызу, биология, физика.

 

Оқытудың іс-әрекет түрлері:

  • Бағдарлама география, тарих, туризм, экология мамандығы туралы түсінік қалыптастырады.
  • Оқушылар табиғи құбылыстар мен табиғат кешендері туралы мәліметтерді талдап, зерттеп, зерделейді;
  • Материалды проблемалық оқыту тәсілі арқылы географиялық-танымдық білімді дамыту, яғни:
    • табиғатты тиімді пайдалану жолдарын ашып айта алу;
    • талдау-салыстыру;
    • сипаттау;
    • пікір-талас;
    • картамен жұмыс
    • толықтыру әдістерін меңгереді.
  • Ақпарат көздерінен негізгі ұғымдарды, мәліметтерді қысқарта жазып, қорытып, талдау арқылы нақты тұжырым жасайды, тезистер құрастырады.
  • Даталар, цифрлар, фактілер, статистикалық мәліметтерді енгізе отырып, қысқаша жазады (конспектілеу),
  • Қосымша әдебиеттер мен мерзімді баспасөздегі және де әр түрлі ақпарат көздерінен алынған мәліметтер мен хабарларды салыстырып, өз пікірін білдіреді, дәлелдейді.
  • Сабақты түрліше деңгейде ұйымдастыра отырып, оқушылардың алған білімдеріне тексеру жүргізіледі.

 

Оқушылардың білімі мен іскерліктеріне қойылатын талаптар:

Оқушылар міндетті түрде білуі қажет:

  • бейіндік курс бойынша , базалық курста берілмеген білім көздерімен жұмыс істей білу;
  • табиғат кешеніндегі өсімдік, жануарларымен танысып, экологиясын зерттеп талдап білуі;
  • табиғи ландшафтар мен антропогендік ландшафтардың айырмашылығын анықтап, сипаттай алуы;
  • табиғи байлықтарды жіктеп, тиімді пайдалану жолдарын ашып айта алуы;
  • табиғат кешендеріндегі топырақ, сулар мен ауаның экологоиялық жағын ашып айта алуы;

     Оқушылар мынадай талаптарды орындауға үйренеді:

  • табиғат кешенінің географиялық жағдайына сипаттама беру;
  • табиғат кешендерін картадан көрсете білу және карта бойынша түрлі өлшеу, анықтау жұмыстарын жүргізуді білу;
  • құжаттар, әдебиеттер және түрлі ақпарат көздерінен табиғат кешендері жөнінде материалдар жинақтап, жұмыс істей алуы;
  • елдердің табиғат жағдайлары мен ресурстарын халықтың шаруашылық әрекетімен өзара байланыстырып талдай білу;
  • белгілі тақырыптар бойынша тезистер құрып, баяндама, рефераттар жазып, хабарлама дайындай білу;
  • ғылыми жобалар жазу;

 

  «Жер тану»

Бағдарламаның тақырыптық жоспары.

 

Сабақ тақырыбыСағат саны

 

МерзіміӨткізу түріБілімділік нәтижесі
БДС
І бөлім. Еуразия11101
1Альпі және Карпат таулары.1Лекция-баяндауКесте толтыру
2Арабия түбегі.1Түсіндіру-баяндауТест құру
3Байкал және Охрид көлдері.1ЛекцияВенн диаграммасы
4Везувий жанартауы.1ЛекцияКонспект
5Ганг өзені.1Ізденіс-зерттеуКескін карта түс
6Гоби шөлі.1Лекция-баяндауҚосымша деректер
7Кавказ таулары.1Ізденіс-зерттеуСхемасын сызу
8Месопотомия ойпаты.1Түсіндіру-баяндауРеферат
9Шри-Ланка аралы.1Әңгімелесу-сұхбаттасуКонспект
10Ява аралы.1Лекция-баяндауҚосымша деректер
11Сарамандық жұмыс №11ПрактикалықКартамен жұмыс
ІІ бөлім. Солтүстік Америка66
12Гренландия аралы мен Катмай жанартауы1ЛекцияТест сұрақтары
13Йеллоустон ұлттық паркі.1Лекция-баяндауКонспект
14Колорадо каньоны мен өзені.1Түсіндіру-баяндауКонспект
15Кордильера тау белдеуі.1Ізденіс-зерттеуСхемасын сызу
16Миссисипи өзені.1Ізденіс-зерттеуКескін карта түс
17Ниагара сарқырамасы.1Лекция-баяндауҚосымша деректер
ІІІ бөлім. Оңтүстік Америка.541
18Амазонка өзені.1Ізденіс-зерттеуКескін карта түс
19Амазонка ойпаты.1ЛекцияКонспект
20Анд тау белдеуі.1Түсіндіру-баяндауСхемасын сызу
21Анхель және Игуасу сарқырамалары.1Түсіндіру-баяндауКесте толтыру
22Сарамандық жұмыс №31ПрактикалықКартамен жұмыс
ІҮ бөлім. Африка.44
23Калахари шөлі.1Лекция-баяндауЖоба құру
24Мадагаскар аралы.1Лекция-диспутРеферат
25Нил өзені.1Ізденіс-зерттеуКескін карта түс
26Африка көлдері1Ізденіс-зерттеуКесте толтыру
Ү бөлім. Антарктида және Мұхиттар әлемі.862
27Антарктида1Лекция-диспутЖоба құру
28Арктика1Түсіндіру-баяндауҚосымша деректер
29Тынық мұхит1Ізденіс-зерттеуКітапша жасау
30Атлант мұхиты1Лекция-диспутРеферат
31Үнді мұхиты1Ізденіс-зерттеуТест сұрақтары
32Солтүстік мұзды мұхит1Түсіндіру-баяндауКонспект
33Сарамандық жұмыс №31ПрактикалықКартамен жұмыс
34Қорытынды сабақ1Сынақ-тесттест