Құлыншақ пен Майлықожа айтысы.

271

Сабақтың  тақырыбы Құлыншақ пен Майлықожа айтысы.

                                    Сабақтың  мақсаты

.

Білімділік  мәні :   Оқушыларды айтыс өнерімен, түрлерімен таныстыру 

 

Дамытушылығы:  Жерлес айтыскер ақындар туралы деректер жинау

                  .                                                      

Тәрбиелік  мәні :   Сөйлеу мәдениетіне, сөзге тоқтай білуге тәрбиелеу    

Сабақтың түрі: дәстүрлі

 

Сабақтың типі:Жаңа сабақты меңгерту

 

Сабақтың  әдісі:     Жаңа  сабақ түсіндіру , әңгімелеу, шығармашылыққа  баулу .

 

Пәнаралық  байланысы:   Музыка әдебиеті , тарих.                                  

 

Сабақ жоспары:

 

Ұйымдастыру кезеңі:  Амандасу, сыныпты түгендеу, сабаққа зейін аударту.

Үй тапсырмасын сұрау: Айтыс түрлері.

Жаңа сабақты түсіндіру:Құлыншақ пен Майлықожа айтысы.

Қорытындылау.

 

Үйге тапсырма.

   Сабақтың  барысы:

  Айтыс «айтысу» деген сөзден шыққан. Ол өлең сөзбен жарысу, сайысу, тартысу, мағнасында қолданылады. Айтыстың бірнеше түрі бар.Бәдік айтысы, жар жар айтысы, қыз бен жігіт айтысы, ақындар айтысы т.б.Белгілі айтыстардың бірі Құлыншақ пен Майлықожа айтысы.

Майлықожа (835-1898)қазақтың ұлы ақыны. Ол Оңтүстік Қазақстан облысы, отырар ауданында дүниге келген болса, Құлыншақ ақын шымкент облысы, Созақ ауданында туып, өскен.Құлыншақ пен Майлықожа  сөз сайыстыруларында терең ойлы шындықты ту еткен. 

Мысалы Құлыншақ:

Майлы, Майлы дегенмен май болмадың,

Жұрттан алып жегенмен тай болмадың.

Би болмай, батыр болмай, дүние іздеп

Сонда да төрт түлікке сай болмадың десе,

Майлықожа.

Сен Құлыншақ болғалы талай болды,

Не құлын, не жабағы тай болмадың ,деп орнықты жауап берген.

 

Қорытындылау:

1.Қазақтанның даңқын шығарған ақындар?

2.Жерлес ақындарды ата.

3Айтыстың түрлері?

 

Үйге тапсырма: Құлыншақ пен Майлықожа айтысы.